Wat te doen in Ede?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mOamm

Re: Wat te doen in Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:45

Als je je nog verveelt op een woensdagmiddag/avond kun je naar Lunteren naar de zomermarkt. Gewoon braderie met allemaal kraampjes. Niet heel bijzonder maar best geinig voor een keertje. Weet alleen niet tot wanneer dit nog is. Dit is van 14.00 tot 21.00 als ik het goed heb.
Op de donderdag ochtend/middag is er in Barneveld de oud-veluwse markt, ook leuk om eens over te lopen als je je verveelt. Zelfde als de zomermarkt in Lunteren maar dan groter en de mensen achter de kraampjes moeten in klederdracht gekleed dus geeft wel een geinig beeld. Oud veluwse markt is a.s. donderdag nog en de donderdag daarna. van 9.00 tot 16.00.

Beiden markten zijn makkelijk te bereiken met de valleilijntrein (de trein die van Ede-wageningen naar Amersfoort rijdt)

In Lunteren heb je ook nog het middelpunt van Nederland ergens miden in het bos. Maar weet niet of dat erg bijzonder is :P

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 18:50

Ooh, al die markten klinken wel heel leuk! Deze week heb ik jammer genoeg alleen de hele week dagdiensten en geen koopavonden, dus kan ik overdag niks doen. Maar ik zal het zeker onthouden! Bedankt!

Ik ben net een stuk gaan fietsen (ik dacht richting het bosgedeelte, maar schijnbaar liet mijn richtingsgevoel me in de steek :') ik eindigde op een soort industrieterrein) dus dat probeer ik van de week 's avonds nog een keer als mijn mobiel volledig is opgeladen zodat ik navigatie mee heb :))

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:16

Middelpunt van Nederland is wel geinig maar niet veel meer dan een groot rondje met een boom, bankje en 3 stenen :Y)

De zomermarkt is idd wel leuk om eens heen te gaan, ik ga vaak wel ff savonds. :j
op donderdags is ie in B'veld. :)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:22

De hei begint al aardig in bloei te komen :) reed er gisteren langs. Was toen ook nog bij het middelpunt :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:31

Door het Binnenveld fietsen is ook erg leuk, daar zit jij vlakbij. En als je vindt dat je bij Ede nog geen bos en hei genoeg hebt ( je kan tot aan Arnhem, Apeldoorn of Zwolle doorgaan vanuit Ede ;) ), als je het Binnenveld oversteekt zit je zo op de Utrechtse Heuvelrug. Ook meer dan genoeg natuur waar je geen auto's hoort.

O ja, en met de trein ben je zo in Utrecht, Arnhem of Nijmegen. Alledrie ook erg leuk om heen te gaan.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:41

geen natuur in ede waar het stil is??? jij moet nog veel ontdekken daar!! je kunt er letterlijk fietsen en wandelen tot je een ons weegt. Heb je al wat ondernomen? zondag pleinquiz!!!