kamperen in IJsland, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bluebeauty

Re: kamperen in IJsland, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 21:45

Okee, voor een eventuele volgende keer. ziet er geweldig uit

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:05

Vik is erg leuk plaatsje, met 1 touristen winkel, restaurant en soort mini supermarkt :P ! Ongeveer 100 km van Jokursalon af! :D Jokursalon zal je ook veel zeehonden gaan zien als je echt naar het gletsjer meer gaat! *D Hebben er heel veel gezien gewoon vanaf de kant op nog geen 20meter afstand soms! :) Het leuke aan IJsland vond ik zelf persoonlijk ook dat het niet zo extreem toeristisch is als je bv in turkijke bij een bezienswaardigheid aan komt staan er meteen 100 verkopers om je heen en in IJsland heb je dan soms maar 1 klein toeristen winkeltje zitten en meer niet :D (Op Reykjavik na dan :P )

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:31

Ik ben van 18 tot 27 september in IJsland geweest
Geweldig land ,rust en ruimte

Wij wilden ook het eiland rondreizen,maar de tijd was daar te kort voor want je zit dan alleen nog maar in de auto.
Je mag niet zo hard rijden daar.
En we wilden ook nog wat van het land zien.

We zijn naar het zuiden geweest en hebben tussen de hekla en katla vulkaan doorgereden.
Gaat niet met gewone auto,je moet meerdere rivieren oversteken.

Maar geweldig mooi daar.

Hebben elke nacht een ander overnachtingsadres gezocht.
Ik kan je de gids van heimar aanbevelen die heeft veel overnachtingsadressen en ook campings erin staan.
Is en gratis gids die je bij elek vvv in IJsland kan meenemen.

Ik zou zeggen ga lekker op de bonnefooi en kijk waar je ongeveer wil overnachten,want als je een week rondrijd om het eiland mis je wel veel mooie dingen.

Als je wil gaan paardrijden ga dan niet in de buurt va Reykjavik maar daar buiten rijden het is daar goedkoper en niet zo toeristisch.
Wilde daar gaan rijden zo in een groepkomen met beginners en en man of 20.
Heb ik niet gedaan ben wat verder gereden en heb een heerlijke rit gemaakt met alleen een begeleidster.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:36

Ik zou zeker ook een keer willen rondtrekken door ijsland!
Ik ben samen met een vriendin in Oktober 2010 een week naar Reijkjavik geweest,, wat een super ervaring!! Paard gereden door de bergen, walvisvaart, bleu lagoon, de gulfoss waterval. Wat was dat een top vakantie

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:38

Ik ben er 13 dagen geweest in 2005, waarvan 7 dagen te paard rondgetrokken, naar Landmannalaugar (echt wondermooi en gevarieerd landschap!!!!).

Walvistrip ook gedaan en niks gezien behalve jan van gents, vond ik absoluut tourist trap toen!

Het is een heerlijk land :wub: