Ik ga backpacken en neem mee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Re: Ik ga backpacken en neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:09

haha :')

Vergeet je muggenspul niet! weet niet of je die veel hebt in australie?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:12

Ik ben gisteren bij de Zwerfkei in Woerden geweest voor oa een backpack. Enorm veel keuze aan damestassen en goede uitleg. Ook voor kleding en andere reisatributen zeker een aanrader om een keer langs te gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:13

Mocht je medicijnen gebruiken, dan is een medicijnenpaspoort ook wel praktisch denk ik :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:30

marjolein_el schreef:
haha :')

Vergeet je muggenspul niet! weet niet of je die veel hebt in australie?

Denk het wel, moet sowieso nog voor die tijd een allergietest laten doen. Ik reageer erg heftig op steken van muggen en insecten.

@ blijheid: het enige wat ik heb is migrainetabletten maar die helpen toch nooit, en ik heb meestal 2x per jaar een aanval... dus dat gok ik erop :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 20:32

Mootje schreef:
Ik ben gisteren bij de Zwerfkei in Woerden geweest voor oa een backpack. Enorm veel keuze aan damestassen en goede uitleg. Ook voor kleding en andere reisatributen zeker een aanrader om een keer langs te gaan!

Ok wel aardig ver weg, maar goed als dat kwaliteit is dan kan ik daar altijd een keer kijken...

Weet niet of iemand bekend is met "de Bever" buitensportwinkel... die zit hier in Apeldoorn, maar weet niet of die goed bekend staat...

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:40

Ik heb mijn backpack van marktplaats. :D Vrouw had hem 1 x 3 weken gebruikt, hehe.

Kleding inderdaad oprollen ipv opvouwen en je hebt van die vacuümtasjes. Die heb ik zelf niet gebruikt, heb gewone pedaalemmerzakjes gebruikt. Shirtjes, broeken, ondergoed, etc. allemaal in een apart tasje gelaten. Was echt ideaal. Als ik een shirtje moest hebben, hoefde ik niet de hele tas door te graaien maar gewoon mijn 'shirtjes-tasje' te pakken :Y)

Pil heb ik gewoon een jaar vooruit besteld.

Saldo moest wel toen ik er heen ging, maar weet niet of dat nu nog zo is. Bij ons is het iig nooit gecheckt (je kunt er ook makkelijk mee sjoemelen, al is dat niet verstandig ivm eventueel geldgebrek ;) ).

Buitenlands rijbewijs kun je idd bij de anwb kopen. Kost iets van €15. Sommige vinden het niet erg als je hem hebt, maar sommige kunnen er ook moeilijk over doen (ik moest hem vb. wel beslist laten zien). Dus zou hem voor de zekerheid gewoon kopen!

Qua kleding had ik mee: 10-15 ondergoed, 2 bh's, 2 bikini's, 2 lange broeken, 1 jasje, 1 vest, 3 shortjes, 2 lange mouw shirtjes, 3 korte mouw, 6 hemdjes en 3 paar sokken. Gewone schoenen voor het wandelen en 2 paar slippers.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 10:18

Jullie hebben gewoon alles in aparte tasjes en die stop je weer in je backpack? Verschillende kleuren tasjes? Want dat is echt wat voor mij altijd iets nodig hebben wat onderop ligt :')

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:25

Ik doe dat niet, heb alleen wel een tasje voor de ondergoed en eentje voor de was.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:17

Dat is een beetje afhankelijk van je tas. Mijn oude tas was een voorlader met twee compartimenten. Hier was de inhoud erg overzichtelijk. Mijn nieuwe tas is een bovenlader en dus minder overzichtelijk. Daar ga ik wel tasjes gebruiken voor ondergoed en sokken!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:50

Ik twijfel trouwens heel erg om een minilaptopje aan te schaffen (heb nu een 15 inch geloof ik, in ieder geval wat te groot) en mee te nemen. Wat raden jullie aan? :)

