Vakantie annuleren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Vakantie annuleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:19

Ze zijn maar met zn 3en dus zoveel anderen zijner niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:27

Die reserveringskosten zijn echt niet zo veel. Die heb je al betaald toen je de reis boekte.
Dus die ben je sowieso kwijt en daarnaast een gedeelte van de reissom.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:31

Iris82 schreef:
Ik heb al eens een vakantie moeten annuleren wegens iets wat niet verzekerd was.
Ik kreeg een deel van de kosten vergoed afhankelijk van de tijd dat ik annuleerde, precies zoals het bericht wat jij ergens halwerwege het topic postte.

Dat percentage krijg je dus sowieso terug (van de organisatie). Als je verzekerd bent en het is een geldige reden dan kun je dus het hele bedrag terugkrijgen.

Als dit het geval is, dan is er niet zo'n groot probleem.

Wat ik me afvraag: waarom belt de topicstarter Gogo niet gewoon? Desnoods onder een andere naam of met een andere reden om puur informatie in te winnen. Dan weet je toch meteen waar je aan toe bent? :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:41

Ik ben gewoon een beetje bang dat me een oor aangenaaid wordt, ook al bel ik met een andere naam (ben nooit zo handig daarin :+ ) Daarbij heb ik vreselijke telefoonvrees := Ik wil gewoon, als ik ga bellen, altijd weten waar ik aan toe ben. Voor sommige dingen bel ik wel gewoon lukraak op, maar in dit geval...

We gaan met zn 4en trouwens, nog 3 anderen naast mij. De jongen is altijd erg vervelend eigenlijk, we slikken gewoon een hoop van m. 1 ander is een goede vriend van hem en ook via hem bij de groep gekomen, dus die zal partij trekken voor hem.. (al is t verder een prima gozer hoor, hij zal zich er wss zo veel mogelijk buiten houden). De ander is t ook redelijk zat maar kent m al heel lang en laat gewoon een beetje over zich heen lopen.

Sowieso heb ik ook zoiets van, ons probleem. Als ik mee ga weet ik bijna zeker dat ie de hele vakantie de pik op me zal hebben en de rest lijdt daar dan ook onder, wil ik ook weer niet. Snap dat het allemaal wat wazig overkomt maar die gozer is gewoon echt vreselijk af en toe. Ik denk ook dat, zou de bom barsten, dat er voor mij partij getrokken wordt door de rest van de groep (die dus niet meegaan op vakantie) mja, als de bom barst wil ik niet nog met m op vakantie hoeven. En sowieso, zie het niet zo een twee drie weer goedkomen, gaat een hoop tijd in zitten om dit weer recht te breien.

Vervelend is het wel! Wil echt wel graag even lekker op vakantie mja, niet op deze manier..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:52

Waarom moet je er van uit gaan dat ze je een oor aan willen naaien....?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:19

Om te voorkomen dat ze dat ook inderdaad zullen doen :+

Maar zonder gekheid.. Ik heb intussen contact opgenomen met de medereiziger die t gezelligst is, wil niks ondernemen zonder dat eerst met iig hem te hebben besproken :) Als die eindelijk eens heeft gereageerd ga ik bellen en annuleren..

Bedankt iig iedereen, ik zal nog even laten weten hoe het uiteindelijk gelukt is (want dat vond ik zo vervelend met googlen, mensen die een soortgelijke vraag hebben, uiteindelijk aangeven dat t gelukt is maar niet erbij zetten hoe :') ).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:23

Dat is zo en zo ook een kwestie van overredingskracht en net wie je aan de telefoon hebt!!
Wij hadden dit jaar ook een heel gedoe met iets annuleren (om andere reden :P ). Mijn vriend heeft heel wat heen en weer gebeld, maar het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:30

En das dus een van de redenen dat ik beslagen ten ijs wil komen :D Als ik niks weet laat ik me heel makkelijk overdonderen terwijl als ik kennis ergens over heb ik heel goed bij mn standpunt kan blijven :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:49

:j
En daar is m'n vriend héél goed in, vandaar dat ik hem ook altijd dat soort dingen op laat knappen.... :o

