Lange autoreis met kleine kinderen, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:12

Caroline90 schreef:
Tip van mijn kant, Zet de motor niet uit tijdens het tanken ed. (uiteraard bij stops als je de auto uitgaat wel!)

Ik sliep toen ik zo klein was prima in de auto, maar zodra mijn vader de motor afzette werd ik wakker en duurde het zeker weer een uur voordat ik sliep. Dus mn moeder bleef in de auto als mn vader tankte, en de motor bleef draaien. ook is snachts rijden een optie, gewoon savonds op bed leggen, zelf de laatste dingetjes inpakken enzo, en dan auto warm laten draaien en als t warm is kindjes in de auto en vertrekken maar!

Motor uitzetten is verplicht bij het tanken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:13

Een DVD speler is iig het proberen waard, ik zou het idee niet per definitie wegschuiven.

En laat ze allebei zelf een klein koffertje met speelgoed inpakken dat ze graag mee willen hebben. Geeft ze ook een beetje voorbereiding op de vakantie, en het gevoel dat ze ook actief meedoen met het voorbereiden. En als ze zelf wat in mogen pakken, weet je zeker dat dat ook het speelgoed is wat ze mee willen nemen.

Pauline

Re: Lange autoreis met kleine kinderen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:15

Als 1 jarige is dat wat moeilijk nog. :) Maar helpen kan wel, dat is een goed idee.
Ik heb toen een proefritje gemaakt met een geleende dvdspeler en daarna hem afgedweild en teruggegeven.
Last minutestress: opa en oma vragen om op te passen. :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:16

Plakfolie op de achterruiten tegen de zon is ook nog wel een tip. Blijft gelijk de auto wat koeler.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:14

lis1 schreef:
De auto was ideaal toen we kleiner waren konden de stoelen gewoon plat en konden we lekker heel de reis slapen. Mijn moeder maakte altijd een koelbox met allemaal lekkere dingetjes zoals fruit en boterhammen. Tussendoor stopte we even om een ijsje te eten of te voetballen. Vaak rusten we dan een half uurtje en gingen daarna weer de auto in om verder te slapen of een boekje te lezen.

Hier hetzelfde! Beetje onverantwoord (qua veiligheid) nu ik het zo bekijk, maar wel de ideale oplossing voor verre reizen :). Onze zetels konden plat gelegd worden, en dan ging er een tweepersoonsmatras achterin die net paste... Nooit beter geslapen dan op die manier in de auto. Ik herinner mij ook dat wij snachts vertrokken (of allesinds héél vroeg in de ochtend, 4/5uur), maar dat was vooral uitgerekend op de drukke file-punten, zodat we voor spits daar al voorbij waren :). Lang rijden met auto vond ik als kind nooit erg, lang in de file staan daarentegen...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 21:01

Bedankt voor alle tips!

De DVD speler is geen optie omdat onze zoon dan de hele reis met rooddoorlopen ogen naar het scherm blijft staren in de hoop dat we misschien nog een keertje Cars kijken :') Ik heb liever dat hij dan even naar buiten kijkt, misschien slaapt hij dan ook nog wat..

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:01

En waarom dan niet Cars opzetten? :')

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:07

Wij zijn vorig jaar naar thechie geweest en zijn om 1 uur s, nachts weg gereden ze hebben heerlijk geslapen waren toen 1,5 en 3,5.toen van thechie naar denemarken om 22.00 weggereden en van denemarken weer naar huis geen enkele keer problemen gehad maar wel s,morgens even een tijd eruit gehad in een restaurant met speel gelegenheid.
In de auto verder niks ja kinderliedjes cd .
maar ja die van ons hebben dan ook geen hekel aan auto rijden.
Maar ergens overnachten lijkt me niet echt verkeerd wat jullie betrefd scheeld toch weer je weet ook niet hoe ze reageren indd.
en ja echt heel veel tips als een lekkere knuffel en liedjes zingen heb ik dus niet.
Ja wij hadden trouwens wel kinderstoelen die in lig stand konden.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 20:09

Eleandra schreef:
En waarom dan niet Cars opzetten? :')

