Waar het echte vakantie gevoel in Ned??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Waar het echte vakantie gevoel in Ned??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:41

Terschelling is geweldig!
Er gaat trouwens ook een snelboot, die doet er maar 3 kwartier over!
En vanaf Alkmaar is Harlingen echt niet zo heel ver meer :)

Tip; Laat je auto lekker in Harlingen staan en huur fietsen, scheelt een hoop geld iig ^^

Il00n__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:42

Vakantiepark de Lourenshoeve in den Ham!!!
Bij het vakantiepark zit ook een paardensportcentrum
en is gelegen aan de bosrand! Ook hier is je paard welkom! /3
www.lourenshoeve.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:43

Ik woon zelf in Almelo en als ik me in Ootmarsum en omgeving begeef heb ik altijd het idee dat ik in het buitenland ben. Mooie omgeving zo vlakbij de grens :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:43

De Veluwe/Veluwezoom/Achterhoek misschien een idee?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 13:45

Een paarden3 daagde gaat het niet worden hoor, mijn vriend is geen liefhebber daarvan en daarbij onwijs allergies voor ze haha ik kies ze wel weer uit!!

Fietsen van harlingen ? Met mijn koffertje achter op? Weet niet of ik dat zie zitten ;)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:48

Bijna elke fietsverhuur heeft een bagagebezorg service :)
Moet je maar ff googlen op onder andere tijs knop en haantjes fietsverhuur.

Je betaald echt veeeeel om je auto op Terschelling te krijgen!

www.rederijdoeksen.nl

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:19

De boottrip naar Terschelling komt het vakantiegevoel juist te goede. En de snelboot is inderdaad een heel stuk korter.
Bijna iedereen laat z'n auto in Harlingen achter. Alles is goed te fietsen. En zeker voor een paar dagen is zelf je bagage mee op de fiets nemen goed te doen. Maar zo'n service is ook handig.

Zeeland is als je toch wel een paar dagen aan de kust wilt, ook een aanrader. Maar wat reistijd ben je bijna net zoveel kwijt als naar Terschelling.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:49

Vanaf Alkmaar naar boven en dan over de afsluitdijk ben je volgens mij in een uurtje wel in Harlingen hoor. Vanuit Den Haag doen wij er anderhalf uur over. Vind ik geen vervelend ritje. Limburg is verder weg.

En de Veerboot vind ik gewoon onderdeel van de vakantie. Lekker boven op het dek in het zonnetje. Perfect!
Je kan natuurlijk ook de snelboot nemen, maar dat is echt minder leuk hoor. Vanaf de veerboot spot je misschien nog wel zeehonden ;)

Fietsen huren is trouwens echt een must op Terschelling. Het eiland is maar 30 kilometer lang (waarvan niet helemaal tot het einde wegen en dorpen liggen ;)), dus op zich is ook alles te fietsen. Met een uurtje fietsen ben je van West wel in Oosterend (laatste dorp) denk ik. En bagage wordt inderdaad gratis bezorgd.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:13

En doordat het echt een vakantieland is, heb je ook overal wel gezellige kroegjes en leuke restaurantjes enzo. O, ik krijg zelf ook weer helemaal zin om een weekendje naar Terschelling te gaan. Ik zie ons al weer op de boot zitten ..... :D

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:22

Texel! Kom dr al vanaf mn 2e, nu al 15 jaar, en t blijft geweldig! Mooie natuur, geweldige restaurants, leuke manege voor buitenritten (manege kikkert), leuk omgeving, juttersmuseum, en nog veel meer leuke plekjes om te bezichtigen!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:26

In eernewoude heb je de alde feanen, heel mooi natuurgebied daaraan grenst de camping it wiid. Kan je onder andere chalets huren.
Ik kom er nu 12 jaar en ik heb er een aantal vrienden! Het is echt altijd super gezellig!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 16:07

Oké dames!! Ik vermoed dat het Terschelling gaat worden!! ;)
Nu nog een leuk schattig b & b vinden of goedkoop hotel! Is toch alleen maar voor het slapen!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:34

Dat doe je goed! Terschelling is leuk!

Wij hebben in een appartement van Landal gezeten. Prima hoor, was betaalbaar, en ligt aardig in het midden van het eiland.

Verder zou je hier eens kunnen kijken: http://www.terugnaarterschelling.nl/

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:10

Als ik dit jaar niet naar het buitenland kon, zou ik absoluut voor Zuid-Limburg gaan! Ik vind het daar helemaal geweldig! Prachtige landschappen en natuur, mooie pittoreske dorpen, en natuurlijk Maastricht, en in Aken ben je ook zo! :) Verder vind ik de Utrechtse Heuvelrug echt supermooi. Toen ik nog een jong kind was, hadden mijn ouders een caravan bij Maarn. Ik voelde me er altijd helemaal op vakantie! Super, die bossen. En op de 3e plek komt de Veluwe, waar het natuurlijk ook heel mooi is. Het noorden is ook mooi natuurlijk, maar persoonlijk heb ik minder een klik met de provincies Drenthe en Friesland en zo... Ik weet niet, maar ik voelde me daar nooit geweldig thuis als we op vakantie waren!