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:56

Pff vorig jaar zat ik ook dik in de s***.
Hadden een reis geboekt maar geen bevestiging gehad, dus gingen er vanuit dat het niet doorging. Andere reis geboekt, ging de eerste toch door = 2 reizen.
Bij de ene moesten we volle pot betalen om te annuleren, andere was 500 euro (voor 2 personen). Verschilt dus erg per maatschappij.
Gewoon even bellen, heb ik ook gedaan, ze zullen je heus niks wijs maken.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:04

Ik zet meestal mn vader in voor bulldozerwerkzaamheden :')

Net die andere jongen gesproken, die komt morgenaaf even hierheen, bespreken we even hoe of wat.. Hij denkt er ook serieus over om te annuleren := Zó erg is het dus, dat we liever allebei annuleren dan gewoon te gaan en die andere 2 lekker hun gang te laten gaan..

De pest is ook dat de vergaller zeg maar net sinds eind mei terug is van 5 maanden buitenlandstage en hij is gewoon veeeel erger teruggekomen dan dat ie al was, zucht..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 21:43

We hebben zojuist allebei geannuleerd, ik laat jullie weten wat er gebeurt met de kosten :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:30

Dat is voor jou toch een heel goed gevoel!! Ben echt heel benieuwd wat de verzekering doet!
Maar ik zou dit echt wel de beste oplossing vinden.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 23:20

Nou de verzekering kunnen we geen aanspraak op maken natuurlijk :+ T is nu gewoon duimen dat die lijst van de anvr nu idd van toepassing is := Maar ik ben idd heel opgelucht nu.. Die andere jongen ook trouwens, die zag het ook echt niet zitten. We hebben die vervelende wel netjes eerst gebeld (na erg veel pogingen tot uitstel hihi) en hij reageerde vrij koel. Ach, die redt zich wel met die andere gozer :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:48

Dat zegt wel iets over zijn karakter zeg.... }:0 Ik zou het echt verschríkelijk vinden als mensen om MIJ hun vakantie zouden annuleren...... %)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 13:33

Nou inderdaad.. Maar hij denkt serieus alleen aan zichzelf. Vroeg ons 1 voor 1 om de reden (al heeft die andere jongen er wel een beetje omheen gedraaid hoor :+ ) en vervolgens zn eerste vraag.. ''en hoe zit het met mijn geld'' :? Jouw geld? Alsof hij iets terugkrijgt..

En vannacht op whatsapp ook zo raar doen.. Of ik normaal ging doen vnaaf met uitgaan. Nou, ik ben er niet vnaaf. Dat vond ie geen antwoord en blablabla.

Ik ben er klaar mee iig, laat die bom maar barsten, ben er klaar voor :Y) Fijne is nu gewoon dat het rustig kan gebeuren, dan is er geen man overboord. Moet je nog op vakantie ga je op eieren lopen om het te voorkomen en daar word je ook niet blij van..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:03

Als ik het zo lees, snap ik niet eens meer dat je uberhaubt een vakantie met hém geboekt had.... }:0
Kan me wel voorstellen dat die andere vriend er een beetje omheen gedraait heeft hoor!! Zou ik ook ontzettend moeilijk vinden om dat zo recht voor z'n raap te zeggen. (als hij het maar niet zo gedraait heeft dat het jou idee was!?!)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 19:02

Ik begrijp het ook niet meer idd := Gisteravond was hij ook gewoon uit maar was chaos, iedereen is klaar met m :+ Hij had zelfs het lef om (dan wel via de ander die nog gaat, dus ook weer niet zó veel lef) om te zeggen dat ik voor hun maar moest regelen dat ze evt in een kleiner app gingen! Toch even duidelijk gemaakt dat t niet zo werkt.. Wel goed gesprek gehad met die 4e, goed uitgelegd hoe en waarom en dat ik het voor hem vrij rot vind, hij staat er immers totaal buiten.. Hij begreep het gelukkig wel en ook dat ik voor hun geen vinger uit zou steken, hij zei wel dat hij er niks aan zou doen en terecht natuurlijk. Das t pakkie an van die vervelende, die heeft het veroorzaakt. Maar ben heeeel blij dat ik geannuleerd heb, last van mn schouders :j Die ander heeft t gelukkig niet op mij afgeschoven hoor :) Maar hij laat zich erg makkelijk intimideren door die vervelende, dus af en toe moet ik hem even helpen herinneren aan de hele situatie hihi.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 15:10

Ik had beloofd hier even te laten weten hoe het is afgelopen :)

Nou, dit geloven jullie nooit.. Omdat we na de annulering (op 22/06) en de ontvangstbevestiging daarvan (23/06) niets meer hoorden terwijl ze aangaven dat er binnen 2 weken bericht zou zijn hebben we vandaag even gebeld met GoGo..

