Leuke betaalbare camping aan het gardameer in Italie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:15

Nog nieuwe suggesties anno 2012? Ben druk opzoek maar alles lijkt al vol! ;(

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:00

Wij waren afgelopen op camping Paradiso, net buiten Gargnano, met echt een waanzinnig uitzicht over het meer.
We zijn er op de bonnefooi heen gereisd.
Voor ons was het een heerlijke camping, maar we zijn dan ook allesbehalve veeleisend.
Er is geen zwembad, wel een goed restaurant, de kampeer velden liggen op plateaus en je moet een steile weg op ernaartoe, dus niet direct aan het water.
Maar..daar is de prijs dan ook naar, die lag geloof ik op ongeveer de helft van de andere campings in de regio!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:03

Ik heb afgelopen zomer gewerkt op een Camping Butterfly aan het Gardameer!
Het ligt in Peschiera Del Garda, een superleuk plaatsje met ook elke maandag een markt.
In Bardolino en Sirmione kan je leuk uitgaan, ligt zo'n kwartiertje rijden er vandaan.
In Peschiera zelf is het overigens ook erg leuk! Wij gingen altijd naar Mamous.

Het is wel een familie camping, dus het zwembad is altijd heel druk met kids.
Ik heb het er super naar m'n zin gehad, vooral de mensen in het restaurant zijn echt schatten en ook de campingbaas is echt geweldig! Sanitair is goed geregeld, niet te groot.
Er zijn wel vooral veel stacaravans en huisjes, de tentplaatsen zijn maar beperkt!

edit: Del Garda ligt naast deze camping, ben er ook meerdere keren op geweest en zag er leuk uit.
Iets 'ouder', wat minder verzorgd en stukken groter!

droversrun

Re: Leuke betaalbare camping aan het gardameer in Italie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:54

Ahhh Gardameer....
Ben zooo jaloers dat je daar heen gaat! Ik ben van mn 18 jaar daar 14 jaar naar toegeweest geloof ik. Mn moeder heeft er zelfs nog even gewoond.. Mocht je nog tips oid willen hebben moet je maar een pb'tje sturen.

Vroeger reden wij er ook altijd heen met de vouwwagen en was er altijd wel plek. Alleen is Gardameer steeds populairder geworden en dat werkt dus niet meer zo.

Wij zijn heel vaak naar Belvedere geweest. Opzich prima camping, inderdaad wel beetje ver lopen voor een dorpie, maar met de auto is alles prima te doen.
Daarna ook heeeel veel naar Camping La Quercia geweest. Dat is wel een van de duurdere campings geloof ik maar je hebt er alles en ook makkelijk naar het dorpje Lazise te lopen, echt een aanrader!
Bella Italia heb ik dezelfde ervaringen mee als de rest hier.

Heel veel plezier alvast, gaat vast lukken :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:26

belvedere is idd een erg leuke camping gelegen naast een heel leuk waterpretpark en movie land!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:31

Ik ben nu in contact met Camping belvedere, even afwachten en hopen op een plekje! :)

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:40

Veel campings bij het Gardameer moet je op de bonnefooi. Reserveren is vaak niet nodig.
La Quercia is een hele mooi (maar dure) camping met zandstrand en op loopafstand van Lazise. (met een manege erbij)
Lazise is sowieso een aanrader!

Inmiddels zijn wij ook twee keer naar Camping Serenella geweest bij Bardolino. Ook een erg leuk stadje en ook daar zit je op loopafstand van zowel Bardolino als Garda. Serenella is een rustig en nette camping en ook wat prijsgunstiger. Vorig jaar hebben wij daar vrij goedkoop kunnen boeken (!) via www.vrijuit.nl

Je kunt gewoon op de bonnefooi, maar in het hoogseizoen is het wel wat lastiger. Bij La Quercia moesten we dan één nachtje op een noodplaats en de volgende ochtend hééél vroeg op om een plekje te veroveren. ;)

Het Gardameer is ontzettend mooi en heeft verschillende kanten. Persoonlijk vind ik het leuker aan de kant van Lazise, Bardolino, Garda, Sirmione, etc. Maar voor het echte windsurfen moet je richting Riva. ;)

Het Idromeer is overigens ook erg leuk.

Kijk wat rond, google wat. Orienteer je op campings en hun prijzen en dan kun je altijd op de bonnefooi gaan als je dat wilt.
Alvast heeeeel veel plezier in het prachtige Italië. :D (Ik ben jaloers! Wij gaan dit jaar helaas niet)

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:41

__Nicky schreef:
Ik zeg uit eigen ervaring; als je houdt van wat nieuws moet je naar een echte Italiaanse bed & breakfast gaan (agriturismo). Naast de manege waar ik werk hebben we er eentje zitten. Je slaapt er in een soort boerderij, typisch Italiaans, het eten is er heerlijk en je kan veel kanten uit (Lucca, Pisa...) :) En heel duur is het geloof ik niet. Maar dat is dan wel Toscane...

