Afmetingen handbagage Ryanair

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: Afmetingen handbagage Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:21

mijn handbagage klopte ook nooit, te groot en vaak ook te zwaar, geen mens deed daar moeilijk om... En overal geld vandaan te halen vanwege de goedkope tickets? Is mij nog niet opgevallen hoor, wij vliegen vaak via dusseldorf, maar hebben nog nooit problemen gehad. Zelfs niet toen mijn moeders verkeerde naam op de ticket stond (had iemand anders voor ons geboekt.).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:23

Ik zou een zachte tas meenemen, als je 'm in die meetbak gepropt krijgt mag 'ie mee :7 wij stonden bij die bak en 't meisje voor ons kreeg haar koffer er nét in... maar niet meer eruit. :')

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 12:24

Fiffill schreef:
Ik zou een zachte tas meenemen, als je 'm in die meetbak gepropt krijgt mag 'ie mee :7 wij stonden bij die bak en 't meisje voor ons kreeg haar koffer er nét in... maar niet meer eruit. :')

Haha dat is vervelend! Het is inderdaad een zachte tas, dus ik denk dat het wel goed komt. Ik zorg er in iedergeval voor dat hij niet boven het maximale gewicht uitkomt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:25

Loose schreef:
Waar ga je heen? Hangt van de plek af of ze streng zijn. Op Eindhoven controleren ze nooit de grootte van je tas, alleen als ie er groter uitziet maar die van jou ziet er denk ik helemaal niet zo groot uit. :) In Engeland enzo schijnen ze heel streng te controleren, maar ik vlieg eigenlijk altijd naar Italië met Ryanair en ook daar heb ik nooit mijn koffer in zo'n ding moeten doen (ben dit jaar 6 keer naar Rome geweest en nooit hoeven te passen mn koffer :) ). Dus geen zorgen en gewoon meenemen. :D

Op Eindhoven controleerden ze bij ons wel. :) Alleen was mijn tas zo duidelijk stukken kleiner dat 'ie er niet in hoefde, maar de rest wel (waaronder dat meisje die bijna die bak mee moest nemen :') ) Gewogen werden ze ook.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:49

Ik vlieg heel vaak vanaf Eindhoven (1 keer per maand/1 keer in de 2 maand) en heb nog nooit meegemaakt dat ie gemeten moest worden, gewogen wel altijd de laatste tijd. Dus denk dat dat toevallig was.
Zou me niet teveel zorgen maken, zie altijd genoeg mensen met koffers in het vliegtuig waar ik wel zou mijn twijfels over heb. :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:58

Het enige probleem is dat mocht je koffer echt de hoog zijn of te lang zijn (breed is niet zo erg) dan past de ruimte in de cabine niet dicht.. Maar zo groot is je koffer niet dus dat zal wel goed komen. Je ziet ook vaak zat dat er teveel handbagage is en dat ze de bagage op de eerste 4 rijen tussen de stoelen zetten. Bij RyanAir houden ze de eerste vier rijen (uit mijn hoofd gezegd) vrij.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:26

De eerste rij bezetten ze altijd wel, de 3 rijen erachter vaak niet.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:45

Dat kan ook, komt op hetzelfde neer haha!