Single's- en alleengaanden reizen/vakantie's, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Single's- en alleengaanden reizen/vakantie's, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:58

Ik ben vorig jaar met mambo naar kroatie geweest. Was een hele gezellige groep. Daar heb ik met een aantal (groepje van 6/7 mensen) nog steeds contact. Na een aantal maanden was het valentijnsdag en kreeg ik een ecardje van iemand uit deze groep. Nu zijn we net zelf terug van onze eerste vakantie samen (2 weken italie met de tent) en zijn we dus al weer bijna 5 maanden bij elkaar. Dit was niet het doel van mijn vakantie. Ik had gewoon niemand om mee op vakantie te gaan en wilde wel op vakantie en daarnaast wilde ik wel graag wat nieuwe mensen leren kennen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:49

urselin schreef:
Yv_ schreef:
Clau, had dat laten weten ;), Indonesie staat ook nog op mijn verlanglijstje haha!

Oh echt? Hadden we samen kunnen gaan!
Staat Costa Rica toevallig ook op je lijstje? :))

Bij Fox kun je zien hoeveel mensen de reis geboekt hebben en in welke leeftijdscategorie ze zitten.
Helaas heb ik bij mijn reisbescheiden geen informatie over de groep gekregen behalve de namen.
Maar ik heb wel al contact gehad met de groepsgenoten die zich op het forum van Fox gemeld hebben :j
Het is inderdaad een beetje een misleidende naam voor het soort reis, want er zijn zoveel redenen dat mensen een singlesreis boeken.

Nee, niet Costa Rica, wel Panama :j..

Wil echt dolgraag een keertje een reis van een x-aantal dagen in de jungle doen en dan afsluiten op een bountystrand. Daar heb ik Panama als bestemming voor gekozen.
Ga me toch maar eens verdiepen in zo'n groepsreis, want denk dat ik niemand mee de jungle in ga krijgen voor meer dan 1 nacht :+ en voor 1 persoon met een gids is denk ik extreem duur..
Krijg er nu door jullie verhalen wel echt hele leuke gedachten bij :j.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:26

Ik heb van de week mijn (eerste) singlesreis geboekt :) ik ga in Oktober naar Panama toe.
Als het mij goed bevalt, wil ik volgend jaar naar Cuba.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:32

Ik heb geen complete reis geboekt, maar ik ga over 2 maanden ook alleen op vakantie, maar dan voor langere tijd. :j Naar Australië en Indonesië. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:38

Oh Mootje, laat je weten hoe het was? Via wat ga je? Ik heb gister bij Shoestring zitten kijken, dat lijkt me op zich wel wat.. Maar jeeemig, wat een prijzen! Kwam er een aantal tegen van dík over de 4000 euro voor 2 weekjes, ex excursies :oo !

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:47

Ik ga met fox :) wat een prijzen bij shoestring :oo ik ga even kijken op hun site....
Mijn camera gaat mee, dus wie weet maak ik er wel een foto-topic van!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:52

Weet niet zeker of Shoestring ook degene was van die prijzen hoor, had namelijk heel wat sites zitten bekijken! Maar vond Shoestring er wel goed uitzien...

Wat ben jij nou ongeveer kwijt en voor hoelang? Ga je zuiver naar Panama of icm Costa Rica? Zie ook heel veel aanbiedinge waar de combinatie gedaan wordt namelijk...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:58

Ik ga alleen naar panama. Zat ook te kijken naar oa de PanAm highway reis, maar dat laten mijn vakantiedagen op 't werk helaas niet toe!
Ik ben 2500 euro kwijt voor de reis. Hier zitten 5 vluchten bij in, hotels met een kamer voor jezelfs, ong. De helft van de excursies en 2 dagen all inclusive. Een hoop geld, maar ik zie het niet zo zitten om op zo goedkoop mogelijk op vakantie te gaan.
De laatste keer dat ik op zomervakantie ben geweest is 9 jaar terug. Ik heb net mijn paard verkocht, dus ik neem het er even van :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:06

Oeps, wilde net gaan editten, want zag op het blaadje dat ik had uitgeprint dat ik niet helemaal de goede info heb vermeld in mijn bovenstaande post.

Het is een reis via Sapa Pana Travel.
20 dagen, € 4645.-

INCLUSIEF:
Alle intercontinentale vlucten incl luchthavenbelasting, economyclass
Alle binnenlandse vluchten incl luchthavenbelasting, economyclass
Alle 18 hotelovernachtingen, maaltijden zoals vermeld
Alle 8 dagen autohuur
Alle transfers en excursies zoals vermeld obv professionele engelssprekende gidsen
Reisboek over Panama
24-uurs backup van onze kantoren ter plaatse

EXCLUSIEF:
Publieksheffing Calimiteitenfonds reizen: 2.50 per boeking
Reserveringskosten 15 pp
Reis- en annuleringsverzekering.

Met al die dingen inclusief vind ik het dus eigenlijk nog wel meevallen. Vond die ook erg aantrekkelijk, maar wel duur. En bij beter kijken is het dus ook een individuele reis. Dat zal ook meespelen in de reis.

