wie is er al eens in Egypte geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Re: wie is er al eens in Egypte geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:53

Wij zijn naar Egypte (Hurghada) geweest puur om alle historische en culturele dingen eens gezien te hebben (en omdat de zon er zo lekker schijnt ;) ), maar dat was ook 1x en niet meer :n

Resort was super hoor, maar wij zijn geen types om daar 12 dagen opgesloten te gaan zitten :n Zijn dus naar Caïro geweest, quadsafari, boottocht en helaas ging de excursie naar Luxor niet door. Ik vind het altijd enorm boeiend om in contact te komen met lokale bevolking en de sfeer en cultuur van een land op te snuiven. Maar dat vreselijk opdringerige, ik werd er niet goed van :n Het is ook echt een mannencultuur, je ziet geen vrouw op straat of werken in een winkel. En het feit dat je naast je resort gewoon direct in de puinhoop staat: niet afgebouwde hotels, vuilnisbelten...

We hebben een heerlijke vakantie gehad, maar Turkije is ons dit jaar stukken beter bevallen. Hebben fijn contact met de bevolking gehad en voelden ons daar veel meer op ons gemak. Bovendien was het eten véle malen beter dan in Egypte...

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:35

Joolien schreef:
sloffiee schreef:
ik ben ik 2005 in hurghada geweest.. in het apartementen complex calimera vond het er erg leuk en mooi.. we hebben gesnorkeld wat zeeer de moeite waard is !!! en we hebben dolfijnen gezien
maar ga nu niet graag meer naar een islamitish land.

Calimera is toch met dat hele grote zwembad? Daar ben ik ook geweest :)

ja in de vorm van de nijl :D

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:50

Ben afgelopen jaar ook in Hurghada geweest, expres geen luxe resort gekozen maar een klein simpel hotelletje in het centrum van de stad. Als ik die grote resorts zag op 20km van de stad, blij zijn dat we dit gedaan hadden. Vreselijk om daar een week opgesloten te zitten! Maar erg leuk gehad, leuk gezellig stadje en als je afwijkt van de toeristenstraatjes ontzettend mooi. Hurghada airport is wel leuk, veel kleine winkeltjes met ontelbaar souvenirs. Maar niet echt shop till you drop, wel paar luchtjeszaken. :j

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:58

Ik wil wel even een duit in het zakje doen.. (euh volgens mij klopt dat niet helemaal, :') het gaat om de strekking iig);

Wanneer je besluit naar Egypte te gaan, ga dan niet naar Hurgade/Sharm el Sheik. Ik ben er zelf niet geweest, maar overal hoor en zie ik dingen die niks met Egypte zoals ik het ken (en ik woon er inmiddels zo'n 5,5 maand) te maken hebben.

Rond Giza (piramides) zitten een paar mooie hotels, en veel touristen zie je er niet. neem een taxi voor de hele dag (wanneer je gaat, laat het me weten ik weet een goede goedkope :D ), en reis lekker in de taxi rond, of vraag aan je chauffeur of hij leuke plekjes weet. Op die manier krijg je eerder het echte Egypte mee, en zie je veel meer :)

Als je de hele dag aan het zwembad wilt zitten zijn Hurgada en Sharm natuurlijk een prima optie :+ .

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:01

Ik ben al 2 keer in Egypte geweest, maar wel niet in Hurgada.
Ik was meer geïnteresseerd in alle bezienswaardigheden dan in zon zee en strand

Ik studeer Geschiedenis dus misschien daardoor dat ik Egypte zo geweldig vind :P

Het eerste jaar hebben we enkele dagen in Caïro verbleven. Daar zijn vooral de Piramides van Gizeh en het Egyptisch museum een aanrader

Het jaar erna hebben een Cruise op de Nijl gedaan en dat was super :D ik zou zo terug willen
De uitsap naar Abou Simbel is een echte aanrader die je moet gedaan hebben!

Het nadeel van Hurgada vind ik dat je zo ver van hét Egypte afzit
Je kan er wel uitstappen doen, en dat zou ik zeker ook doen, maar dan ben je verschrikkelijk lang onderweg naar Luxor of Caïro
Maar voor het goede weer en te duiken zit je er volgens mij ideaal :D

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:21

Ik reageer in dit topic omdat mijn vriend en ik graag naar Egypte willen. M'n moeder en stiefvader zijn vorig jaar in Hurghada geweest en vonden het daarn niet veel aan. Wij weten nu dus niet zo goed naar welke plaats we willen. Hughada, Sharm-el-Sheikh of El Gouna? Vooral dat laatste schijnt erg leuk te zijn. Heeft iemand tips?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:33

Ik ben 2 jaar geleden 2 weken met shoestring door Egypte gereisd. We begonnen met een paar dagen Caïro met natuurlijk Giza, daarna via de woestijn in een paar dagen naar Aswan gereisd, vanuit daar nog naar Abou Simbel geweest, daarna via de Nijl naar Luxor afgezakt, vallei van de koningen e.d. bezocht. Vanaf Luxor zijn we naar Sharm-el-Naga geweest, nabij Hurgada.

Heel persoonlijk vond ik de laatste dagen aan het strand het saaist, al was het lekker om even van alle culturele uitstapjes bij te komen. Maar een hele vakantie zou ik niet doen. Ik vond het geweldig om verschillende steden van het land te bezoeken en Egypte in alle vormen écht mee te maken. Wij hadden ook een lokale gids bij ons, die wist de beste plekjes :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:08

Zo'n lokale gids is echt ideaal. Het liefst zou ik dat ook allemaal doen maar met een beperkt budget en slechts 8 dagen zit dat er deze vakantie nog niet in helaas. Lijkt me wel echt super gaaf om echt de geschiedenis van Egypte mee te krijgen.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:05

Ik ben een aantal jaar geleden ook naar Egypte geweest. Wat een geweldige vakantie was dat, wil er zeker nog eens naar terug. Daarbij hebben wij dan wel een hele rondreis door Egypte gedaan. Ik heb ook een paar dagen in Hurghada gezeten. Leuk voor een woestijntocht en snorkelen maar dan heb je het ook wel gehad. Zeker met de russen :') Verder ben ik bijna in alle grote plaatsen en bezienswaardigheden geweest. Zelfs nog een paar eigen excursies door het armere gebied. Indrukwekkend om te zien, maar op een of andere manier zat me dat ook niet helemaal lekker. Verder zorgde ik ervoor dat ik altijd in de buurt een bekende man had. Als vrouw word je echt belaagd daar. Maar goed dat mijn vader geen kamelen wilde voor me.. Alleen maar oliebronnen, maar dat hadden ze niet :')

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:09

2 jaar geleden ben ik voor het eerst in Egypte geweest. Ben erg lui op vakantie dus alleen maar zon zee strand eten en drinken op het resort is voor ons heerlijk. Vorig jaar door prive redenen de reis moeten annuleren maar as dinsdag vertrekken we dan voor de 2de keer naar Egypte/hurghada

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:17

Haha in Turkije wilde iemand mij ruilen voor 10 miljoen kamelen. Überhaupt geen idee waar je die kwijt zou moeten := Is het zo dat dat vooral bij blonde meiden is of maakt dat niet uit? (anders heb ik mazzel) :P