vliegen met een baby?hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:25

Ik ben met mijn zoontje voor het eerst gaan vliegen toen hij 7 weken oud was, en vorige week nog eens, hij is nu een jaar en twee weken oud.

Neem voldoende drinken mee, speentjes, iets om aan te sabbelen (koekjes ofzo). Vooral tijdens het stijgen en dalen had mijn zoontje erg veel baat bij die dingen. Voor de rest is het gewoon verrot dat je je kleintje op schoot moet houden, er is weinig ruimte. Neem kleine speeltjes of prentenboekjes mee om af te leiden. Echte kleintjes vallen meestal wel in slaap, maar iets oudere baby's niet.

Wat betreft oorpijn; voor het vliegen kun je ze neusspray geven. Die voor 2jaar en ouder. Heeft mijn huisarts aangeraden omdat mijn zoontje net herstellende was van een oorontsteking. Volgens hem is juist die voor 2 jaar en ouder goed, omdat die de buizen tussen neus en oren wat verwijd, dus er is meer ruimte en minder druk. Werkte bij mijn zoontje ook goed!

Voor verschonen in het vliegtuig, vraag de stewardessen even. De meeste maatschappijen hebben gewoon een verschoontafel in het toilet. Ryanair heeft dat alleen in het toilet aan de achterkant. (Daar kwam ik na het verschonen achter..)