Ik denk dat zelfs een peuter geen 10 uur lang Cars volhoudt.. die komt dan compleet gesloopt aan ;)
Ik vind het gewoon niet gezond 'm zo lang achter het scherm geplakt te hebben, volgens mij is de reis voor iedereen fijner, ook voor hem, als hij daar niet de hele tijd over hoeft te zeuren ;)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:58

Mijn ouders zorgden altijd dat we stopten op een parkeerplaats met een leuke speeltuin erbij =D Zo heb je ergens op weg naar zuidfrankrijk een parkeerplaats waar een enorme speeltuin bijzit helemaal in paddestoelenthema, daar moesten we standaard langs als we op vakantie gingen. Misschien dat je op internet wel ergens kan vinden welke parkeerplaatsen er een goede, veilige speeltuin hebben?
Verder kregen we ook vaak om de zoveel tijd/kilometer een klein kadootje als we braaf waren.
En wat ik dus al voorbij zag komen, wij hadden ook zo'n krat tussen ons instaan waar onze spullen inzaten om mee te spelen, zo hadden we altijd alles bij de hand.
Verder kregen we ook af en toe kleine lekkere dingetjes, een doosje rozijntjes enzo.
En natuurlijk gewoon veel slapen. Wat dat betreft waren wij dan weer best modelkindjes volgens mij.
Succes ermee iig!

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:32

Wij wonen in Spanje en zijn vanaf dat onze zoon 4 maanden was (is nu 2,5 jaar) regelmatig met hem heen en weer geweest van en naar Nederland. Zowel met vliegtuig als met de auto en mijn voorkeur gaat uit naar vliegen :D .

Het is gewoon een hele onderneming, lange autoreizen met zo'n heel kleintje. De meeste tips die ik kan bedenken zijn wel genoemd: de eerste dag heel vroeg vertrekken zodat je de eerste 3 of 4 uur kunt rijden terwijl zij nog hun 'nachtslaap' doen. Het voelt echt superrelaxed als je dan al een lekker stuk gereden hebt als zij wakker worden en ze nog helemaal niet het idee hebben dat ze al uren gereisd hebben...

De pauzes inderdaad goed benutten om ze fysiek moe te maken met spelen en bewegen, dan kunnen ze in de auto wel weer eten, drinken, boekjes lezen en weer slapen. Dan als ze het zat zijn zou ik toch echt een dvd-spelertje ophangen, maar dat is je eigen keus natuurlijk. Die van ons is ook nogal 'verslaafd' zodra je hem ophangt kan hij urenlang gebiologeerd naar het schermpje staren. Maar goed, wat mij betreft is dat in de auto geoorloofd, en het scheelt mij een hoop entertainment (en spierpijn van het omgedraaid vanaf de voorstoel kind-entertainen :+ )

Verder heb ik het speelgoed verdeeld in een paar grote tassen, dan kan ik die afwisselen en hou voor mezelf een beetje orde (chaos wordt het toch wel...).

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:41

Bedankt voor de tips! :) We zijn net terug van een lang weekend in Ierland met de kids en dat ging super. We vertrekken morgen naar Frankrijk, dus hopelijk zijn ze nog in 'travelling mood' ;)

Ik wil echt geen dvd speler, ik denk dat Daniel dan heel moe aankomt terwijl hij anders best veel slaapt in de auto. We hebben heel veel speelgoed en lekkers ingepakt en stoppen als we een grote speeltuin zien (ik kon er geen op de route vinden, maar ze zijn er vast wel)

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:28

Wij zijn vorig jaar met onze zoontjes van 4 en 5 toen naar tsjechie gereden en ze deden dat heel goed eigenlijk, ze hadden wat speelgoed meegenomen en hun computerspelletjes en natuurlijk de dvd , we hebben ze echt niet gehoord en als ze moe waren vielen ze vanzelf in slaap.
De enigste keer dat ze moe aankwamen was toen we naar euro disney gingen, we gingen sochtens om 6 uur weg en ze wilden echt niet gaan slapen omdat ze veel te opgewonden waren over waar ze naar toe gingen hihihihihi

Nu zijn ze bij ons wat ouder dan bij jou maar ik denk dat het best meevalt, die kleintjes vallen zo snel in slaap en daar zou ik mn rit ook aan aanpassen zolang ze slapen gewoon doorrijden en als ze wakker worden even de benen strekken en moe maken met spelen, eten en drinken.
Veel plezier in ieder geval.