Laptop mee naar in het vliegtuig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:23

Bij Easyjet moest ik ook mn cameratas in mijn gewone tas erbij stoppen.

Als er op de website van Trans staat dat het of of is, dan zou ik hem dusdanig in je handbagage doen dat hij dus in je gewone tas zit. Doe ik met die van mij uit voorzorg ook altijd, rugzak mee, laptop in een hoes. En dan mn handtas leeg in mn koffer voor op de bestemming :+

Blanket, website transavia zegt of of :)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:28

Jans schreef:

Als er op de website van Trans staat dat het of of is, dan zou ik hem dusdanig in je handbagage doen dat hij dus in je gewone tas zit. Doe ik met die van mij uit voorzorg ook altijd, rugzak mee, laptop in een hoes. En dan mn handtas leeg in mn koffer voor op de bestemming :+

Ik vlieg met Transavia regelmatig naar Griekenland en dan neem ik toch echt handtas + laptoptas mee. Net als met Air Transat en KLM.
Wat staat er op je ticket TS?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:29

Je mag maar 1 tas handbagage meenemen, en daar moet alles in. Nieuw policy.... Dat is voor mij de reden om niet meer met Transavia te vliegen.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:32

maaikemuis schreef:
Je mag maar 1 tas handbagage meenemen, en daar moet alles in. Nieuw policy.... Dat is voor mij de reden om niet meer met Transavia te vliegen.

Sinds dit jaar neem ik aan? Vorig jaar nog vrolijk mijn laptoptas + tas meegesleept.

Anoniem

Re: Laptop mee naar in het vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:33

Sinds een paar maandjes geloof ik ja :j

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 17:33

Blanket schreef:
Jans schreef:

Ik vlieg met Transavia regelmatig naar Griekenland en dan neem ik toch echt handtas + laptoptas mee. Net als met Air Transat en KLM.
Wat staat er op je ticket TS?

Ik heb geen idee dat er op de ticket staat, mijn vader heeft deze op de zaak liggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:34

Bij KLM is het tegenwoordig ook in 1 tas, althans grote laptops, kleine mogen zo mee.

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:35

Wij hebben ook een x de laptop mee genomen in het vliegthuig, en een man naast ons zat gewoon achter z'n laptop tijdens het vliegen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:41

sinds 5 april is die nieuwe regel :)
Heb al van verschillende mensen gehoord dat ze er ook erg streng op controleren.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:53

Ik heb twee dagen geleden nog gevlogen met Delta. Twee stuks handbagage geen enkel probleem.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:57

Ik heb gisteren nog gevlogen met 2 stuks (laptoptas + tas) met AirTransat (Canada).
Voor verre reizen geld volgensmij de regel 2 stuks maximaal. En zo te zien hebben jij en ik allebei intercontinentaal gevlogen. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:00

Hangt ook heel erg van de vlucht af, als de vlucht niet vol zit zullen ze niet moeilijk doen, maar als het stampvol zit worden ze heel streng op dat soort dingen.
Dus neem het zekere voor het onzekere!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:37

Ik heb vorig jaar trouwens met united airlines gevlogen, handbagage onbeperkt. Alleen bleken de bagagevakken al vol te zitten toen er pas 50 mensen binnen waren, rest van de handbagage die niet onder een stoel paste moest in de ruimbagage ingechekt worden. Dus ik snap de regel op zich wel...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:38

Blanket schreef:
Ik heb gisteren nog gevlogen met 2 stuks (laptoptas + tas) met AirTransat (Canada).
Voor verre reizen geld volgensmij de regel 2 stuks maximaal. En zo te zien hebben jij en ik allebei intercontinentaal gevlogen. ;)

Van Florida naar South Carolina.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 02:14

Thirty schreef:
Blanket schreef:

Van Florida naar South Carolina.

Gewoon nationaal dus. Misschien heeft Delta een andere regeling?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 02:30

Vroeger waren er duidelijke richtlijnen m.b.t. het bagabeleid van alle airlines ter wereld, een enkeling had een uitzondering. Tegenwoordig heeft bijna elke airline z'n eigen regels. Wat dus voor de ene maatschappij geld, geld weer niet voor de andere.

In het geval van Transavia moet je even kijken wanneer je ticket geboekt is, is dit voor 5 april 2011 dan val je nog onder de oude bagageregels. Heb je na 5 april geboekt dan zijn de nieuwe regels van toepassing.

Je mag in het laatste geval maar 1 stuk handbagage mee waarin alles moet zitten, daarnaast mag je je jas (los) mee en een tasje tax-free goederen.

Bron? Ik ben informatrice op Schiphol ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 02:37

Blanket schreef:
Gewoon nationaal dus. Misschien heeft Delta een andere regeling?

Ik denk dat je het gewoon per maatschappij moet bekijken. Als je perse een laptop mee wilt nemen op een langere vlucht zou twee tassen (als handbagage) voor mij wel een must zijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:01

@saroanda; transavia heeft vanaf 5 april voor elke passagier dezelfde handbagageregels; 1 stuk van max. 10kg(dus laptop moet in die ene tas zitten).
We controlen er inderdaad erg streng op, je handbagage word gelabelt bij de ingang van check-in..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:07

SteffiiY schreef:
@saroanda; transavia heeft vanaf 5 april voor elke passagier dezelfde handbagageregels; 1 stuk van max. 10kg(dus laptop moet in die ene tas zitten).
We controlen er inderdaad erg streng op, je handbagage word gelabelt bij de ingang van check-in..

Op de site staat wel dat als je je tickets voor 5 april gekocht hebt, de oude bagageregels nog van toepassing zijn. Da's dan ook behoorlijk misleidend...

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 21:15

Ik ga zo maar even de tickets kijken :P..

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:21

Ik vlieg elke vakantie naar Frankrijk met Transavia en ik neem altijd kleine koffer + handtas en soms nog een (kleine) handtas erbij. Ik weet dat mijn oom een rugtas had, kleine koffer en een camerakoffer en dat mocht mee met Transavia :) Bij mij hebben ze er iig nog nooit moeilijk over gedaan, m'n koffer wordt ook nooit gewogen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:20

ik heb ook naar frankrijk met transavia gevlogen , ze deden niet moeilijk had ook maar 1 handbagege tas mee. wel heeft laptop een dreun met opstijgen gehad en is harde schijf naar de kloten :=

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:51

maar je laptop moet bij de douane dus eruit?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:53

Ja die moet uit de tas in een apart bakje door de scanner

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:18

Jup want je kan namelijk je laptop openmaken om er drugs in te stoppen. Ik moest zelfs mn laarzen uit omdat ik er drugs in kon hebben zitten :)