Klinkt wel héél goed hoor Mootje. Wanneer ging je ook alweer? Ik heb een klein steekje van jaloerzie hier ;)... Echt foto's maken en plaatsen hoor :D!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:10

Hihi, 20 oktober :)
Dat is echt een berg geld! Van wat ik ben tegengekomen zijn de singlereizen het duurst, ivm groeps- en individuele reizen.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 22:35

Pfff, dat is idd een flinke bak geld.
Ik heb 560,- betaald voor 10 dagen.
Heb dan een busreis, logies met ontbijt, reis- en annuleringsverzekering, en 5 excursies.
Maar ik ga ook maar naar Spanje.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:09

Inge, Dat is toch leuk :) Als jij graag naar Spanje gaat, heb je een mooie reis gevonden!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:13

Ik ga zelf niet.
Maar mijn zus gaat dit jaar wel voor het eerst.
Ze gaat als ik het goed heb volgende week vrijdag weg, ook op een camping.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:28

Ik heb dit jaar een bergsportreis gedaan via de NKBV. Het is niet perse een single's of alleengaande reis.
Maar bijna iedereen komt in zijn eentje. Ik heb een cursus alpinisme gedaan waarbij we gletsjertochten maakten en toppen beklommen in Oostenrijk.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:03

Inge_83 schreef:
Jordy, waar ga je heen, en met welke organisatie?

Ik ben net terug van mijn singlereis ;) Ben met Cirkel naar Slovenie geweest.
Vakantie was echt top! Hele leuke mensen ontmoet en een hele gezellige week gehad!
Echt een aanrader, die singlereizen :)

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:23

Klinkt goed.
Wat vond je van Cirkel?

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:44

Er waren wat minpunten wat betreft de organisatie, maar verder vond ik het prima geregeld bij Cirkel.
Scheelt ook wel dat familie van mij vorig jaar met Cirkel de zelfde reis gemaakt heeft en ik dus veel dingen al wist.
Anders had je op je vakantiebestemming nog wel voor wat verrassingen gestaan.
Je word bijv alleen begeleid bij de activiteiten, voor de rest moet je het echt met de groep uitzoeken de hele week, dat is iets wat ik dus niet had verwacht, maar is uiteindelijk prima uitgepakt.
Verder was het eten vrij prijzig, en totaal niet gevarieerd, maargoed ik kampeer nooit dus misschien is macaroni en nasi het enige wat je kan maken op een camping?
Maar verder, echt een topweek gehad! Denk volgend jaar weer met Cirkel, al hoop ik dat volgend jaar iemand met me mee wil naar frankrijk ofzo,samen met mn hond :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:36

Ik ben net terug van mijn singlesreis, hartstikke leuk groep gehad en reisleider ook!
Zou nu al mijn volgende reis willen boeken :')

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:48

Jordy, als er niemand is die met je meekan, kun je toch wel bij ons vakantie vieren hoor. Want we vinden het zelf ook nog wel leuk om overal naar toe te gaan en je kunt dus (in overleg) rustig met ons meereizen.
Markten, steden bezoeken, cultuur snuiven, lekker uit eten, je hoeft het allemaal niet alleen te doen.
Want wij zijn er ook nog ;-)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:26

Was dat die reis naar Indonesie, Clau? Verslag :D!!!!! Zit je wel echt constant op elkaars lip of heb je wel voldoende tijd en ruimte voor wat privacy?

Ik ben toch een soort van over. Ga volgend jaar dan geen singlereis doen, maar (waarschijnlijk!) met 2 vriendinnetje met een groepsreis naar Thailand of India.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:36

Wat leuk Yv :D
Lijken me ook twee hele mooie landen!
Haha ja, ben net terug van Indonesië (vanochtend geland). Ik ga zo snel mogelijk een verslagje typen en foto's plaatsen, zal de link hier neerzetten voor de geïnteresseerden ;)
In mijn ervaring heb je voldoende privacy, je hebt je eigen hotelkamer, je hoeft niet verplicht mee met de groep op een vrije avond of dag. Als je je eigen plan trekt, is dat ook prima en wordt je niet raar aangekeken :j In de bus (op Java) was het ook vrij luxe, iedereen kon een rij (twee stoelen dus) voor zichzelf nemen :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 06:58

Urselin, ik ben ook benieuwd naar je verslag!!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 12:55

Urselin, ik ben ook benieuwd naar je verslag, dus kom maar op. ;)

Jordy, ik ben 2 jaar geleden met Cirkel geweest, en vond toen de reisleiding wat gebrekkig.
We werden wel meer begeleid dan bij jullie; bij ons werd er regelmatig eten georganiseerd (tegen betaling op de camping, of voor eigen rekening in restaurant), een avondje stappen werd geregeld.
En we konden ook met vragen over de omgeving en uitstapjes bij hen terecht.
Soms vertelden ze zelf ook vanalles vanuit de bus, of lopend door een stad of dorp.
Maar problemen oplossen was niet aan hen besteed, ze probeerden het niet eens.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:37

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:40

Wat een bijzondere reis. Ik heb er nu even snel doorheen gescrolld. Vanavond ga ik je verslag uitgebreid bekijken :)