Je kiest voor Terschelling zie ik, leuk, ben ik ook al een keer geweest! En dat is idd echt zo'n vakantieplekje! Vond het daar heel leuk.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:01

Wij zitten altijd in Arjen's Plak. Het dorp Hoorn ligt lekker centraal op het eiland en je hebt genoeg leuke restaurantjes in en om Hoorn. De Badweg af en je zit op het strand. Daar zit ook Kaap Hoorn waar je erg lekker kunt eten! (probeer de taco schotel ;)). Verder heb je in Hoorn ook nog de Reis (tapas) en Zonneweelde (met speeltuin). In Formerum zit de Rustende Jager, is goed aan te fietsen. Dat zijn wel een beetje mijn favo restaurantjes. O en de Isola Bella bezorgd pizza en echt betere pizza dan aan het hele vaste land :P

's Middags moet je ook eens bij Heartbreak Hotel op het strand van Oosterend geweest zijn en daar een Burning Love Burger eten. HUGE american burger! Jummie. Die tent is trouwens in Elvis-stijl. Erg leuk gedaan!

In Hoorn moet je 's avonds ook een keer naar Hessel in de Groene Weide (Arjens's Plak zit daar direct naast, dus lekker snel thuis :P). Hessel is een echte Terschellinger met zijn eigen kroeg waar hij 's avonds live optreed. Vooral in het weekend gaat het goed los daarbinnen. Super gezellig!

En dan wil je ook nog wat zien toch? Je hebt het drenkelingenhuisje op het strand voorbij Oosterend en nog verder het Amelander gat (allebei best ver lopen, ik heb er nooit zin in maar mn ouders doen het wel :')). Uhhhmm dan heb je nog het Wrakkenmuseum in Lies, het Behouden Huys zit in West; over de geschiedenis van Terschelling. In West zit ook nog zo'n soort van maritiem museum ofzo. Vissen hebben ze daar ook :P. Pfoe wat heb je nog meer... Je hebt iig veel websites met informatie over wat er te doen is, dus even googlen en dan ben je al een heel end denk ik. Op terugnaarterschelling.nl kun je trouwens bijna alle appartementen van het eiland vinden die je kunt huren.

Als je van wandelen houdt zit je sowieso goed. Bos, strand, duin/hei, wad. Je kan alle kanten op.

Wil je zonnen dan is een aanrader om een duinpan op te zoeken. Eigenlijk mag je geloof ik niet in de duinen lopen maar ach, als je voorzichtig bent en geen afval achterlaat zal het wel goed zijn toch :D. In een duinpan lig je iig lekker uit de wind dus het is letterlijk in de pan bakken ;)

Als je nog meer info wilt dan staat mn pb box open. Veel plezier!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:05

Ik volg dit even, is terschelling niet ook heel druk in de zomer doordat elke nederlander het daar goed vertoeven vind of valt het mee aangezien het aantal hotels/b&bs?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:22

Ik ga eigenlijk altijd in de meivakantie. Mijn ervaring is dat het altijd 'gezellig druk' is. Je ziet wel een hoop toeristen maar ik heb er nog nooit echt last van gehad.
's Zomers heb je wel veel Appelhof-bezoekers (tik op google-afbeeldingen 'appelhof' in en je weet meteen wat voor volk dat is :P) maar die liggen overdag toch lazerus op het strand of op de camping. Die ondernemen vaak niet zo veel :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:30

Als je richting een eiland wilt, dan wil ik je graag Borkum aanbevelen. Je vertrekt vanaf de Eemshaven en het ligt dan wel net in Duitsland, maar je hebt het gevoel dat je echt op een ver eiland zit. Er rijdt een treintje van de ene kant naar de andere kant heen en weer, je kunt dus overal makkelijk komen, het heeft prachtige stranden, een mooie boulevard, pitoreske dorpen met veel terrasjes, lekker eten, leuke winkels, je kunt er heerlijk fietsen in de duinen, de rust op zoeken of juist het toeristische centrum in. De auto kan mee het eiland op en een retourtje vanaf de eemshaven kost maar (zonder auto dan) 16,50 pp

(voel me net iemand van een reisbureau whaha, maar serieus, veel mensen vergeten dit eiland)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:48

moonsparkle schreef:
Ik volg dit even, is terschelling niet ook heel druk in de zomer doordat elke nederlander het daar goed vertoeven vind of valt het mee aangezien het aantal hotels/b&bs?

Wij zijn er vorig jaar geweest, eerste weekend van juli. Toen was het prima te doen. Hartje zomer zou ik het niet weten.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:14

Terschelling it will be ! Nu alleen nog een goedkope slaapplek incl ontbijt vinden...
kamer maakt mij echt niks uit het is toch alleen maar om te slapen ;)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:16

Terschelling heeft ook wel eens leuke aanbiedingen op hotelkamerveiling.nl ;)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:20

oke ook even op gluren ze hebben weing B & B trouwens

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:30

Volgens mij zijn het idd bijna allemaal appartementen. Maar ach zelf een boterham in elkaar flansen is ook geen probleem toch? :P

Er is ook vaak wel een bakker in de buurt. Aan de Dorpsstraat 94 in Hoorn (vlak na de Groene Weide) zit bijvoorbeeld een Spanjer-bakker: de Boltjekoer. Erg lekkere broodjes!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:42

Haha nou een lekker ontbijtje bevalt me ook wel hoor !
Ga zo een bod uitbrengen op hotelveiling ;)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:56

3 dagen terschelling sandton paal hotel ;) Nu meteen bellen om te reserveren. Maar ik had het hoogste ( enige) bod !