Ervaringen 'verre' / 'aparte' reizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Ervaringen 'verre' / 'aparte' reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:35

Ik zou me niet zo druk maken om deverhalen van mexico. Dat gebeurd allemaal rond Mexico City. Ik ben zelf in 2009 in Playa del Carmen geweest, liever volk ben ik bijna nergens tegen gekomen. Allemaal Maya's rond de 1.50m. Ik zou daar zó graag naar terug willen :+:

Malediven heb ik met een vriendin voor gekeken, wij kwamen uit op een reis van €5000, toen zijn we voor mexico gegaan... :+

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:53

De grootste drugsbendes in Mexico zitten in het westen van het land, bij de grens van Amerika.
Zoals eerder geschreven wij hebben ons in Playa en omgeving nog nooit onveilig gevoeld, er is ons ooit een keer een joint aangeboden op straat maar toen we zeiden dat we uit Holland kwamen dropen ze snel af :D .

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:21

Kijk voor de grap eens naar Brazilie. Ben er een vorig jaar geweest. De brazilianen waar wij mee opgetrokken zijn, waren super aardig. We zaten in Tibau do Sul, een klein plaatsje op korte afstand van Pipa. Met de bus kon je daar erg makkelijk komen. Wij vonden dit erg veilig in vergelijking met Isla Margarita. Hoewel we ons daar ook nooit ongemakkelijk hebben gevoeld. Isla Margarita is op dit moment bijna niet te bereiken. Je moet dan via Parijs of Portugal naar Caracas en dan met een klein vliegtuigje naar het eiland. Reistijd is +/- 20 uur.
Pipa in Brazilie is ongeveer 10 uur vliegen. Er zijn leuke dingen te doen in de omgeving. Mocht je foto's willen zien of meer willen weten PB dan even.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:54

_Tamara schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Hier hebben we echt wat aan. :)

We willen eigenlijk een beetje een combinatiereis doen, bv. 4 dagen lang wat bezoeken en dan een dagje aan het strand.

Mexico klinkt heel erg gaaf, vind het ook erg leuk dat de bezienswaardigheden dichtbij zijn. Daar gaan we nu serieus over nadenken, hadden ook al een erg mooi hotel gevonden in Playa del Carmen.

Hmm, in Kenia onder de sterren in tenten klinkt wel erg avontuurlijk, maar is denk ik niet wat voor ons :+ Mijn vader heeft namelijk ook een enorme hekel aan strand en we vinden camperen ook vreselijk, haha. We willen wel absoluut een keer op safari, maar dan moeten we maar een geschikte rondreis zoeken.

nahjoh, tenten hoeft toch helemaal niet :D ik en mama hebben ook een ontzettende hekel aan kamperen, dus wij hebben gewoon een reis gedaan met hotels/logdes :D
We zijn vorig jaar geweest, 21 daagse rondreis van Djoser (deze; http://www.djoser.nl/rondreis_kenia/21_ ... hotelreis/ ) , i loved it!
Hele lieve mensen in Kenia, die kindjes zijn om bij weg te smelten en verder is het gewoon een ont-zet-tend mooi land :~ ik wil zeker nog een keertje terug!
met die reis die wij hebben gedaan ga je ook naar verschillende wildparken en maak je ook nog een rit in een nachttrein, wat ik persoonlijk ook wel gaaf vond xD

Wij hebben wat probleempjes gehad met djoser (we konden pas een dag later weg omdat de sukkels geen ticket hadden geboekt voor mn mama, dus we waren behoorlijk pissed off) maar verder was het allemaal heel goed (: Mn tante reist al jaren met djoser, die is er ook al zowat de hele wereld mee rondgeweest en die heeft nog nooit problemen gehad dus wij hadden gewoon pech i guess _-:(

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:59

alleen betaal je met een georganiseerde reis veel meer. Je kan veel beter bij de lokale bevolking boeken, betrouwbaar is het zeker (ik ga altijd via een local, vriendin van me). En zo verdienen de lokale bevolking ook nog ipv de grote touroperators

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:11

MEEEEEXXIIICCCOOOO!!! _/-\o_ Het is alweer 3 jaar geleden dat we daar zijn geweest maar ik stap zo weer op het eerste vliegtuig! Wat hebben wij dáár genoten (Playa del carmen, hotel; Gran Porto Real)
Wat betreft de drugsbendes; die zitten aan de andere kant van Mexico. Ben een paar jaar voor deze vakantie met 12 friese hengsten naar Mexico gevlogen en die afgeleverd in de binnenlanden.. Toen was ik wél blij om weer in het vliegtuig te zitten :evaw:

