Haaien ( ja die enge beesten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:17

_Bonte_ schreef:
Ik vertrek morgen nacht naar Turkije. Nu vroeg ik me af ( aangezien we gaan zeilen) of daar wel haaien zitten.

Ik weet dat er een enorme plaag is momenteel voor Egypte ( vooral bij Sharm el sheik) Maar hoe zit dat nu ?

Iemand die me gerust kan stellen ?

_O- Er is vorig jaar april 1 x een haai voor de kust gezien en die heeft iemand gebeten die hem voerde,
Er zitten nu geen haaien meer. (Vertrouw me, ik heb er gedoken een paar maanden terug, 100 meter van die aanval vandaan, niks aan de hand :Y) )

Bovendien, haaien komen niet te dicht op riffen, alleen verder de zee in.
Já ik heb een haai gezien met duiken, maar dit was bij Tiran Island in Sharm el Sheikh, en hij zat op zo'n 20 meter afstand en ik op 15 meter van het rif. (Dus 35 meter van het rif), hij zwom rustig verder en was in zijn eentje. Het was héél bijzonder dus zo veel zitten er niet ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:17

Maar die zitten nog dieper :+ (anemomen)

In Griekenland hadden wij raar water. Ene moment was helder, volgende moment heel wazig. Bleek er piepkleine kwalletjes in te zitten. Meerdere van ons zijn toen gebeten/ gestoken :(:)

Anoniem

Re: Haaien ( ja die enge beesten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:22

OH en over Barracuda's?
Ook mee gedoken! Heb er een vlak onder me gehad die bleef daar even zwemmen.
Deed niks en was ook niet op voedsel uit. Heb er ook nog 1 zien jagen maar jagen doen ze in dieper water. (Lees: 25/30 meter, ja daar had ik nog zicht :Y) )

Maar over die haaien dus,
Ze vallen je niet bewust aan want jij bent geen prooi.
Ga jij bloedend/voerend het water in, ja gek he dat ze je dan komen pakken. Maar al ben je ongesteld kan je er gewoon in.

Leuk weetje: Ik had een wond aan mijn teen en ging gewoon het water in. Niks geen extra vissen rond mij hoor, wees maar niet bang.
Als het gevaarlijk was lieten ze je er écht niet in!!

Anoniem

IndianLady schreef:
Maar die zitten nog dieper :+ (anemomen)

In Griekenland hadden wij raar water. Ene moment was helder, volgende moment heel wazig. Bleek er piepkleine kwalletjes in te zitten. Meerdere van ons zijn toen gebeten/ gestoken :(:)

Heb een kwal vastgehouden, niks aan de hand :P

Electra63

Net als dolfijnen komen er wel kleine haaien voor in de Middelandse en/of Egeische zee, maar je ziet te zelden.
Wat er veel voorkomt zijn murena's, maar die zitten vaak tussen de rotsen en in de buurt van inktvissen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:23

Ik heb er 1 geaaid met mn knie, maar blijkbaar was hij daar niet van gediend :Y)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:25

Ik heb zo eens een dode mureen op het strand gevonden in Spanje, die wil ik niet tegenkomen levend hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:25

Ja ik vind dit topic leuk :o
Het was (volgensmij) een tijgerhaai,
Ze hebben hem NIET gevangen en gedood want er zitten 3miljard haaien daarzo dus dan kan je aan de gang blijven.
Hij is wel gevangen en op verder water weggezet. Al het eten is uit het water gehaald.
Er was een fabriek verderop die zijn (vlees)afval dumpte, die zijn hier ook mee gestopt ;)

Murene's zijn ook niet gevaarlijk en dolfijnen ook niet.
Heb er 2 gezien, 1 van 3 meter en 1 van 1 meter, zijn ook NIET gevaarlijk en zitten dieper dan dat jij kan komen/mag komen.
Mantaroggen ook niet en Eaglerays ook niet.
Blue spotted Stingrays (ja die steve-irwin-beesten) heb ik ook nog gezien, ook niks mee aan de hand.
Ook niet gevaarlijk trouwens, ja tenzij je rond je hart word geraakt maar je moet ze ook niet aanraken he.

Lionfishes zaten er ook vaak, ook niet gevaarlijk tenzij ze je hart raken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:26

Net als alle andere dieren, gewoon met rust laten :+
Je schrikt je wel kapot als je er 1 ziet. Ze zijn verder wel heel erg mooi. (mureen)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:27

IndianLady schreef:
Net als alle andere dieren, gewoon met rust laten :+
Je schrikt je wel kapot als je er 1 ziet. Ze zijn verder wel heel erg mooi. (mureen)

:+
Gewoon rustig blijven als er wat gebeurt grijp je degene naast je vast :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:28

Zo'n enorme reuzenkwal lijkt me eng. Portugees oorlogsschip heet hij toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:28

Ik ben er wel eens 1 tegengekomen, die in het glas van mijn duikbril probeerde te bijten. (Murena)

Verder heb ik wel eens volwassen mannen huilend het water uit zien komen omdat ze gestoken waren door een kwal in Griekenland.

