Campings in provincie Noord-Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:37

terrasjes zijn er wel ja en het is dicht bij alkmaar, maar ik had het meer over de camping zelf.
de watersnip is vlak bij camperduin dus de duinen,badplaats en de polder met de kamelen, groet een dorpje en natuurlijk schoorl
en dichtbij petten het dorpje en ook badplaats.
en alkmaar op nog geen 20 min.

ik vertel alleen uit eigen ervaring woon hier al bijna 31 jaar en wat de toeristen mij vertellen, ik heb verder geen aandelen
in welke camping dan ook, ik probeer je alleen te helpen met het maken van de juiste keuze ;)

uitgaan lukt bijna in geen van deze dorpjes dan zul je naar schagen of alkmaar moeten gaan, schagen is trouwens ook erg leuk om een terrasje te pakken :j

MarrieLeen

Re: Campings in provincie Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 20:43

Waardeer ik ook hoor, jiperdepip. :j

Polder met kamelen, wat is dat dan? :+

En we willen meer wat doen in de omgeving zeg maar, op de camping zelf hoeven we alleen maar wat basis faciliteiten.
(Lees: douches, toiletten, broodjes-service vind ik ook altijd wel lekker.) Verder geen poespas of activiteiten.
Prima als het er is, maar voor ons niet noodzakelijk. :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:44

Wij zijn een paar keer bij AanNoordzee geweest in Sint Maartenszee: http://www.aannoordzee.nl/camping
Ik vond dat ideaal, bij iedere campingplek een microhuisje met eigen toilet, douche en wastafel.
Dus nooit met een wc rol onder je arm in de rij en aan de overkant van de weg beginnen de duinen met daarachter de zee.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:52

Petten is nou niet bepaald het mooiste dorp hier in de omgeving. Ik zou ook liever in Schoorl/Bergen zitten. Camping Bregman ken ik verder niet.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 14:08

ha ha sorry niet goed uitgelegd :o ik bedoelde dat er hier in de polder tussen petten en camperduin kamelen staan, waar je een ritje op kunt maken (hebben ze van boer zoekt vrouw ook gedaan)

petten zelf is inderdaad niet heel veel maar de omgeving is hier mooi polder duinen en strand
sint maarten is inderdaad ook gezellig :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 14:14

Vergeleken met groet/schoorl/bergen is de omgeving van petten wel een beetje kaal. Ik kan het ook weten, ik kom uit Eenigenburg.

Die kamelen ..... gek gezicht daar altijd. Ik heb nou niet de neiging om er een ritje op te gaan maken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 14:30

Wat leuk mbkaatje dat je uit Eenigenburg komt, ik kom uit Tuitjenhorn. :D Ik zou voor een camping in Schoorl gaan, gelegenheid om paarden te huren en een bosrit te maken, wandelingen die uitgezet zijn, duinen strand, leuke terrasjes, braderie in de zomer, veel aktiviteiten voor toeristen en een uitgaansgelegenheid, maar ik weet niet zeker of de Altamira nog bestaat. Arabesk weet jij dt??
Verder zit je vlakbij Alkmaar volop winkelstraten en gezelligheid, kaasmarkt en Schagen westfriese markt en ook hele leuke winkeltjes en terrasjes.
Verder heb je nog het Geestmerambacht dat is een groot meer,met strand en natuurlijk is Bergen ook heel leuk.In de buurt het Blankendaelpark, is een soort dierentuin en in de zomer wordt er eigenlijk wel in alle dorpen van alles georganiseerd, lichtjesavond in kalverdijk, beddenrace in waarland, versierde en verlichte schepen in koedijk etc

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 21:16

Wat grappig zeg, die kamelen. :+

Myca, bedankt voor je reactie, camping is alleen erg duur voor ons. :=

Zo rocymax, dat is een uitgebreide, overtuigende post. :))

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:09

altamira is volgens mij al heeeel wat jaartjes dicht hoor dus ik weet niet hoe lang je al niet in schoorl
geweest bent :o

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:47

Heel toevallig nog in februari en ik heb mijn ogen uitgekeken hoe alles veranderd is :D Door zoveel veranderingen heb ik er niet op gelet of Altamira nog open is ;) Ik ben al 25 jaar weg uit Nederland :D Maar een groot gedeelte van mijn hart ligt nog steeds daar waar ik opgegroeid ben en ik stond met mijn paard bij Kees Klaver op de omloop dus een heel stuk herinneringen ligt ook in Schoorl :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:22

Volgens mij bestaat Altamira al heel lang niet meer. Maar als je al zo lang weg bent, dan blijft dat wel in je hoofd. De tijd staat niet stil.
Wij zijn al 20 jaar uit Eenigenburg weg, nou is er in Eenigenburg niet zo heel veel veranderd, een paar huizen bijgekomen. Maar ik vind bijv. Tuitjenhorn wel erg veranderd. De dierentuin wordt natuurlijk steeds, wat al een andere uitstraling geeft. Ben er trouwens nog nooit geweest, maar het moet erg leuk zijn. En ze hebben nog een prijs gewonnen ook, voor mooiste dierentuin.

Mijn vader komt trouwens uit tuitjenhorn. Komen jouw ouders er ook vandaan?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:56

Nee, mijn moeder komt uit Oude Niedorp mijn vader uit Amsterdam :) Wij kwamen in 1967 ofzo in T'horn wonen, toen was het nog echt 2 straten en verder niets. Wij hebben altijd op de Bogtmanweg gewoond, tegenover park Blankendael zeg maar. Toen was dat park er natuurlijk nog niet maar stonden daar de loodsen van daalimpex, heb er heel wat zomers gewerkt in de ijsbergsla ;) Sorry TS even heel erg offtopic

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:30

Ja, inderdaad, sorry is wel erg offtopic.
Bogtmanweg is mij wel bekend. Mijn vader kwam van de dorpsstraat, en dan bijna bij de kruizing met het 't Rijpje, richting Eenigenburg dus.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 11:39

Als jullie nu weer ontopic willen gaan of verder via PB, dan lijkt me dat geen probleem. :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:13

Wat mij betreft gaan we weer ontopic. Even een klein zijstraatje gehad.

Is het al gelukt om wat te reserveren?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:14

Idd, ontopic :D Ik hoop ook dat je al wat leuks gevonden hebt :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 14:14

Jep, het is camping de Bregman geworden bij Schoorl. :j Mooie omgeving, camping ziet er leuk uit, en ook genoeg slecht weer-mogelijkheden. :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:31

Lijkt me een leuke camping en je zit mooi tussen Bergen en Schoorl in. De duinen zijn ook lekker dichtbij. Je neemt wel fietsen mee, neem ik aan.
Die zijn wel nodig, maar dat geldt voor alle campings hier in de buurt denk ik.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 14:31

Jep, die gaan wel mee. :j Kunnen we mooi op de fiets naar o.a. het strand. :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:45

En hopen op een beetje mooi weer.

Alvast heel veel plezier.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:04

Marrieleen, hartstikke leuk dat je wat gevonden hebt op een hele lokatie :D Goed idee om fietsen mee te nemen, alvast heel veel plezier toegewenst en hopen op mooi weer :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 15:10

Bedankt! :)

Jullie ook bedankt voor alle tips!