Eten meenemen in vliegtuig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:08

Arke heeft gewoon maaltijden op lange vluchten. Staat ook op de site; maaltijden op verre bestemmingen, en Mexico is een verre bestemming.
http://www.arkefly.nl/meals.aspx

Verder kan je gewoon eten meenemen, als je het maar op hebt voor je daar inderdaad door de douane moet. En sterk geurende etenswaren zijn wellich minder prettig voor de reizigers om je heen. :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:09

@Skippy en MiccaMaayke bij ons was dat in elk geval wel zo...
We vertrokken vanaf Eindhoven, eenmaal door de controle waren er nog winkels en we mochten het drinken zo mee het vliegtuig in nemen.
Ook met de terugweg op Alicante waren er na de controle nog winkels waar we drinken kochten en dat mee het vliegtuig in mochten nemen.....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:09

De reserveringsmogelijkheid gaf aan dat maaltijden reserveren €19.50 was maar je kon het niet aanklikken wegens ''dienst niet leverbaar''. Dus ik twijfel daarover.

Iris82

Re: Eten meenemen in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:10

Maaltijden kun je reserveren als je korte vluchten neemt zoals bijvoorbeeld naar de canarische eilanden.
Dit omdat het dan níet standaard is. Je hoeft echt niet te twijfelen... :n

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:11

F_Orumster schreef:
Water kopen zal ik dan gewoon na de douane doen, er staan vaak wel frisdrank automaten.

Dit gaat dus niet.. Dan wordt je flesje bij het instappen afgepakt (blikjes en pakjes eensgelijk). Wat je wel kan doen is bij een Duty Free Shop een flesje drinken kopen, laten sealen en pas in het vliegtuig openen. Zo doen wij het eigenlijk altijd als wij gaan vliegen, nooit problemen mee gehad :)

EDIT: De gesealde zak openen bedoel ik. Zolang de tas geseald is, mag je ook lieterflessen ed. meenemen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:12

@ Iris, OK, thanks! Dat scheelt weer.

@ Tatjana, das een goed idee met sealen, dat gaan we doen +:)+ Niet aan gedacht.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:14

Of het te eten is, is ook nog een tweede hè? Tis Arke, dus geen garanties. :')

Laura_

wij gingen ook eens naar Londen ofzo geloof ik en toen hadden we tassencontrole/douane gehad. Dus wij daarna een flesje water kopen uit zo'n automaat en toen bleek dat we voor we de gate in gingen nog een tassencontrole hadden. Toen moesten we het flesje ineens heel snel opdrinken!!

Paar jaar geleden naar Amerika gevlogen met continental en het eten wat we kregen, vond ik prima te eten!

Ga in September ook weer naar Amerika, dus vind dit een handig topic. Als ik het goed zie, mag ik wel gewoon eten meenemen :)

Anoniem

Op schiphol kon dat niet justdiesel, daar was de controle tussen de verkooppunten en het binnengaan van het vliegtuig. Op Houston kon het weer wel. Het verschilt echt per luchthaven. Dus als de TS vanaf Schiphol vliegt, dan zou ik t gewoon bij t drinken in t vliegtuig houden en af en toe vragen om een extra bekertje water als je er behoefte aan hebt. :j Of een flesje kopen na de douane en laten sealen en in t vliegtuig pas openen.

TS: Arke koopt die vluchten gewoon in bij grotere maatschappijen, eten en drinken zit er dan echt gewoon standaars bij in. Maar bèl anders gewoon even, dan weet je het zeker! Kun je ook gelijk even goed vragen wat wel en niet mee mag.

