Mexico topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Mexico topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:29

Maar dan zijn ze best prijzig, of is dat overal zo?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 13:46

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:41

Valt best wel mee. Ik zou echter wel een investering doen in zo'n wereldstekker. Die kun je dan voor alle voltage's en stekkers gebruiken (met van die verschillende onderdelen). Dan weet je zeker dat je bij een eventuele andere internationale vakantie ook stroom kunt tappen :)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:28

Hoi!

Ik ga waarschijnlijk samen met mijn vriend in November naar Gran Porto Real (Playa del carmen). Heb er echt zin in! We gaan van de week boeken! Hebben jullie misschien nog do's en don'ts m.b.t. excursies, eten e.a.
?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:33

Ah veel plezier iedereen :D
Ik houd het dit jaar bij Noord Amerika haha :P
Eilandje Cozumel vond ik wel aardig, maar ik was alleen heeeeeeel erg zeeziek van de bootreis. Dus als je daar gevoelig voor bent, neem je pilletje in hahaha want ik was die vergeten en ik heb alleen maar de plastic zak gezien tijdens de overtocht :+ (eilandje kun je best leuk snorkelen trouwens! :) )
Ehm verder, snorkelen in Xel-Ha vond ik geweldig!
(ik had nog nooit gesnorkeld, dus dat was een handige veilige plek :) )

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:34

Wij hebben voor 18 maart geboekt voor iberostar tucan, playa del carmen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:04

charissiej schreef:
Hoi!

Ik ga waarschijnlijk samen met mijn vriend in November naar Gran Porto Real (Playa del carmen). Heb er echt zin in! We gaan van de week boeken! Hebben jullie misschien nog do's en don'ts m.b.t. excursies, eten e.a.
?

naar dat hotel gaan wij in september :D dus dan laat ik je het weten :D

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:46

ohhwwww ik ben stieken jalours op jullie, mexico is zalig

Sandos Caracol eco resort is ook heel erg mooi, wel even buiten playa del carmen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:57

Hier nog een die stinkend jaloers is. :o

Ik ben in 2009 naar Mexico geweest en ik heb het daar ontzettend naar mijn zin gehad, wat een heerlijk land! <3
Heb twee weken in Playa del Carmen gezeten, erg touristish maar ook zeker erg gezellig! Ik zat in hotel Viva Wyndham Azteca, echt een aanrader!!
Naast dat ik enorm genoten heb van de prachtige stranden en de heerlijke Caribbische Zee, heb ik ook een bezoekje gebracht aan Chitzen Itza (Maya tempels), Xcaret (ecologisch natuurpark) en ik heb bij Delphinus met dolfijnen gezwommen. Echt geweldig! <3
Voor de mensen die graag gaan stappen kan ik Coco Bongo zeker aanraden, wat een geweldige discotheek is dat! :D

Ohh ik wil terug... ;(

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:12

Er zijn hele gave eco excursies daar te boeken, wel prijzig maar echt gaaf,
1 daarvan is snorkelen in de ondergrondse rivier van de maya's, ( je moet niet bank zijn in het donker of voor grotten ) bezoek aan een dorp, uitleg over natuur, vlakbij Playa del Carmen. De excursies kosten rond de 100 dollar pp
Maar de provincie Yucatan is dan ook de duurste van Mexico.

Tulum moet je gezien hebben, water park (xel-ha) echt heel erg leuk, opgravingen van de zwarte Jaguar ( wel een eindje reizen) maar echt gaaf, enz.

Eilandje Cozumel is leuk, wel beetje zeeziek, alleen toen wij er waren was het rif vernield door storm.
Je kan daar bij vele duikorganisaties ( met PADI ) meegaan op mooie excursies.

Heel veel plezier!!!
Laatst bijgewerkt door Brilletje op 03-08-11 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:13

Nu krijg ik helemaal kriebels :D nog 32 nachtjes slapen :D

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:51

Voor mij nog 120 ofzo ..... ;(

Die ondergrondse rivieren heten trouwens cenotes en daar zijn er duizenden van in Mexico en slechts een klein deel is in kaart gebracht en een nog kleiner deel toegankelijk om te snorkelen en/of te duiken.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:26

Klinkt echt leuk allemaal!! Jippie!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:50

Even een vraagje. Ik hoorde dat er voor Mexico ook entingen nodig zijn, iemand idee welke? Want er staat bij sommige dat die persoonsgebonden zijn,zoals buiktyfus, malaria e.d. Moet ik me daar wel of niet voor laten enten?