Twee jaar geleden naar DR geweest, wat een ellende. Niet onze vakantie! Isla Magarita vond ik wel leuk en ik heb me daar niet onveilig gevoeld. Maar als ik hier lees dat je er tegenwoordig ong. 20 uur over doet om er te komen (toen ong. 9 uur) dan zou ik ook even verder kijken! Heb (nog) geen ervaring met de Ned. Antillen. Succes!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:20

Oeh, ik lees even mee, wil nog zooo graag een keertje naar Mexico!

Lees hier over Isla Margarita.. Was een goor en ranzig eiland was dat zeg! Ga ik echt nóóit meer naartoe! Weinig te beleven, enige vermaak daar was om excursies te doen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij in onze tweede week daar heel erg last hebben gehad van het slechte weer door de orkaan die toen bij Aruba zat (daardoor zaten we op ons hotel vast en hadden we zelfs 23 uur vertraging!) en dat we in het laagseizoen zaten, maar toch.. Zo anders dan ik me had voorgesteld. Ben wel wat gewend qua armoede, maar dit was echt niet normaal meer. Onveilig heb ik me er niet echt gevoeld, maargoed, daar heb ik eigenlijk nooit last van. Wel heel veel Nederlanders en Belgen gesproken die daar permanent woonden. Ik vroeg me natuurlijk af waarom, en allemaal gaven ze hetzelfde antwoord: Ik werd verliefd op het eiland. Tsja, smaken verschillen, zo ben ik verliefd geworden op ZA, iets waar hun vast en zeker van gruwelen :D.

Lees ook over Brazilie. Heel grappig, want een paar jaar geleden wilde ik er met een vriendin naartoe, maar kreeg zo'n gigantische bonje met mijn vader dat als ik daadwerkelijk zou boeken, ik bij terugkomst mijn koffers buiten kon verwachten. Heel vreemd, snapte er ook geen hol van. Uiteindelijk naar het reisbureau gegaan en die vertelde ook dat 2 meiden alleen beter niet naar Brazilie konden gaan en raadde ons dus Isla Margarita aan. Achteraf heb ik zoveel gruwelverhalen gehoord van meiden in Brazilie dat ik mijn vader nu heel goed snap en dat ik er eigenlijk ook nieteens meer heen wil...

Ik ben nog nooit in Kenia geweest, maar als ik jouw wensen zo lees, denk ik dat Zuid Afrika er beter bij past. Heb je ook de rimboe, wildlife etc, maar ook gewoon de luxe bedden, mooie steden etc. Daar in het wildlife gebeuren heb ik geloof ik het luxste geslapen van heel mijn reis. (Okay, op Durban in een 5 sterren hotel na dan :+ ). Het is denk ik alleen wel wat minder "stammen kijken" dan in Kenia.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:30

Georganiseerd reizen is niet per defenitie duurder dan alles selluf doen.

Onze reis naar Costa Rica was zo'n 2100 euro (kaal) en per persoon maar als je alleen ticket had willen kopen was je dus 1100 eur kwijt geweest...dan komt slapen er nog bij. Het leven daar is erg duur
Beter voobeeld reis naar Bali was ong 1490 10 dagen rondreis en 6 dagen strand (totaal 17 dg) als je zelf je ticket betaal en alleen al het hotel in poedersuiker waren we bijna meer kwijt geweest.

Bepaalde landen zijn niet veilig maar als gewone toerist heb je daar niks te zoeken zoals irak maar Braziellie is niet zo slecht je moet wel weten waar je naar toe kan maar dat hoort gewoon bij huiswerk zeg maar

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:59

Bali zijn wij vorig jaar november geweest..17dgn voor 1030 euro per persoon incl. ontbijt. En het leven is daar niet duur.. Als je niet duur wilt, mooi weer en een heleboel excursie mogelijkheden maar geen all-inn ----> BALI :j

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 16:11

Bedankt allemaal voor jullie reacties, beslissen wordt steeds moeilijker door alle leuke bestemmingen :+

We gaan nog maar effe neuzen naar de landen die jullie hebben voorgesteld, klinkt allemaal erg leuk!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:56