Zij gaven aan op 24/06 een mail met verhaaltje + nieuwe factuur te hebben verzonden en tegelijk ons geld te hebben teruggestort.. Omdat mijn mede-annuleerder en ik niets hadden gezien of ontvangen even gevraagd waar dat hele verhaal dan heen is gegaan. Nou, naar de hoofdboeker (degene met wie ik sowieso al in de clich lag/lig) dus!

Hij is verslaafd aan zn Iphone en is zeer ernstig social-media verslaafd, maar toen we hem belden beweerde hij niets gezien te hebben. En hij was er pas vrijdag weer en zou dan wel kijken (alsof ie niet gelijk even kon checken op zn Iphone of ie die mail had gehad).

Alles wijst er nu op dat hij dus heel bewust dat geld heeft achtergehouden, intussen is ie blijven zaniken erover en dat ie nog geld van ons kreeg ( :? ) blablabla. -:(-

T is gewoon werkelijk niet te geloven. We zijn allebei echt beyond boos, dit is gewoon in en in triest.

Hoe dan ook, Gogo heeft t netjes en vlot afgehandeld. We hebben natuurlijk geen flauw idee nu hoe veel we uiteindelijk hebben teruggekregen, dat laat ik nog wel even weten als we ons geld eindelijk terug hebben. Dus voor wie zn vakantie wil annuleren; als je organisatie is aangesloten bij de anvr zullen waarschijnlijk die voorwaarden ook gelden :j

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:31

Lekker figuur....
Ben benieuwd of je het geld nog terug krijgt van hem.... Gelijk vriendschap verbreken,zoiets doe je toch niet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:04

Ts Gogo kan de mail op jouw verzoek naar je toe zenden, dan heb je zwart op wit wat er terugbetaald is.
Diegene die als eerste persoon op de reilijst staat krijgt het bericht, maar het is wel vreemd dat ze het geld ook naar hem gestort hebben of heeft hij de vakantie betaald en de hebben jullie aan hem betaald want dan klopt het verhaal van Gogo, maar wat een zak dat hij het geld niet direct aan jullie geeft.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:21

Jee ik vind je wel een beetje passief hoor.. actie ondernemen moet je!
Je had Gogo gelijk die mail moeten laten doorsturen naar jullie, al aan de telefoon moeten vragen hoeveel er gestort is (je wil toch al tijden weten hoeveel je terug krijgt?!), en vervolgens met zijn tweeen met die mail op die gozer afstappen en zorgen dat hij dat meteen even regelt. Ik neem aan dat je anders ook wel wat adresgegevens van zijn ouders weet als hij niet meewerkt? Zolang je maar zwart op wit die mail en het bedrag hebt.

Succes, kom op hoor! ;-)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:27

Tja voortaan dus alles zelf betalen...dan maar meer betalen...:D...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 16:35

alles ook naar ons sturen dachten we later pas aan, maar is als het goed is inmiddels over gebeld :j Hij heeft idd alles betaald en wij hebben hem betaald. Met zn ouders praten gaat zeker gebeuren als hij moeilijk gaat doen. Kinderachtig gedragen? Prima, gaan we het kinderachtig oplossen. Wij waren nogal in shock, ik bedoel, zoiets DOE je toch niet? Anyway, dat geld komt terug. Als hij écht niet meewerkt gaan we toch kijken of we iets met de politie kunnen. Niet goedschiks dan kwaadschiks.. Maar het is gewoon te gek voor woorden.. We gaan absoluut actie ondernemen hoor! Eerst maar eens zien of hij besluit t toch netjes af te handelen en zo niet heeft hij een probleem. Vriendschap zit er niet meer in nee := kijk m niet meer aan, dit doe je gewoon niet..