alleen met vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sazsie

Re: alleen met vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:34

Ligt er een beetje aan waar je kijkt denk ik. Ik vind de prijs die wij betalen voor Kroatie echt wel meevallen. Ja als ik alleen zo gaan en alles zelfstandig zou boeken dan zou ik waarschijnlijk goedkoper uit zijn. Maar dan ging ik niet....:)

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:19

Ik vind het wel meevallen met de prijzen van single reizen.
Bij een reisbureau betaal je denk ik net zo veel als je alleen zou boeken en je ook je excursies mee zou rekenen.

Zelf ga ik met Cirkel naar de Costa Brava, en heb 560 euro betaald.
Daar zit bij: mijn verblijf, heen- en terugreis met bus, dagelijks ontbijt, een excursie naar Barcelona, een catamarantocht, een wandeltocht met gids, excursie naar de world of Dali (geen idee wat t is), een jeepsafari (laatste 2 heb ik extra bijgeboekt, maar zitten al bij die 560,-), mijn reis- en annuleerverzekering, en de reserverningskosten bij.

Vorig jaar naar Kroatië met Estivant was ik iets van 900,- kwijt voor retourvlucht incl transfers, verblijf, dagelijks ontbijt en diner, excursie naar Venetië, waterskiën, excursie naar Plitvice, een boottocht, reis- en annuleerverzekering, en reserveringskosten.

In 2009 met Cirkel naar Toscane was ik rond de 500,- kwijt voor het zelfde als nu, alleen dan andee excursies: 2 dagen naar Rome, dagje Pisa en Lucca, dagje Florence, en een boottocht naar Cinque Terre.

Overal is/was nederlandse reisleiding bij, die ook mee gaat/ging op excursies (behalve Venetië vorig jaar).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:41

Ik vergelijk de singlereizen ook niet met een reisbureau (want dan valt het wel mee inderdaad) maar met een vakantie die je zelf houdt :)

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:30

Dat is een beetje appels met peren vergelijken.
Er zit een organisatie tussen, en die doet dat op geld te verdienen, en dat betaal wordt door de consument.
Dat is niet iets wat bij singlereizen hoort, maar bij alle reizen waar een organisatie tussen zit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:49

Hmhm, klopt, maar ik dacht: het gaat over 'geen partner hebben om mee te gaan, hoe ga ik alleen op vakantie'. In dat kader vind ik het jammer dat alle alternatieven zo duur zijn.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:51

Als je echt goedkoop uit wilt zijn, dan kun je idd beter zelf alles regelen.
Maar dat geldt voor alle reizen en vakanties.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:53

Ja, klopt.
Alleen kan dat dus niet zo goed alleen... of je moet een beetje dapper zijn en jezelf heel gezellig vinden :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 06:33

En vergeet niet dat alleen op vakantie vaak toch al duurder is. Veel pakketreizen zijn als je ze alleen duurt bijna net zo duur als voor 2 personen, en vaak betaal je voor 1 persoon in een hotelkamer ook een flinke toeslag :)
Een paar jaar terug ben ik ook met een singlesreis op vakantie geweest. Ik heb toen een hoop opties bekeken, omdat ik het ook duur vond. Maar een 10 daagse reis naar Marokko met iedere dag eten en ontzettend veel excursies enzo, was goedkoper dan een weekje in mijn eentje naar Turkije logies ontbijt :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 08:10

Hallo allemaal,

Ik vind het ook wel erg prijzig om alleen op vakantie te gaan. Ik heb gister op de website gekeken van Estivant voor een reis naar Mallorca, maar dat komt neer, op bijna 1000 euro voor 8 dagen. Dat vind ik veel geld!!!!!!!!! Ik ga waarschijnlijk volgend jaar, of het jaar daarop naar Thailand, want mijn vader heeft daar een huis laten bouwen en het ticket kost dan 900 euro voor 3 weken. Ligt er natuurlijk ook aan wanneer je in het jaar gaat. Maar daar moet ik nu ook al voor gaan sparen. Leef van een uitkering, dus het geld groeit hier niet aan de bomen. Maar dan zou ik Disneyworld even moeten laten schieten, want daar heb ik dan geen geld meer voor. Kortom het valt niet mee. Maar wel leuk dat jullie allemaal reageren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:17

Ik ga eind dit jaar ook alleen op vakantie voor het eerst. Ik vind het wel spannend!
Ik wil naar Cuba toe. Ik heb mijn oog laten vallen op een reis van Sawadee.
Als het bevalt wil ik volgend jaar 4 weken naar Afrika en eigenlijk ook nog de Pan Highway in Midden-Amerika :D
Prijzen kijk ik eerlijk gezegd niet naar. Ik ben de afgelopen 9 jaar niet weggeweest anders dan een stedentrip en heb net mijn paard verkocht, dus vind wel dat ik nu eens lekker op vakantie mag!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:24

Je hebt groot gelijk Mootje!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:06

Misschien hebben jullie dan een ander idee van wat een normaal vakantiebudget is dan ik.

Ik ben per vakantie (als we met z'n tweeen gaan) meestal zo'n 150 euro kwijt, reis en verblijf. En dan gaan we 2 weken. De laatste tijd gingen we zelfs nog goedkoper.

