Midweekje naar rome! TIPS EN IDEEEN?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IrisVal

Re: Midweekje naar rome! TIPS EN IDEEEN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 17:09

Super tips allemaal! Ga ongeveer in maart weg, dus alle tips blijven welkom!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:32

het Colosseum, het Forum Romanum en het Pantheon.
Het Sint-Pietersplein en de daar gelegen Sint-Pietersbasiliek.
De engelenburcht.
Musei Capitolini, die in aanvulling op de grotere Vaticaanse Musea.
In een door Michelangelo ontworpen klooster bevindt zich het Museo Nazionale Romano delle Terme. Hier wordt Griekse en Romeinse kunst tentoongesteld. Ook van belang zijn de galerieën in het Palazzo Doria Pamphili en het Palazzo Colonna, de Renaissancistische bronscollectie in de Palazzo Venezia en de schilderijencollectie van het Palazzo Barberini.

Allemaal van wikipedia geplakt :p, wat dikgedrukt is moet je wel gezien hebben als je terug komt :D
Ik ben zelf (helaas) (nog) niet in Rome geweest, mn broer en mn moeder wel, en mn broer werd gek van de winkels(straten) er is eigenlijk té veel te doen in Rome hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:47

Is een geweldig mooie stad!! Ik ben er ook geweest in maart :)

Inderdaad het Colosseum, Forum Romanum en het Pantheon. Al vond ik het Pantheon wel mooi, maar er zijn zoooooooooveel dingen in Rome die je eigenlijk zou moeten zien :))

De trevi-fontein MOET je echt wel naartoe, het liefst 's avonds, dan is het ook nog eens erg mooi verlicht.
De sixtijnse kapel vond ik ook heel erg indrukwekkend, deze is in het Vaticaan. Ook de moeite waard, maar voordat je in dat museum binnen bent lijkt het wel alsof je met het vliegtuig gaat.... :D Inclusief poortjes.

Veel plezier!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:21

Mn broer en moeder hebben een hele dag over de sixtijnse kapel + museum gedaan! het schijnt echt heeeeel groot te zijn!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:00

Sixtijnse kapel met het museum is inderdaad erg groot. Wij zijn er echt speciaal voor de sixtijnse kapel heen gegaan. Dan heb je het in een paar uur gehad. Maar Rome is zó geweldig!
En weet niet of ie hier al genoemd is, maar vergeet de Engelenburcht en het capitool niet! Geweldige gebouwen. Daarnaast het Tiber-eiland en ik zelf vond de botjeskerk ook indrukwekkend. Niet te vergeten de spaanse trappen, trevi fontein, piazza navona enz enz enz. Ooh en er zit ergens zo'n villa met van die hele mooie tuinen, net buiten rome! En ook nog een aantal hele mooie kerken die net buiten rome zitten. Ook zit er ergens nog een hele heilige trap, waar je op je knieën op moet en dan op elke tree een gebedje moet doen. Mooi om te zien. Ze zeggen dat het bloed van jezus op de trap ligt. En als je van kruiden houdt hebben ze ergens in Rome ook nog de beste kruidenmarkt ter wereld! Het ruikt daar zó lekker!

Nouja, wil je nog wat weten, dan pb maar :+ ik ben gek op die stad!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:17

Die heilige trap, dat is toch die gigantisch lange trap?
Was geloof ik het verhaal dat vrouwen die een kind wilden, kruipend die trap op moesten inderdaad.
Lopend was ie al zwaar :')

Dat museum is inderdaad belachelijk groot. Wel supermooi en de moeite! Sixtijnse kapel is inderdaad de moeite, maar weet wel dat het daar SUPERdruk is! Je hoort regelmatig 'SILENCIO' :D omdat je officieel stil moet zijn daar en geen foto's mag maken. Helaas houdt niemand zich daaraan :\

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:15

Heel lang was die toch niet?? Ik ben er toen langs een andere trap opgelopen zodat ik niet hoefde te bidden op elke tree en toch even een kijkje kon nemen van boven.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:21

Char_elle schreef:
Ooh en er zit ergens zo'n villa met van die hele mooie tuinen, net buiten rome!

Bedoel je de Villa Borghese? :) Kaartjes voor het museum wel één/twee dagen van te voren boeken, het is vaak erg druk en er worden dan maar een beperkt aantal bezoekers per dag toegelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:16

Char_elle schreef:
Heel lang was die toch niet?? Ik ben er toen langs een andere trap opgelopen zodat ik niet hoefde te bidden op elke tree en toch even een kijkje kon nemen van boven.

Dan hebben we het over een andere trap. Er zijn ook zoveel mooie trappen in Rome _O-

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:40

Elanor schreef:
Char_elle schreef:
Ooh en er zit ergens zo'n villa met van die hele mooie tuinen, net buiten rome!

Bedoel je de Villa Borghese? :) Kaartjes voor het museum wel één/twee dagen van te voren boeken, het is vaak erg druk en er worden dan maar een beperkt aantal bezoekers per dag toegelaten.

Jaa die!!