Verder ken ik een verhaal, dat iemand eens met zijn arm in een hol ging achter een grote inktvis aan en dat deze zijn arm heeft vastgehouden en de duiker uiteindelijk verdronken is. Maar dit lijkt me een broodje-aap-verhaal :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:29

Suzanne F. schreef:
Zo'n enorme reuzenkwal lijkt me eng. Portugees oorlogsschip heet hij toch?

Die zijn juist extreem klein :')
Alleen die tentakels kunnen heel lang worden. Beestje zelf is piepklein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:30

Wat daar staat over savonds/sochtends niet zwemmen,
Die aanval in sharm was om 12 uur smiddags, zegt niks. Maar ze hebben een geweldige neus en zijn supersnel dus in 15minuten kunnen ze van 10km uit de kust daar dus zijn,

@electra
Welk beest pakte je duikbril?
En ja dat is broodje aap :P Ken het verhaal ook ja, heb ook al met inktvissen gedoken, en ook ondergespoten met inkt maar ze grijpen je niet vast.
Het zijn verdedigende beesten, geen aanvallende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:31

Afbeelding
En deze zitten er niet :P

Je moet maar zo denken: Alles wat HEEL groot is, kan ik HEEL goed zien dus kan ik precies zien wat ze gaan doen :D

Onali

_O-

Poosje81

NM >> BEU

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:32

Afbeelding
Zo zag ik die haai ongeveer, zo vaag ja.
Zelfs nog vager!

I like this topic :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:33

_Pretty schreef:
Afbeelding
En deze zitten er niet :P

Je moet maar zo denken: Alles wat HEEL groot is, kan ik HEEL goed zien dus kan ik precies zien wat ze gaan doen :D

Dat is nep hoop ik??

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:34

_Pretty schreef:
Ja ik vind dit topic leuk :o
Het was (volgensmij) een tijgerhaai,
Ze hebben hem NIET gevangen en gedood want er zitten 3miljard haaien daarzo dus dan kan je aan de gang blijven.
Hij is wel gevangen en op verder water weggezet. Al het eten is uit het water gehaald.
Er was een fabriek verderop die zijn (vlees)afval dumpte, die zijn hier ook mee gestopt ;)

Murene's zijn ook niet gevaarlijk en dolfijnen ook niet.
Heb er 2 gezien, 1 van 3 meter en 1 van 1 meter, zijn ook NIET gevaarlijk en zitten dieper dan dat jij kan komen/mag komen.
Mantaroggen ook niet en Eaglerays ook niet.
Blue spotted Stingrays (ja die steve-irwin-beesten) heb ik ook nog gezien, ook niks mee aan de hand.
Ook niet gevaarlijk trouwens, ja tenzij je rond je hart word geraakt maar je moet ze ook niet aanraken he.

Lionfishes zaten er ook vaak, ook niet gevaarlijk tenzij ze je hart raken.

Dolfijnen kunnen ook gevaarlijk zijn, als ze je aanzien als bedreigend kunnen ze met hun neuzen interne bloedingen e.d. veroorzaken. Daar houden ze de haaien ook mee op afstand.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:35

Witte haaien komen soms ook voor in de middellandse zee. Net zoals de zwartpuntrifhaai en vele andere soorten.

De kans is heel klein dat je gebeten wordt, maar zeggen dat t niet kan zou liegen zijn. Dus je helemaal geruststellen kan helaas niet. (Tip: Niet gaan zwemmen als je ongesteld bent)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:36

_Pretty schreef:
http://www.love2dive.nl/plaatjes/hamer%201..jpg
Zelfs nog vager!

Dat vond ik soms zo eng in Turkije tijdens het snorkelen. Dat het water helder is en hoe verder je kijkt hoe minder je ziet :+
Zwom samen met mn opa langs een afgrondje, keek alleen maar naar een blauwe muur. Vond dat niet bepaald prettig.
Ik ben een zeikerd, want als ik wel alles om me heen zag bleef ik ronddraaien of er niks aankwam :o

Stoof

_Pretty schreef:
Afbeelding
Zelfs nog vager!

Dat is een hamerhaai, die zijn wel gevaarlijk, zijn zelfs behoorlijk agressief.

En ik vind dit topic heel leuk :D

Suzanne F.

En reuzeninktvissen???