Bij Britisch Airways konden we via hun site trouwens zien wat voor maaltijden we kregen en welke films er te zien waren onderweg, echt grappig!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:16

@ Skippy, goed idee, even een belletje doen.
Filmpakket hebben we al wel bekeken. Vorig jaar naar thailand geen entertainment, das lang zitten dan hoor!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:18

Ik weet het niet of mijn jetlag gedeeltelijk door het niet eten kwam, ik weet wel dat ik een gruwelijke migraine aanval ervan kreeg! Ik heb nog nooit eerder last gehad van een jetlag dus ik ga er eigenlijk van uit dat het toch wel voor een deel ook te maken heeft met dat ik te lang zonder voedsel gezeten heb. Daarnaast heb ik me gruwelijk druk gemaakt om zo'n takkekind wat voor me zat, dat heeft ook niet geholpen!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:22

Hier een ex-stewardess en nu alweer 5 jaar informatrice op Schiphol ;)

Eten mee aan boord nemen is geen probleem, zolang het maar niet vloeibaar is. 10 boterhammen bijvoorbeeld met pindakaas mag wel, maar een hele pot weer niet ;) Een potje fetakaas mag niet omdat daar vloeistof bij inzit, maar een plastic bakje met blokjes feta weer wel.

Op Schiphol ga je na het inchecken eerst door de paspoortcontrole, dus niet de douane dames ;) Hierna bevinden zich een heleboel winkels, alle vloeistoffen die je daar koopt laat je sealen, deze gesealde tas mag mee aan boord. Bij de delicatessen winkel verkopen ze flesjes water, ook hier kan je ze laten sealen.

Mexico valt bij arkefly onder de verre bestemmingen, je krijgt dus een gratis maaltijd. Daarnaast komen ze ook nog bij je langs met de losse verkoop. Hier vind je alle info en wat ze verkopen: http://www.arkefly.nl/meals.aspx

Je mag best een leeg flesje meenemen, echter aan boord vullen zal niet gaan. Het water waar je op het toilet je handen mee wast is niet drinkbaar, hier zit een percentage koelvloeistof doorheen tegen het bevriezen. De crew heeft flessen water mee, hier kan je vast een bekertje van krijgen voor het slikken van medicijnen, maar ze vullen hier niet je eigen flesje mee.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze maar.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:24

Hahaha dat wordt elk half uur een bekertje water vragen voor een paracetamolletje!

Super, zo'n reactie want jij weet dus precies wat wel en niet mag. Dank je wel!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:24

+:)+ Super, ik ben helemaal blij, kan mn eigen eten voor de dag meenemen en drinken dus ook, ff sealen.
Niet teveel drinken want dan moet je zoveel naar de wc :D

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:26

F_Orumster schreef:
+:)+ Super, ik ben helemaal blij, kan mn eigen eten voor de dag meenemen en drinken dus ook, ff sealen.
Niet teveel drinken want dan moet je zoveel naar de wc :D

Je eigen eten meenemen is inderdaad geen probleem. Maar niet je drinken van thuis meenemen hoor! Alleen het gene wat je op Schiphol koopt kan je laten sealen, niet je eigen meegebrachte drinken.

Aan boord verkopen ze ook flesje water voor 2,50 per stuk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:27

Ok, als het water in de winkeltjes op schiphol even duur is koop ik het pas aan boord.
Scheelt weer sjouwen. Dank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:29

Maar veel naar de wc gaan is op zo'n lange vlucht niet verkeerd hoor. ;) Dan móet je wel lopen en da's wel goed! Haha!

Super Saroanda! :j Idd paspoortcontrole en geen douane. Foutje!
Aanvulling: zorg dus dat fruit e.d. wel op is als je Mexico betreedt, of gooi het weg bij aankomst. ;)
Laatst bijgewerkt door Jessica op 25-07-11 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:33

Idd wat skippy zegt, eten wat je overhebt aan het einde van de vlucht even weggooien en niet Mexico mee in nemen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:20

Serieus? Mijn restjes van eten die ik nog niet op had of halve flesjes drinken, werden er bij de gate altijd uitgevist hoor? Enige wat ik mee mocht nemen als handbagage waren gesealde producten die bij de Dee Buy Fly waren gekocht?

Vind het overigens wel heeeel erg vreemd dat er geen maaltijd bij in zit...

