Alleen handbagage, zo efficiënt mogelijk pakken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:44

Ik reis voor mijn werk veel met een trolleykoffer in een cityjet. Ik kan er met gemak voor 5 dagen kleding in kwijt.
Qua vloeistoffen heb ik alles in kleine verpakkingen die je (leeg) kunt kopen bij de etos. Soms neem ik geen vloeistoffen mee en gebruik de mini's van het hotel.

De zwaarste en meest plaatsinnemende kleding draag ik in het vliegtuig. Kleding rol ik op. Ala ik een extra paar schoenen mee neem vul ik deze met sokken en ondergoed.

Qua klein ogen van de koffer, maakt niet zo heel veel uit, aangezien er zo'n bagage checker bij het inchecken en soms de gate staat.
Hou er rekening mee dat je je vloeistoftasje moet laten zien bij de douane, dus zorg dat dat bovenop ligt.

Justy

Re: Alleen handbagage, zo efficiënt mogelijk pakken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:45

Als ze soms zelfs de grotere handbagage in het ruim stoppen dan maakt het wel uit hoe groot je handbagage oogt :j Meestal worden dan de trolleys eruit gepikt.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:47

Scheer mesje niet mee nemen das vragen om problemen...
Verder idd je kleding oprollen dat scheelt een heeeel stuk!

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:55

hahaha ik moet inderdaad ook nog bedanken hoe ik het ga doen, ik reis met handbagage voor anderhalve (!) week!!

Een scheermesje is trouwens geen probleem (ten minste bij ryanair niet), maar als je drie dagen gaat, heb je toch geen scheermesje nodig? Gewoon vlak voor je weggaat alles glad scheren en dan houd ik het sowieso wel 3 dagen vol...

In ieder geval heel veel plezier!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:26

Mereltje schreef:
Zo, dat filmpje, hahaha! Denk niet dat ik er zoveel in zou krijgen als hij!

Ik denk dat ik nu meeneem aan vloeistof: 1 luchtje (kleinste flesje dat ik heb), mini verpakking shampoo, mini verpakking deo (vind ik gewoon fijn om mee te hebben), glansspray voor mijn vriendin, kon ze in Duitsland niet vinden.
En mascara? Telt dat ook als vloeistof?

En hoe zit het met een scheermesje? Kan ik dat gewoon meenemen of niet omdat het scherp is? 3 dagen met ongeschoren oksels tijdens uitgaan/misschien zonnig weer is ook weer zoiets :')

@Heino: dat moet je met een stofzuiger vacuum zuigen toch? Geloof dat ik dat ook weleens gezien heb. Maar is wel laatste redmiddel, heb namelijk niet zo'n zin om er veel geld aan uit te geven :') Geen idee hoe duur het is hoor...

Edit: Met de stofzuiger dus inderdaad

Glansspray? Voor een paard, als in 750 ml fles? Die mag niet mee. De vloeistoffen mogen max 100 ml per stuk zijn met een totaal van 1 liter. En het moet nog op de verpakking staan ook hoeveel erin zit. Je kan bijvoorbeeld bij Xenos van die blanco miniflesjes kopen maar daar staat weer niet op hoeveel en wat erin zit, als je ijverige controleur heb gooit ie het voor je ogen weg.

Scheermesje mag sowieso wel mee, als je een venus embrase of iets in die richting hebt tenminste.

Je hebt bij bijvoorbeeld de Jysk ook van die vacuumzakken die je gewoon op moet rollen om de lucht eruit te krijgen, geloof iets van 6 of 7 euro voor 3 zakken maar lijkt me niet echt handig voor je handbagage. Misschien voor in een grote ruimkoffer of thuis in de kast.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 22:29

corinepgek schreef:
Mereltje schreef:
Zo, dat filmpje, hahaha! Denk niet dat ik er zoveel in zou krijgen als hij!

Ik denk dat ik nu meeneem aan vloeistof: 1 luchtje (kleinste flesje dat ik heb), mini verpakking shampoo, mini verpakking deo (vind ik gewoon fijn om mee te hebben), glansspray voor mijn vriendin, kon ze in Duitsland niet vinden.
En mascara? Telt dat ook als vloeistof?

En hoe zit het met een scheermesje? Kan ik dat gewoon meenemen of niet omdat het scherp is? 3 dagen met ongeschoren oksels tijdens uitgaan/misschien zonnig weer is ook weer zoiets :')

@Heino: dat moet je met een stofzuiger vacuum zuigen toch? Geloof dat ik dat ook weleens gezien heb. Maar is wel laatste redmiddel, heb namelijk niet zo'n zin om er veel geld aan uit te geven :') Geen idee hoe duur het is hoor...

Edit: Met de stofzuiger dus inderdaad

Glansspray? Voor een paard, als in 750 ml fles? Die mag niet mee. De vloeistoffen mogen max 100 ml per stuk zijn met een totaal van 1 liter. En het moet nog op de verpakking staan ook hoeveel erin zit. Je kan bijvoorbeeld bij Xenos van die blanco miniflesjes kopen maar daar staat weer niet op hoeveel en wat erin zit, als je ijverige controleur heb gooit ie het voor je ogen weg.

Nee glansspray voor haar eigen haar! Kokosspul van de Tuinen!
Is precies 100 ml, dus dat gaat net! Goede tip trouwens dat het erop moet staan hoeveel er in zit, ik wist dat niet!

@ manna_: Hier mee blijven lezen dan maar hè? Haha, anderhalve week is zeker aardig lang met alleen handbagage! Maar ik vind dat er hier echt goede tips zijn gegeven, dus ben blij dat ik dit topic geopend heb! ;)
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 26-07-11 22:30, in het totaal 2 keer bewerkt

aniekzwiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:29

Misschien een optie om alleen kleding mee te nemen en in Duitsland je shampoo+douchegel en dingen koopt?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 22:31

@aniekzwiep: Voor sommige dingen is dat inderdaad een optie, maar ik kom 's avonds aan en we willen dan gelijk uit, dus dan kan ik me die avond niet even opfrissen + de ochtend er na niet!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:31

Oh ok :P Ja dan mag het wel mee. Doe alle vloeistoffen(dus ook make up enzo) even in een doorzichtig zakje en laat ze die gelijk zien bij de check.

Ohja trouwens, shampoo voor krullend haar kun je ook prima gebruiken als je stijl haar hebt hoor ;).

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 15:03

Nou, mijn spullen zijn gepakt!

Alles past in mijn tas, hoewel hij nu zwaar is kon hij nog makkelijk dicht!

Bedankt iedereen voor de tips :D
Ik ga over een klein uurtje richting Schophol :)

NaginiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:06

Jeetje 12 kilo aan handbagage?

_O- ik mocht vorig jaar toen ik 3 weken naar Peru ging maar 15 kilo meenemen. :')

Ik zie dat het al gelukt is, veel plezier!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 15:23

Ja bij KLM mag dat blijkbaar! Maar ik heb mijn tas gewogen en hij is 'maar' 5 kilo! :D

En bedankt! :)