Ik heb geen izn om van de vakantie te 'moeten' genieten omdat het zo duur is, want dan lukt het niet.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:12

Ik denk dat het ook te maken heeft naar wat voor vakantie je kijkt.
Voor een verre reis betaal je natuurlijk meer en vooral als je met een organisatie gaat en helemaal als je met die organisatie als single gaat (denk aan hotelkamers voor eenpersoons gebruik).
Ik spaar liever door voor een verre reis, dan 1.200 euro uitgeven voor twee weken Turkije (excl excursies, incl waardeloos eten :') ).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:19

Arwen, dat ben ik per dag kwijt :oo
Ik vind accommodatie voor een stedentrip 60 epppd max en rond de 50 euro uitgaven pppd.
Voor verre reizen vind ik 3000 Pp echt de max. Excl uitgaven daar.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:27

€150 voor 2 weken? :wow: Waar slaap je dan, in een kartonnen doos onder de brug? :P
Voor een tientje per dag red volgens mij bijna niemand het op vakantie.

Voor 2 mensen ben je minimaal €100 per dag kwijt leert mijn ervaring. Als ik toch ergens ben wil ik ook dingen zien en in de weinige vakantiedagen die ik heb wil ik ook wel een beetje comfort.

Als je alleen gaat zijn overnachtingen en zo vaak duurder, maar dat hoeft niet. Als ik alleen zou gaan zou ik denk ik in hostels overnachten, dat is voordelig en je hebt snel contact met andere mensen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:31

We gingen altijd kamperen op goedkope campings in Frankrijk. dan ben je met z'n tweeen zo'n 7 euro per nacht kwijt. De laatste tijd couchsurfen ontdekt, dat is helemaal geweldig :D

Maar vandaar dat ik met grote ogen kijk naar prijzen van E 800,- voor een week.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:11

Maar hoe goedkoop jij het doet, is eerder een uitzondering dan 800 euro per week :) Naar Frankrijk rijden kost je met deze benzineprijzen al zo'n 150 euro retour, natuurlijk wel afhankelijk van waar je vandaan komt en waar je heen gaat.
Daarnaast moet je kamperen ook maar leuk vinden. Ik vind dat wel leuk, maar niet op héle goedkope campings, ik stel namelijk wel prijs op schoon sanitair, warme douches, een plekje om te zwemmen en een winkeltje. En met die eisen heb ik het nog nooit gered voor 7 euro per dag. En voor 3 euro per dag lekker eten lukt me ook niet :)

Edit: Arwen, wat jij zegt over het moeten genieten omdat het zo duur is... Dat is toch omgekeerde wereld? Ik geniet van een reis die ik graag wil maken, en als die reis wat duurder is, maakt mij dat niet uit. Of ik ervan geniet of niet hangt niet van het geld af, maar wat ik ervan maak. Ik geef liever 2000 euro uit aan mijn droomreis, dan dat ik 200 euro uitgeef aan een vakantie die ik helemaal niet leuk vind, omdat ik niet teveel geld wil besteden...
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 30-06-11 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:17

Die 3 euro per dag eten haal je ook niet in je eentje. In je eentje eten is bijna even duur als met z'n tweeën.

Ik snap wel dat mensen prijs stellen op meer luxe, ik zou dat zelf ook wel graag willen. Ik heb nu in mijn leven 3x in een hotel gezeten en ik vond het geweldig!

Schoon sanitair is ook wel een vereiste voor mij. In midden-Frankrijk is dat prima te vinden voor die prijs. Als je bij een grote stad gaat zitten gaan de prijzen ineens erg omhoog. Daarom gingen we ook nooit naar grote steden. We liftten erheen als we er een dagje heen wilden.

Ik heb, omdat ik werk, voor het eerst vakantiegeld gekregen. 600 euro! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:20

Ik had mn bericht nog even ge-edit :)

Het hangt natuurlijk ook van je situatie af. Ik heb de luxe aardig wat te kunnen spenderen aan een vakantie, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is. Nu gaan we dit jaar weer lekker kamperen, dus dat is niet zo duur, al is onze camping door de ligging niet goedkoop. Maar we gaan wel regelmatig lekker uit eten en doen alles wat we willen, daar kunnen we echt van genieten :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:25

Het is inderdaad erg afhankelijk van wat je te spenderen hebt. Ik heb ook een droom over een reis naar Afrika, maar als ik dara nu 2000 euro aan zou spenderen zou het mijn droomreis niet meer zijn. Het fijn hebben mag best wat kosten, maar iedereen heeft zijn eigen bovengrens daaraan denk ik :)

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:39

Ik ken het goedkoop op vakantie gaan wel vanuit mijn jeugd, wij gingen met mijn moeder fietsen door Nederland, tentje mee....dun matje om op te slapen, slaapzak en wat kleren, dat was het. En dan van camping naar camping.
Ik heb zelf later ook niet altijd dure vakanties kunnen betalen en die luxe heb ik nu iets meer al moet ik wel keuzes maken. Maar inderdaad een fijne leuke ontspannende vakantie hangt uiteindelijk niet van centen af. Ik sla dan liever een jaartje over zodat ik het jaar daarop dan die droomreis kan gaan maken, als ik de centen er niet voor heb...Kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen....
Per land verschilt het daarnaast enorm wat het gaat kosten, daarbij als je oplet in welke periode je vertrekt en op welke dag kan dat vaak ook al een hoop schelen.