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:58

Anoli schreef:
Jullie hebben gewoon alles in aparte tasjes en die stop je weer in je backpack? Verschillende kleuren tasjes? Want dat is echt wat voor mij altijd iets nodig hebben wat onderop ligt :')

Ik had dat wel ja. Mijn backpack kon alleen van boven open, dus als ik dan iets moest hebben wat onderin lag (wat naturlijk altijd het geval is :D ), haalde ik niet gelijk mijn hele tas over hoop.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:23

Ik zou geen laptop o.i.d meenemen. Tegenwoordig hebben veel hostels computers, zijn er internetcafés..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:28

Ja dat is ook zo.. En in the middle of nowhere heb ik vast toch geen verbinding bedenk ik me nu. :+

Hoe doen jullie dat eigenlijk met je telefoon? Ik heb een iPhone en dat verrekte ding is binnen één dag helemaal leeg... Zijn er veel mogelijkheden om op te laden?

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:33

wij zijn een jaar op reis geweest o.a. 5 maand australie

muggenspu len zonnebrand is daar veel en veel goedkoper en beter dus niet meenemen!
Wel aanschaffen als je daar bent; een boek me alle gratis campings in australie, daarmee spaar je heel erg veel geld uit! En kom je op de meest interessante plaatsen :)
je neemt snel teveel mee! er is genoeg te kop ter plaatse en vaak goedkoper dan hier.

Hoe reis je? auto kopen? dan kun je het beste in tegen gestelde richting reizen dan de meeste reizigers. We zijn in perth begonnen, waar veel stoppen en hun auto kwijt willen>>> goedkoop voor ons een auto kopen. In sydney beginnen weer veel me reizen waar we onze auto met winst hebben verkocht. Wel een soor anwb verzekering afsluiten, kost nog geen 100 dolar en heeft ons zeker 300 uitgespaard toen we hem nodig hadden. Nog meer vragen? PB maar even :)

en daar een prepaid simkaart kopen scheelt heel veel belkosten!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:07

Iphone zou ik (ook) om dat reden gewoon thuis laten, koop een goedkoop prepaid mobieltje. Op reis neem je je mobieltje i.m.o alleen mee voor noodgevallen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 21:39

Ik neem mn laptop niet mee, genoeg plekken met internet :D
Alleen nog even uitvogelen hoe ik dat ga doen met mn foto's veilig bewaren :')

Telefoon is toch een oude, ik geef niet om de nieuwste modellen :n

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:41

Er zijn sites (zoiets) waar je je foto's op originele formaat kan plaatsen. Bijv dropbox.
Neem ook harde schijf mee.. Kost tegenwoordig al geen drol en over 3 jaar is het echt goedkoop :P )

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:56

Bever zwerfsport is een goede winkel.

Ivm stof, etc. zou ik in elk geval een bril meenemen al dan niet samen met je lenzen. Wanneer heb je trouwens voor het laatst een tetanusvaccinatie gehaald? Informeer ook naar andere ziektes waarvoor je eventueel vaccinatie of medicijnen nodig hebt en hoe het daar is met het drinkwater. Wil je toch veel boeken meenemen overweeg dan een kleine (5inch scherm) ereader mee te nemen, maar doe die wel in een goede (eventueel transparante) hoes ivm stof. Mobieltje kan je het beste daar kopen als prepaid.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 22:20

Tetanusvaccinatie... even denken... uhm nooit?!
Nou ja na die kinderprik dan... :')

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:47

Je hebt al heel veel praktisch tips gehad, nog 3 uberpraktische toevoegingen: een zaklamp, bij voorkeur eentje zonder batterijen (zie ons nog staan na zonsondergang aan de kant van de weg in de rimboe terwijl de auto het niet meer doet, zo handig, zo'n knijpkat), een universeel zakmes, met iig een schaartje eraan (al is het alleen maar om pleisters te knippen of een appel te schillen) en een bolletje touw (om iets aan je rugzak vast te binden of een drooglijntje op te hangen voor natte handdoeken, enz, enz).