Het is allemaal zo persoonlijk.(ik vind Bali bijv niets aan)
Mexico was wel heel gaaf. We zijn eerst een week in een oude kever (geen radio,geen airco) rond wezen rijden.Veel Maya tempels gezien,o.a ook in Palenque geweest (die vonden wij het mooist) en daarna lekker een weekje in Playa del Carmen gezeten (hotel Tukan)
Mijn man houdt normaal niet zo van zwemmen,maar was daar dus het water niet uit te slaan (lekker warm en heel mooi helder)
Het voordeel van Playa del Carmen is dat er heel veel te doen is in de buurt.
De andere bestemmingen die op je lijstje staan,ben ik nog niet geweest,dus daar kan ik niets over vertellen ;)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:00

Hier juist haar de DR geweest.
Samen met vriendin en was zo mega mega geweldig!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:39

tita schreef:
Ik Ben vorig maar in Dubai geweest. Vond het geweldig. . . Jumeraih beach hotel staat tegenover de bjur.
Ik weet niet wat je verwacht van Dubai maar tis wel een oord voor zeer welgestelden. . . Wat k nie Ben.

Blond of bruin maakt niet uit in de souk is de tourist altijd bezienswaardig

Als tourist kan ik je garanderen dat je veilig bent in dubai, hoe je er ook uit ziet! Ontzettend veilig land om heen te gaan.
Jumeirah Beach hotel zou ik persoonlijk niet meer heen gaan, ben er 1x geweest maar dan kan je net zo goed op grancanaria gaan zitten naar mijn idee. Ik zou naar MinaSalam of Al Quasr gaan (die 2 liggen er naast) en horen ook bij de groep van het burj al arab en het waterpark dat er tussen ligt. Die laatste twee hotels hebben veel meer sfeer, kleine kinder krijs gehalte is iets minder hoog.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:44

Nog een februari reiziger! Ik ben ook weer aan het rondkijken voor mn vakantie in de winter. Bij ons staan Mexico (1 week rondreizen en een week strand), costa rica en Kenia ook op het lijstje! Ben alleen bang dat Kenia af gaat vallen: als we gaan willen we op safari en da's :$ . Misschien dus nog een jaartje sparen.

Afgelopen jaren ben ik met mijn vriend naar de Dominicaanse Republiek geweest en Maleisie. Op de Dominicaanse (Cabarete) heb ik mij geen moment onveilig gevoeld. Wel heel veel tripjes geboekt want all inclusive op 1 plekje was voor ons te saai. Via de tripjes zijn we wel op hele mooie plekjes terecht gekomen. De paardrijtocht door de jungle naar de rivier boven puerto plata was geweldig dankzij Andre (geen woord engels maar dat maakte het extra leuk!)

Maleisie hebben we dit jaar gedaan. Wij zijn vanuit Kuala Lumpur de jungle ingegaan (Taman Negara) vervolgens terug naar KL en daarvanuit naar Langkawi. Was een hele mooie reis en Langkawi was bounty! Echter de sfeer in het land vond ik niet bijzonder spectaculair.

Een aantal jaar geleden ben ik in Thailand geweest en de cultuur en sfeer bevielen mij meer dan die in Maleisie. Ook daar Bounty en heerlijke en goedkoop eten :9

Mooiste vond ik Cuba. Ik ben toen vanuit Varaderro naar Havanna gereden. Daar een paar daagjes (gave stad als je de rust in je lijf hebt om gewoon naar het leven te kijken :)* ). Vanuit Havanna zijn we naar Holguin gevlogen en laatste week in Guadalavaca doorgebracht.

Vind het echt lastig: er zijn nog zoveel mooie plekjes in de wereld (weet, luxe probleem!) :Y)

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:51

Ik zet even een stipje :o wij willen ook nog graag op vakantie in november! Nog meer mensen met leuke ervaringen???
@Rytir; was Thailand echt zoveel leuker dan Maleisie?? Na Bali vorig jaar zijn wij erg gecharmeerd geraakt van die kant van de wereld!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:00

Ik ben in Dubai geweest. Verder ook in Gambia (toen het nog niet zo toeristisch als nu was), leuk land!
Ik ga vrijdag naar Zuid Afrika. Ik ben afgelopen November in Peking geweest, ook gaaf!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 12:30

Wij zijn net terug van vakantie, en willen nu eigenlijk de knoop gaan doorhakken.

