Marrakesch voor gay stelletje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:17

Idd, je bent gewoon verzekerd.

Een 2 op een schaal van 6 bij BuZa betekent overigens niet dat er sprake is van een (bindend) negatief reisadvies.

http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Land ... isadviezen

Citaat:
2. Waakzaamheid betrachten
Veiligheidsrisico’s zijn weliswaar aanwezig, maar er zijn geen concrete aanwijzingen dat de reiziger hiervan hinder zal ondervinden.

Zolang er geen sprake is van een negatief reisadvies kun je gewoon naar zo'n land op vakantie. En zodra dat getal verandert wordt dat op de site aangegeven. Ter vergelijking: Zuid-Afrika scoort een 3 op deze schaal. Daar gaan reizen ook gewoon door.

Citaat:
Wanneer de veiligheidssituatie in een land verslechtert, kan het voorkomen dat alle reizen naar een bepaalde bestemming worden ontraden. Dit betekent echter niet dat het ministerie een ‘negatief’ reisadvies geeft: het ministerie geeft geen ‘positief’ en ook geen ‘negatief’ advies. De reisadviezen van het ministerie zijn niet-bindend.

Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger zelf en van de desbetreffende touroperator om een reis al dan niet te laten doorgaan.

BuZa geeft dus zélf geen 'negatieve' dan wel 'positieve' reisadviezen, zie http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Landen/Reisadviezen

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 03:38

mijn vriend is net terug vanuit marokko (marokaans, afkomst casablanca).
hij heeft helemaal niks gemerkt van de opstanden daar. volgens hem is het vooral bij rabat en waar de berbers wonen (titwan/tanger/nador etc). en de meeste arabische marokkanen hebben toch wel respect voor de koning.

Casablanca/marrakesh schijnt (volgens hem) niks aan de hand te zijn. hier en daar een opstootje, maargoed dat heb ik zelfs in turkije wel meegemaakt haha.

overigens, casablanca is echt een wereldstad, marrakesh is iets traditioneler. maargoed, met het uiten van je liefde zou ik toch nog een beetje behoedzaam zijn in islamitsche landen..

El Jadida is trouwens ook de moeite waard en een echte paardenstad, ligt aan de kust bij casablanca (paar 100 km van marrakesh) :D

Berdien

Re: Marrakesch voor gay stelletje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:47

Marrakech heb ik leren kennen als een hele vriendelijke stad :j Wel moet je zoals gezegd niet openlijk gaan zoenen met je vriendin, maar volgens mij wordt het openlijk zoenen met een man ook niet heel erg gewaardeerd daar ;) Het blijft een islamtisch land. Ik ben er met een vriendin heen geweest en als twee blonde meiden hebben we niks geen problemen gehad. Het is een stad die ik graag nog eens wil bezoeken, maar dan als onderdeel van een rondreis door Marokko.