Oh dat klinkt ook wel heeeeel gaaf. :D
Toscane is ook zo mooi.

Heb je daar een internetadres oid van? :)
Misschien voor volgend jaar een idee.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:32

Hoe hebben jullie dat trouwens gedaan met betalen? Ik heb allerlei vreemde informatie door gekregen waar ik me geen raad mee weet. Doe het liever zelf via internet bankieren maar op deze manier moet ik toch echt langs de bank om te vragen hoe ik dat moet doen..

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:32

Heb je het nu over de site van VrijUit?
Wij hebben dit gewoon overgemaakt?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:05

Nee heb het gewoon via contact met de camping eigenaren gedaan. Via vrijuit kun je ze niet boeken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 08:02

Ik heb toen een rekening in het engels gekregen, met codes voor buitenlands betalen (IBAN geloof ik?). Daar moest ik de aanbetaling op storten, en de rest op de camping betalen na vertrek.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:04

Ja ik ben nu ook al wat verder, heb het kopje buitenland betalen gevonden bij mijn account. Daar moet ik het wel mee redden als ik het correcte IBAN nummer doorkrijg. Zo leer je er steeds meer bij! :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:18

Moest toen ook even goed kijken hoor, vooral omdat de factuur in heel slecht engels was opgesteld, maar uiteindelijk kwam ik er wel uit :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:06

Zijn er meer mensen die geboekt hebben en goede tips hebben voor betaalbare campings aan het Gardameer?
Serenella ziet er goed uit maar is voor een tentplaats en ons gezin alweer €71,10 per nacht.
Vind ik persoonlijk nogal duur! :o

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:08

na wat zoeken naar campingplaatsen(eigen tent mee!) voor een gezin van 5:
Camping Serenella €71,10 per nacht
Camping Miani di Clodia €91,50 per nacht
Camping Cisano San Vito €76,50 per nacht
Camping Europa Silvella €81,50 per nacht
Camping Bergamini €75,- per nacht
:wow:
misschien maar naar Kroatië dit jaar? 8)7

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:54

Wij zijn vorig jaar naar Camping Cisano/San Vito geweest. Wij hebben er toen ook 8 dagen Kroatie aan vast geplakt, en dat vind ik persoonlijk leuker mooier en het scheelt enorm in de kosten. Camping Laterna hebben wij toen geboekt. Wel een erg grote maar vooral gezellige camping. En het ligt maar op 4 uurtjes rijden van het Gardameer.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:49

Amalarab schreef:
na wat zoeken naar campingplaatsen(eigen tent mee!) voor een gezin van 5:
Camping Serenella €71,10 per nacht
Camping Miani di Clodia €91,50 per nacht
Camping Cisano San Vito €76,50 per nacht
Camping Europa Silvella €81,50 per nacht
Camping Bergamini €75,- per nacht
:wow:
misschien maar naar Kroatië dit jaar? 8)7

Wow, wat een prijzen. Ik heb net even op de site van du parc gekeken, daar zijn wij vorig jaar geweest, maar daar is de duurste plaats geloof ik 26 euro per dag. Er staan ook prijzen rond de 70 euro, maar dat is voor stacaravans. Www.campingduparc.com

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:52

Oh, oeps, daar komen natuurlijk nog personen bij, maar dan nog kom je niet op 70 euro

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:25

Wij gaan dit jaar 3 weken naar Bella Italia. Ik ben al zo'n 10x bij het Gardameer geweest en het blijft ontzettend leuk :). Lekker veel te doen! Dus als je tips wil... ;)

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:29

jessica_ schreef:
Ik kom al 17 jaar aan het Gardameer, jaren op camping Serenella gezeten. (gezellige kleine camping met oa winkel, zwembad)
Toen 2 jaar naar camping Bella Italia geweest en dit jaar toch weer naar Serenella.
Bella Italia is erg mooi en groot schalig maar de ligging is iets minder, je kunt niet makkelijk naar een dorpje lopen.
Op Serenella loop je langs het meer in 15 min. naar één van de leuke steden langs het meer. Altijd erg gezellig daar 's avonds :)

Je kunt vanuit Bella Italia uitstekend naar het dorpje Peschiera del Garda lopen!!! Vanaf veel andere campings is het juist moeilijk om dat te doen, maar vanuit Bella Italia is Peschiera del Garda binnen 5-10 min loopafstand langs het meer te bereiken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:20

Laura82 schreef:
Oh, oeps, daar komen natuurlijk nog personen bij, maar dan nog kom je niet op 70 euro

bedankt voor je tip, maar kinderen boven de 6 >;) worden geteld als volwassenen, dus is die camping voor ons €75,50 per nacht... 8)7

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:57

Oh echt? Oeps, dan heb ik echt niet goed gekeken :o

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:36

geeft niet, wie verzint dat ook...kinderen boven de 6 het volle pond laten betalen? (nouja de ouders dan :+ )