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:14

Dat bolletje touw is voor mij misschien wel de handigste tip tot nu toe haha. :D
Daar was ik sowieso tegenaan gelopen *Zie mezelf al staan met zeiknatte kleding in mijn handen, moeilijk om me heen kijkend "euh.. wat nu..."*. Bolletje touw gaat dus zeker weten mee. :7

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:27

Ik zou ook heel graag backpacken, ben al is alleen naar amerika afgereisd maar reisde daar via via dus zat ik steeds bij mensen in huis en had ik gewoon een koffer mee en heb ik daar niet gewerkt. Ik ben best sociaal maar zou toch bang zijn om me eenzaam te gaan voelen ofzo en hoe vind je daar 'tijdelijke baantjes' en inderdaad wat heb je ongeveer voor een berdag nodig als je gaat...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:34

Moonsparkle: ik heb een beetje zitten rekenen (Australië) en als je in een backpackers (dus goedkoop) hostel wil slapen moet je denken aan gemiddeld 16 euro per nacht. Dus stel dat je dat iedere nacht doet dan moet je per maand voor overnachtingen al zo'n 500 euro meenemen.
Máár er zijn ook veel gratis kampeerplekken (dus dan moet er een tent mee) waar je kunt bivakkeren, scheelt natuurlijk een hoop en dan schijn je ook wel op leuke plekjes te komen.

Daarnaast wil ik voor dagelijkse kosten 600 euro meenemen per maand: dat zou neer komen op 20 euro per dag, maar stel dat je op de ene dag 30 uitgeeft dan dus de dag daarna 10 etc. De uitschieters een beetje compenseren. :j

En dan nog werken in ruil voor verblijf of geld..

Dit is waar ik ongeveer vanuit ga, en zodra het geld op raakt ga ik gewoon weer richting huis. :wave:

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:04

Kaka schreef:
Je hebt al heel veel praktisch tips gehad, nog 3 uberpraktische toevoegingen: een zaklamp, bij voorkeur eentje zonder batterijen (zie ons nog staan na zonsondergang aan de kant van de weg in de rimboe terwijl de auto het niet meer doet, zo handig, zo'n knijpkat), een universeel zakmes, met iig een schaartje eraan (al is het alleen maar om pleisters te knippen of een appel te schillen) en een bolletje touw (om iets aan je rugzak vast te binden of een drooglijntje op te hangen voor natte handdoeken, enz, enz).

:)* Dat zijn idd nog handige dingen ja om niet te vergeten

Aan zoiets zou ik dus nooit denken, en daarom ben ik blij dat ik dit topic heb geopend :j

Ja overnachtingen.. nog niet serieus over nagedacht wat ik elke avond wil (en mn reisgenootje dan ook :') )
Sowieso wel eens in een hostel, maar gratis kampeerplaatsen zijn helemaal mooi :j wist niet dat dat bestond :n
Wel dat je vaak erg goedkoop kan bbq-en op kampeerplaatsen :D

Weet wel dat mn reis erg duur gaat worden, want als fanatiek Formule 1 fan wil ik natuurlijk een kaartje bemachtigen voor het circuit van melbourne voor de race in maart :D Daarna 3 weken Bondi beach en dan vanaf sydney weer naar huis vliegen (weet in ieder geval mn einde van mn reis al )

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:06

moonsparkle schreef:
Ik zou ook heel graag backpacken, ben al is alleen naar amerika afgereisd maar reisde daar via via dus zat ik steeds bij mensen in huis en had ik gewoon een koffer mee en heb ik daar niet gewerkt. Ik ben best sociaal maar zou toch bang zijn om me eenzaam te gaan voelen ofzo en hoe vind je daar 'tijdelijke baantjes' en inderdaad wat heb je ongeveer voor een berdag nodig als je gaat...

Ik ga niet alleen, ik ga samen met iemand die ik ken.
En qua baantjes vinden, ik ga via een organisatie naar Aussie, en die hebben daar uitzendbureau's door heel aussie dus dat moet wel lukken :)

Eenzaam.. ja ergens schuilt dat wel een beetje in mij, aan de andere kant zie ik die reis als een geweldige motivatie en mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen :j