Talencursus in het buitenland 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 20:28

En, hebben jullie al geboekt?

Ik moet nog 6,5 week wachten en dan zit ik eindelijk in malta! :D

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:56

Yep. :D 11 juli begin ik in Cambridge! Eerst een week in een lodging house (gastgezin met 3 andere studenten) en daarna een week in een residentie. Ik wilde het liefst 2 weken in een residentie, maar dat kon helaas niet meer. Toen boden ze me dit aan, vind tot nu toe dat ze alles erg goed regelen. :j
Ik heb er ook echt zo veel zin in! *\o/*

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:25

Ik ben zwaar aan het nadenken over een talencursus, niet zozeer voor de taal, maar meer voor het reizen. Als mijn droombaan niet voorbij komt, dan wil ik sept/okt. richting Buenos Aires om daar Spaans te gaan leren en daarna rondtrekken door het zuiden van Zuid Amerika *\o/*

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 20:01

Leuk dat je hebt geboekt Stumper! Met welke reisorganisatie ga je?

@ LuvdaTossa, wauw dat klinkt heel gaaf om te doen :D

LuvdaTossa

Re: Talencursus in het buitenland 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:41

Ik heb na de talencursus en BA eigenlijk nog Chili en Peru op mijn lijstje staan. Als het goed is krijg ik vandaag verdere informatie of het binnen mijn budget gaat passen enzo :D

Ik begin er steeds meer zin aan te krijgen! Nu kan ik nog weg, straks gaat het allemaal moeilijker worden met hypt, kinderen, huisdieren, etc... Om me heen begint iedereen al met contracten en banen te zwaaien en dan denk ik helemaal; wat zou het leuk zijn om nog zo'n once in a lifetime reis te gaan maken! Ok, daarna kan het ook wel, maar gezien de vooruitzichten zal het nooit low budget en dicht bij de locals zijn.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:49

Schopje!

Begint steeds serieuzer te worden! Planning is nu 6 weken BA dan twee weken reizen via Chili naar Peru en daar nog 4 weken zitten :D

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:30

Supergaaf, LuvdaTossa! :D

Zelf reis ik ook met Plus taalreizen, heb er echt zo'n zin in! Had alleen gehoopt om een concert mee te kunnen pakken in Cambridge/London, maar in de tijd dat ik er ben komt er helemaal niks. Stiekem best jammer, normaal ga ik altijd naar een concert in de UK. :+

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:06

Ik zit over 5 weken al in Malta! :D Tijd gaat snel, heb er echt zin in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:25

Ik volg dit topic even. Ik wil heel heel erg graag een engelse cursus volgen in Australië.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 12:41

purny schreef:
Ik volg dit topic even. Ik wil heel heel erg graag een engelse cursus volgen in Australië.

Wanneer wil je gaan? Deze zomer? En met welke organisatie?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:45

Nou ik wil nu nog niet gaan hoor, maar pas over een paar jaar. Maar een beetje oriënteren is nooit weg toch

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:22

En Rapido zit je al op Malta of ga je 1 deze dagen?
Alvast heel veel plezier!! Wel even laten weten hoe t daar is he :P

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:11

Leuk naar Malta!
Ik ga in september er heen voor 10 week, ben dus benieuw hoe het is daar!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:26

Ticket gister geboekt :D :D :D

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 18:44

Ik ben weer terug uit Malta en het was SUPER!! :D Iedereen die nog twijfelt: gewoon doen! Echt, je leert heel veel en het is heel leuk om veel nieuwe mensen te leren kennen. De 3 weken waren veel te kort.

Is nog iemand al geweest?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:00

jeetje je bent alweer terug! wat snel! vertel meer zat je in een gastgezin of resedentie? Kwam je in het vliegtuig al in contact met mede curcisten. hoe zijn de mensen? Hoe ziet een les eruit? hahah sorry ben erg nieuwsgierig!!! :):) ik ga over 28 dagen heen, rete spannend :P

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 00:11

Super gaaf, vertel! :D Wat deed je buiten de lessen om met de cursisten etc? Hoe beviel je residentie? Ik vertrek over 2 weken, heb er ook echt zin in. :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:17

_Rapido_ schreef:
De 3 weken waren veel te kort.

Daarom ga ik ook drie maanden :P :D

Ik heb alles geboekt, dus het kan beginnen :+ Al moet ik nog even wachten tot september...

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 16:51

Bodan schreef:
jeetje je bent alweer terug! wat snel! vertel meer zat je in een gastgezin of resedentie? Kwam je in het vliegtuig al in contact met mede curcisten. hoe zijn de mensen? Hoe ziet een les eruit? hahah sorry ben erg nieuwsgierig!!! :):) ik ga over 28 dagen heen, rete spannend :P

Ik had een appartement geboekt en daar was ik heel blij mee omdat je dan snel contact had met andere mensen. Toen ik werd opgehaald van het vliegveld stonden er al 4 andere mensen te wachten die net aan waren gekomen. Daar had ik wel geluk mee want dan 'kende' je al gelijk een paar mensen. Iedereen was heel open en gezellig, niemand wilde alleen zijn dus ging je automatisch naar elkaar toe. De les bestond bijna alleen maar uit praten, je kreeg ook wel stencils met grammatica of woorden en natuurlijk huiswerk. Huiswerk is niet zoveel, heb je binnen een kwartiertje af. Je praat iedere dag over een ander onderwerp (tenminste, met mijn docent) en het is gewoon erg gezellig. Ik had les van 9 tot half 1. Rond half 11 heb je dan een half uur pauze. Ik zou willen dat ik over 28 dagen zou gaan (A) Ik wil echt terug, heb het super leuk gehad!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 16:53

Stumper_ schreef:
Super gaaf, vertel! :D Wat deed je buiten de lessen om met de cursisten etc? Hoe beviel je residentie? Ik vertrek over 2 weken, heb er ook echt zin in. :D

Appartement beviel erg goed. We hadden een oven, magnetron, broodrooster, grote koelkast, alles zat erin. We gingen ook iedere avond zelf koken en dat kon ook makkelijk. Moet even weg, vertel vanavond verder ;)

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:11

Klinkt leuk, _Rapido_!

Ik vertrek zondag. Heb er heel veel zin in, maar omdat ik de eerste week in een lodging house zit en daarna naar een residentie ga, zijn er toch wat problemen geloof ik. Ik ben namelijk niet in een lodging house maar in een gewoon gastgezin geplaatst... PLUS taalreizen wist dit ook niet, ik bedacht het me zelf toen ik een paar dagen geleden de laatst reisdetails kreeg. Zij noemden het nog lodging house. Op zich is het geen grote ramp, maar vind het toch wel jammer. Had graag met wat oudere mensen gezeten. Maar nu is er maar één medestudent in dat huis, dus ik hoop dat we het goed kunnen vinden. :')
Ik ga morgen nog even wat drop kopen voor mijn gastgezin, dan heb ik iets Nederlands om aan ze te kunnen geven. :)

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:34

O klinkt leuk Rapido. Ik hoorde van iemand dat je ook erg goed kan Salsa dansen op Malta, ervaring mee :>? nog maar 16 dagen :S :P moet nog veel voorbereiden qua kleren enzo. heb niet eens een korte broek haha Zal ook even kijken welke activiteiten je allemaal kan doen. Paardrijden lijkt me te warm, lijkt me leuk om te leren kitesurfen maar of dat mogelijk is.

O dat is minder Stumper dat je in een keer in een gastgezin word geplaatst, raar ook. Waar ging je trouwens heen? Heel veel plezier!
Ik kom zelf ook in een gastgezin, zelf voor gekozen, maar dan hoop ik dat t klikt met mijn kamergenoot. lijkt me echt zuur als je totaal niets met elkaar hebt.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 15:53

Bodan schreef:
O klinkt leuk Rapido. Ik hoorde van iemand dat je ook erg goed kan Salsa dansen op Malta, ervaring mee :>? nog maar 16 dagen :S :P moet nog veel voorbereiden qua kleren enzo. heb niet eens een korte broek haha Zal ook even kijken welke activiteiten je allemaal kan doen. Paardrijden lijkt me te warm, lijkt me leuk om te leren kitesurfen maar of dat mogelijk is.

O dat is minder Stumper dat je in een keer in een gastgezin word geplaatst, raar ook. Waar ging je trouwens heen? Heel veel plezier!
Ik kom zelf ook in een gastgezin, zelf voor gekozen, maar dan hoop ik dat t klikt met mijn kamergenoot. lijkt me echt zuur als je totaal niets met elkaar hebt.

Ja je kon ook salsa dansen in Malta, een paar huisgenoten hadden dat gedaan. Ze vonden het leuk, maar erg duur. En in Malta was het heel warm dus je zweette je kapot, haha. Heel veel plezier! Ga je ook naar Malta?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:34

o dat is jammer dat t zo duur is mmm misschien zijn er genoeg salsa kroegen, genoeg mannen die je t wel willen leren haha. Oja dat is idd ook een ding de warmte, mag hopen dat t niet warmer dan 30 graden wordt anders smelt ik weg helemaal als je dan zulke rare dingen gaat doen. Ja ik ga ook naar Malta, dankje.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:31

ik kan iedereen zo'n talencursus aanbevelen. Wat een geweldige ervaring! ik mis Malta nu al!