Zijn aan het kijken voor Curacao, Gambia, Mexico en Israël. Hebben ook al hotels gevonden, dus nu nog effe nadenken.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:51

Israël is werkelijk prachtig! Erg ondergewaardeerd. :j

Het is een westers land (zeker voor de maatstaven van de Islam), dus als je op een veilige, prettige manier iets van het prachtige Midden-Oosten wil zien moet je daar zijn, echt. <3

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:54

_Tamara schreef:
Wij zijn net terug van vakantie, en willen nu eigenlijk de knoop gaan doorhakken.

Zijn aan het kijken voor Curacao, Gambia, Mexico en Israël. Hebben ook al hotels gevonden, dus nu nog effe nadenken.

Is nogal een verschil in de landen onderling :)

Curacao is leuk, maar meer een relax vakantie, leuk om rond te rijden, beetje snorkelen, lekker eten etc, maar weinig avontuurlijk of mooie cultuur/natuur (behalve de zee natuurlijk ;-) )

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:15

Ik lees ook even mee, ben op zoek naar een vakantie na de kerstdagen weg, januari weer terug. Ben al in veel landen geweest, wil ook een beetje een romantische vakantie. Ik denk aan Cuba, Dominicaanse of Bali.
Bali is wel een eind vliegen en zijn we beide al eens geweest. En we willen ook een beetje relaxen.

Curacao is een geweldige bestemming, maar wel echt als je wilt uitrusten/ duiken/ strandvakantie wilt!
Kenia is heel mooi, maar inderdaad wel eerst hard sparen en Niarobi zelf is redelijk crimineel.
Dubai vind ik ook geweldig, maar maximaal een week, dan heb je alles wel gezien, het is bloody hot :D.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 10:55

Israël wordt 'm waarschijnlijk niet, misschien volgend jaar. Het is daar nu namelijk ook aan het rommelen, dus dan gaan we voor de zekerheid maar niet die kant op. Lijkt ons wel erg mooi, hadden een hele mooie rondreis gevonden. Misschien voor 2013 :)

Zitten dus nu nog te twijfelen tussen Curacao en Gambia. Hadden in Gambia een heel mooi resort gevonden (Coco Ocean Resort en Spa), en voor Curacao hebben we ook al een bestemming gevonden. Gambia lijkt ons erg mooi, maar heb je daar ook dingen buiten de hotels? Zoals winkeltjes enzo. We zijn dan ook van plan om een paar dagen naar Senegal te gaan. En Curacao lijkt ons gewoon heerlijk om lekker aan het strand te liggen.

Dus nog effe nadenken. :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:18

In Gambia ben ik 10 jaar geleden 2 weken geweest. Heb daar een erg leuke vakantie gehad! Alleen buiten het hotel was het toen nog erge armoede, zoals Afrika is. Wel hele mooie excursies gedaan, nog dolfijnen gezien bij de boot.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:22

_Noah schreef:
Ik lees ook even mee, ben op zoek naar een vakantie na de kerstdagen weg, januari weer terug. Ben al in veel landen geweest, wil ook een beetje een romantische vakantie. Ik denk aan Cuba, Dominicaanse of Bali.
Bali is wel een eind vliegen en zijn we beide al eens geweest. En we willen ook een beetje relaxen.

Curacao is een geweldige bestemming, maar wel echt als je wilt uitrusten/ duiken/ strandvakantie wilt!
Kenia is heel mooi, maar inderdaad wel eerst hard sparen en Niarobi zelf is redelijk crimineel.
Dubai vind ik ook geweldig, maar maximaal een week, dan heb je alles wel gezien, het is bloody hot :D.

Mijn tante is redelijk 'bereisd' en dol op Afrika, maar wil echt nooit meer naar Gambia. Volgens haar is de bevolking rondom de toeristen'dingen' ontzettend opdringerig, tot heel erg vervelend aan toe. Wellicht iets om rekening mee te houden?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:24

ik ben deze zomer naar China geweest.
Zeker de moeite waard en ik heb me er nooit onveilig gevoeld.
De toerist is echt een bezienswaardigheid daar maar je word er nooit lastig gevallen.
Je kan vanuit Brussel rechtstreeks naar Beijing of Shanghai :)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:32

Kenia! <3
Ik heb in 2007 een rondreis gemaakt door kenia en tanzania, en dat is echt de mooiste reis geweest die ik ooit heb meegemaakt! De mensen daar zijn zo vriendelijk en warm, het land is ongelofelijk mooi!
Afbeelding
Dit soort beelden, daar wordt je toch spontaan vrolijk van :)