Edit: Sorry, las over het bericht van Tatjana heen.. Nou, inderdaad :j, dat heb ik dus ook al een paar keer gehad.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 11:43

In mijn herinneringen wordt er heel veel afgepakt, en daarom ook dit topic, want wil zelf eea meenemen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:05

drinken mag gewoon niet, maar meeste voedsel mag echt wel mee hoor! neem altijd eten mee in t vliegtuig en gaat altijd goed

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:27

saroanda schreef:
Hier een ex-stewardess en nu alweer 5 jaar informatrice op Schiphol ;)

Eten mee aan boord nemen is geen probleem, zolang het maar niet vloeibaar is. 10 boterhammen bijvoorbeeld met pindakaas mag wel, maar een hele pot weer niet ;) Een potje fetakaas mag niet omdat daar vloeistof bij inzit, maar een plastic bakje met blokjes feta weer wel.

Op Schiphol ga je na het inchecken eerst door de paspoortcontrole, dus niet de douane dames ;) Hierna bevinden zich een heleboel winkels, alle vloeistoffen die je daar koopt laat je sealen, deze gesealde tas mag mee aan boord. Bij de delicatessen winkel verkopen ze flesjes water, ook hier kan je ze laten sealen.

Mexico valt bij arkefly onder de verre bestemmingen, je krijgt dus een gratis maaltijd. Daarnaast komen ze ook nog bij je langs met de losse verkoop. Hier vind je alle info en wat ze verkopen: http://www.arkefly.nl/meals.aspx

Je mag best een leeg flesje meenemen, echter aan boord vullen zal niet gaan. Het water waar je op het toilet je handen mee wast is niet drinkbaar, hier zit een percentage koelvloeistof doorheen tegen het bevriezen. De crew heeft flessen water mee, hier kan je vast een bekertje van krijgen voor het slikken van medicijnen, maar ze vullen hier niet je eigen flesje mee.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze maar.

Ik als huidig stewardess bevestig dit :j

@miccamaaike: het ligt eraan waar je heen gaat, als je naar europa vliegt mag je vaak allerlei soorten eten meenemen.
Maar TS gaat naar Mexico, waar ze toch de USA regels accepteren en kunnen ze bijvorobeeld moeilijk doen over vlees en groentes..

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:10

F_Orumster schreef:
Arke :) Op diens site kon ik niks vinden. Wel heb ik een enorm uitgebreide lijst voor de US gevonden, maar die zijn vast strenger op alles. Daar mag vlees, kaas, fruit, groente etc allemaal niet. Weet niet hoe dat naar mexico is.

Bij de reserveringsprocedure konden we maaltijd niet aanklikken, met de vermelding erbij ''dienst niet beschikbaar''. Er zal vast wel eten verkocht worden.

Drinken geen probleem, leeg flesje door de douane en dan is er in het vliegtuig een kraantje om te tappen.

Wij vlogen een keer met Arke NOOIT WEER wat een KLOTEMAATSCHAPPIJ!!
heenreis: 4 uur vertraging omdat een of andere mongol de deur open had laten staan (en hij had al 1,5 uur vertraging)
terugreis: 6 uur vertraging, want ze hadden de juiste papieren nog niet binnen ofzo...

Maar to the point: Wij hadden toen wel gewoon eten mee, zelfs broodjes met rosbief :+
En er werd niets tegen ons gezegd, dus ik neem aan dat het gewoon mag. Dranken niet.

edit: oh, je had al reactie van 2 stewardessen.. hehe... oeps

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:03

Hoezo is arke meteen dan een rotmaatschappij? Elke maatschappij heeft wel is een vlucht met vertraging ;)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:49

Ik ben naar aruba gevlogen met arke. Ongeveer even ver denk ik. Maaltijden waren gewoon inbegrepen. Zowel soort ontbijt als warme maaltijd. Verder goede service hoor. Zoveel dekens als we wilden, genoeg te drinken. En een apparaatje voor films kon je huren. Volgens mij kan je je lege flesje meenemen en dan achter de douane in de wc wel vullen toch?