Ik ben net terug van 3 weken rondreizen door Thailand. Wellicht niet zo lang en avontuurlijk als jij gaat doen, maar toch hele ervaring! Thailand is echt een geweldig land en zou het iedereen aanraden. Wij zien vanaf Bangkok naar t zuiden getrokken (richting Koh Pangan en Koh Samui). Echt een geweldige vakantie gehad.
Ik zou alleen als ik jou was niet te makkelijk denken over eettentjes aan de kant. Onze maag is daar totaal niet tegen bestand en als je ook ziet waarmee ze het kookgerei schoonmaken..dat is gewoon wat wij zouden kwalificeren als slootwater. Veel mensen gesproken die echt 2 weken plat hebben moeten liggen en aan alle kanten leegliepen en zelfs iemand die echt in het ziekenhuis is opgenomen. Hoe lekker het er soms ook uitziet (ik vond het vaak juist stinken), zou ik het toch echt afraden. Geen goed begin van je avontuur als je heel de dag op de wc zit
.
Verder zijn de Thaise mensen wel heel aardig, vooral hoe meer we richting het zuiden gingen (al werd hun engels wel steeds gebrekkiger). Ze kijken heel erg tegen blanke mensen op, wij zijn voor hun allemaal een soort statussymbool omdat we er rijk uitzien. Ik merkte wel dat vooral taxichauffeurs en als je iets wilde kopen (mbt afdingen) daar op een zekere manier misbruik van maken, omdat ze je echt willen oplichten (onder het mom; je ziet er rijk uit dus waarom niet).
Heel veel plezier alvast met de voorbereidingen in ieder geval!