Backpack kopen in Den Bosch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Backpack kopen in Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:08

Als jij inderdaad een budget hebt van iets meer dan 200 euro moet je met gemak kunnen slagen. Tenzij je echt hele specifieke eisen hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:16

Ik moet er niet te belachelijk uit zien met mijn 155cm.. Zal wel niet lukken zeker? :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:34

Wat is jouw definitie van belachelijk? :P Als je gewoon voor 55L rugzak gaat zal het denk ik reuze mee vallen. Wel even goed puzzelen wat je precies wel/niet in je tas stopt qua gewicht/volume. Ik ben zelf ook niet supergroot voor een man en heb dan helaas ook erg veel moeite om goed passende buitensportkleding en rugzakken te vinden etc. :( Ik probeer altijd te zorgen dat mijn rugzak niet boven mij uitsteekt en dan is het tenminste nog redelijk in verhouding. Soms ontkom je er niet aan als er ergens onderweg wordt ingeslagen en allerlei boodschappen verdeeld moeten worden binnen de groep.

Geloof niet dat ik zoveel foto's van mijzelf met rugzak heb... := Wat ik daar op mijn rug heb hangen is een 65L rugzak met mijn 1m75.

Cevennen, Zuid-Frankrijk. Let even niet op de zendmast. :P
Afbeelding

Noorwegen, Telemark regio.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:41

Ik ga in m'n eentje.. Kan moeilijk de boodschappen verdelen, denk dat ik ze dan kwijt ben. :Y)
Maar als jij 175 bent en dat is een rugzak van 65 liter... Dat ziet er oke uit, maar ik denk dat een 55 liter er bij mij al belachelijk uitziet dan _O-
Ben niet van plan om veel kleren/schoenen oid mee te nemen, maar een tent, slaapzak.. Stijltang, blijf toch een meid :') De tent kan bij een backpack gewoon aan de buitenkant dan?? Ik kan me daar eigenlijk niks bij voorstellen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:54

De Decahlon is ook een fijne winkel waar prijs/kwaliteit ook prima is. Toch relatief goede spullen voor niet al te hoge prijs. Hier zou je ook bijvoorbeeld naar tent/slaapzak/kleren kunnen kijken. Scheelt je heel veel geld tov Bever/Zwerfkei/etc. Maar ja, what you pay is what you get... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:58

Ik wil graag een sleeping pod slaapzak :D Ik wil ook niet echt teveel besparen op zulke spullen, wil wel goede dingen mee hebben.. Ik heb geen tot weinig reiservaring dus wil niet een slaapzak met losse naden of een rugzak waarvan de schouderbanden scheuren oid, dan kan ik alleen maar janken denk ik. :')

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:08

Als je 3 maanden met de rugzak wilt rondlopen inclusief een tent. Dan zou ik naar zwerfkei gaan of een andere outdoor winkel in de buurt.
Laat je rugzak wanneer je hem past vullen met gewicht zodat je weet wat je meetorst. En zorg dat de rugzak ook het aantal en soorten vakken heeft wat je nodig hebt.
Om goed mee te kunnen lopen moet je max 15 kilo hebben en dat is echt de max voor een vrouw. (eigenlijk is 10 de max maar als je sterk bent lukt 15 ook, daar heb ik van de zomer ook een week mee gelopen)
Vergis je niet in hoe snel je aan gewicht zit, ik had 2 liter water, 1 broek, 1 thermoshirt, 1 hemd, 7 onderbroeken, 1 handdoek, toilletspullen muts, handschoenen, goretexbroek, gamasshen, eten, zonnebril, ehbo set, kaarten, lakenzak, pickel, stijgijzers en klimgordel bij mij. Dat is al 15 kilo.
Dat is dus geen tent, kookgerei, slaapzak of matje.
Er zijn tegenwoordig heel veel goede lichtgewicht spullen te koop. Je rugzak zelf weegt ook al snel een kilo, je hebt van kaikkialla hele mooie lichtgewicht tentjes van 2.5 kilo. Als je in een warm land gaat zijn er ook hele kleine slaapzakken van nog geen paar honderd gram te koop. En lichtgewicht handdoekjes zijn ook super!
Ik denk dat je, wanneer je ook pannen en bord bestek en brander mee wilt nemen je wel aan een 70 liter zit, dat neemt namelijk veel ruimte in. Anders moet het inderdaad wel met een 55 liter lukken, als je ten miste het geld hebt om alles lichtgewicht en klein te kopen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:11

Als je budget hebt en je wilt er niet op besparen kun je nog wel eens schrikken van prijzen van lichtgewichtspullen... := Jij hebt als voordeel dat je niet zo groot bent. Heb je meer ruimte in een 1-persoonstent en kun je matje/slaapzak alles in maat S komen. Scheelt ook weer gewicht. :)

Dan nog een goede tip voor matje/luchtbed:
http://cascadedesigns.com/en/therm-a-re ... ir/product
Neemt amper ruimte in je rugzak, weegt ook bijna niets. :) En slaap prima tot nul graden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:04

Kookgerei oid neem ik niet mee denk ik.. Weet het nog niet zeker, moet echt nog vanalles uitzoeken.

Ik ben net even wezen kijken, en ik heb deze ff op m'n rug gehad en die zat wel fijn. Was ook een vrouwenmodel. Maar kan me niet herinneren hoeveel liter het was.. Vond 'm ook wel erg goedkoop, 150 euro.. Het zag er trouwens wel ontzettend belachelijk uit, dat ding kwam boven m'n hoofd uit :')
Ik kan me het type ook niet meer herinneren, misschien dat iemand dat weet vanaf de foto :=

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:13

Thanks, dat moet ie zijn! :D

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:24

Lowe alpine heeft ook niet zo hele dure rugzakken, maar die zijn wel goed! Ik heb ook een Lowe Alpine van 60 +15 liter

Dit is de enige goede foto van de tas, ik gebruik hem zeer intensief en hij is al een jaar of 6 oud. Als ik hem helemaal vol zou doen zit hij ook achter mijn hoofd. Maar op de foto is hij vrij leeg omdat we een top gingen beklimmen en de rest in de hut lag. (ben degene middenvoor)

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7644_n.jpg

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:54

[LZP] -> [BEU]

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:45

TS, ik ben geslaagd maar ik denk dat lowa alpine jou ook niet past. Ik ben 1.68 en had een 55l damesmodel op. Mijn rug miste ongeveer 6cm in lengte :+

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 60l black diamond. Nog twee andere tassen zaten ook goed. Ik was 170 euro kwijt.