http://www.arkefly.nl/meals.aspx
Verder kan je gewoon eten meenemen, als je het maar op hebt voor je daar inderdaad door de douane moet. En sterk geurende etenswaren zijn wellich minder prettig voor de reizigers om je heen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:Water kopen zal ik dan gewoon na de douane doen, er staan vaak wel frisdrank automaten.
F_Orumster schreef:Super, ik ben helemaal blij, kan mn eigen eten voor de dag meenemen en drinken dus ook, ff sealen.
Niet teveel drinken want dan moet je zoveel naar de wc
saroanda schreef:Hier een ex-stewardess en nu alweer 5 jaar informatrice op Schiphol![]()
Eten mee aan boord nemen is geen probleem, zolang het maar niet vloeibaar is. 10 boterhammen bijvoorbeeld met pindakaas mag wel, maar een hele pot weer nietEen potje fetakaas mag niet omdat daar vloeistof bij inzit, maar een plastic bakje met blokjes feta weer wel.
Op Schiphol ga je na het inchecken eerst door de paspoortcontrole, dus niet de douane damesHierna bevinden zich een heleboel winkels, alle vloeistoffen die je daar koopt laat je sealen, deze gesealde tas mag mee aan boord. Bij de delicatessen winkel verkopen ze flesjes water, ook hier kan je ze laten sealen.
Mexico valt bij arkefly onder de verre bestemmingen, je krijgt dus een gratis maaltijd. Daarnaast komen ze ook nog bij je langs met de losse verkoop. Hier vind je alle info en wat ze verkopen: http://www.arkefly.nl/meals.aspx
Je mag best een leeg flesje meenemen, echter aan boord vullen zal niet gaan. Het water waar je op het toilet je handen mee wast is niet drinkbaar, hier zit een percentage koelvloeistof doorheen tegen het bevriezen. De crew heeft flessen water mee, hier kan je vast een bekertje van krijgen voor het slikken van medicijnen, maar ze vullen hier niet je eigen flesje mee.
Als je nog meer vragen hebt, stel ze maar.
F_Orumster schreef:ArkeOp diens site kon ik niks vinden. Wel heb ik een enorm uitgebreide lijst voor de US gevonden, maar die zijn vast strenger op alles. Daar mag vlees, kaas, fruit, groente etc allemaal niet. Weet niet hoe dat naar mexico is.
Bij de reserveringsprocedure konden we maaltijd niet aanklikken, met de vermelding erbij ''dienst niet beschikbaar''. Er zal vast wel eten verkocht worden.
Drinken geen probleem, leeg flesje door de douane en dan is er in het vliegtuig een kraantje om te tappen.