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:03

@charissiej, voor een goed, persoonlijk, advies ga je naar een travel clinic, de ggd of een apotheek die aan reisadviezen doet. Afhankelijk van je persoonlijke (gezondheids)omstandigheden en je leeftijd en je vaccinatieverleden heb je zeer waarschijnlijk DTP (herhaling) en Hepatitis A nodig. Buiktyfus alleen in bijzondere gevallen en malaria komt er voor, maar daarvoor wordt geen malaria medicatie geadviseerd (kan je niet tegen enten). Neem wel goede muggenwerende maatregelen, zowel overdag als 's avonds/'s nachts want je krijgt meer dan alleen malaria van beesten die je steken.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:49

Oke super bedankt! Ik krijg volgende week nog wat informatie toegestuurd van het reisbureau, en dan ga ik daarna even naar de GGD. Hoe lang van te voren moet je ingeent worden?

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:01

Voor de meeste vaccinaties is het minimaal 2 weken voor vertrek.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:13

Oke, dan ben ik nog ruim op tijd! :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 06:33

Ja ik was gewoon nar de dokter geweest en die had voor me uitgezocht welke ik nog moest hebben, en een week later heb ik ze opgehaald.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:11

charissiej schreef:
Ik en mijn vriend zijn dit jaar nog nooit zo lang bezig geweest om een vakantie uit te zoeken haha! Wrm? Geen idee, het wil maar niet vlotten! Maar nu denken we aan Mexico (wat al enkele jaren op ons lijstje staat). Nu zouden we in Oktober willen, is dit een goede tijd om te gaan, gezien regen en orkaan seizoen? Ik ben namelijk geen held in een vliegtuig, en al helemaal niet als ik aan een orkaanseizoen denk hahah! En ik heb een mooi hotel gevonden Gran Porto Real in Playa del Carmen, iemand ervaringen? Echte do's in Mexico? En het leven(eten, drinken, excursies, souvenirs) is dat duur, vergelijkbaar met NL of juist lekker goedkoop?

GE-WEL-DIG!!! wij zijn in 2008 in dit hotel geweest, heerlijk vertoeven hier. Heerlijk aan het strand, goed eten, echt reuze grote kamers! vriendelijk personeel... Wij willen zo wel terug! :j

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:13

Leuk dit topic. Ik ben net een weekje terug ongeveer. Voor mensen die voor September nog gaan. Je moet zeker met de walvishaaien gaan zwemmen. Dat was top!! en het geld dubbeldwars waard. Wij zaten in RIU, heel gaaf want je mocht bij alle RIU's eten en drinken (gratis). Wij zijn wezen snorkelen, naar coba geweest en met de walvishaaien gezwommen. We gaan zeker nog eens terug, maar dan echt duiken en een huisje huren op Cozumel.

Foto van de walvishaaien.
Afbeelding

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:17

tjeetje schreef:
@charissiej, voor een goed, persoonlijk, advies ga je naar een travel clinic, de ggd of een apotheek die aan reisadviezen doet. Afhankelijk van je persoonlijke (gezondheids)omstandigheden en je leeftijd en je vaccinatieverleden heb je zeer waarschijnlijk DTP (herhaling) en Hepatitis A nodig. Buiktyfus alleen in bijzondere gevallen en malaria komt er voor, maar daarvoor wordt geen malaria medicatie geadviseerd (kan je niet tegen enten). Neem wel goede muggenwerende maatregelen, zowel overdag als 's avonds/'s nachts want je krijgt meer dan alleen malaria van beesten die je steken.

Nog even een tip erbij. Veel muggen zijn resistent tegen de muggenspray's etc. Ons is dit te laat verteld en hadden al mooi 20 euro betaald aan de verkeerde muggenspray. OFF blijkt nog de enige te zijn waar ze van weg blijven! :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 14:39

Er zijn ook sticks te koop die je net als nicotinepleisters op je arm plakt. Muggen willen je niet meer.
Bij elke farmacia hier te krijgen voor een habbekrats.

Groetjes vanuit een strandhut aan zee in tulum. Echt een aanrader dit parkje, coco tulum heet t. Wij hebben t eerste hutje vanaf t strand!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:28

Ik ben bezig met ons vakantiefilmpje en zoek dat typisch mexicaans deuntje wat je vaak onder een film/serie ook hoor. In dit nummer uit de film Rango hoor je wat ik bedoel op de achtergrond. Stuck In Guacamole Hans Zimmer - Wie helpt mij :) .

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:47

Oef met walvishaaien zwemmen, dat zou ik toch niet durven :o