Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
charissiej schreef:Hoi!
Ik ga waarschijnlijk samen met mijn vriend in November naar Gran Porto Real (Playa del carmen). Heb er echt zin in! We gaan van de week boeken! Hebben jullie misschien nog do's en don'ts m.b.t. excursies, eten e.a.
?
charissiej schreef:Ik en mijn vriend zijn dit jaar nog nooit zo lang bezig geweest om een vakantie uit te zoeken haha! Wrm? Geen idee, het wil maar niet vlotten! Maar nu denken we aan Mexico (wat al enkele jaren op ons lijstje staat). Nu zouden we in Oktober willen, is dit een goede tijd om te gaan, gezien regen en orkaan seizoen? Ik ben namelijk geen held in een vliegtuig, en al helemaal niet als ik aan een orkaanseizoen denk hahah! En ik heb een mooi hotel gevonden Gran Porto Real in Playa del Carmen, iemand ervaringen? Echte do's in Mexico? En het leven(eten, drinken, excursies, souvenirs) is dat duur, vergelijkbaar met NL of juist lekker goedkoop?
tjeetje schreef:@charissiej, voor een goed, persoonlijk, advies ga je naar een travel clinic, de ggd of een apotheek die aan reisadviezen doet. Afhankelijk van je persoonlijke (gezondheids)omstandigheden en je leeftijd en je vaccinatieverleden heb je zeer waarschijnlijk DTP (herhaling) en Hepatitis A nodig. Buiktyfus alleen in bijzondere gevallen en malaria komt er voor, maar daarvoor wordt geen malaria medicatie geadviseerd (kan je niet tegen enten). Neem wel goede muggenwerende maatregelen, zowel overdag als 's avonds/'s nachts want je krijgt meer dan alleen malaria van beesten die je steken.