Ook ik en een bokker vertekken bijna naar de Dominicaanse Republiek! Waar raden jullie aan om met dolfijnen te zwemmen? De saona tour gaan we waarschijnlijk ook doen! (Neem aan dat je dit gewoon kunt boeken bij de receptie, zelfde hotel als Mandy gaan we!)
Zijn er grote wachttijden om met dolfijnen te zwemmen en andere excursies? Het makkelijkste is denk ik om daar verder wat geld te pinnen om mee te nemen als je op excursie gaat? Internet is alleen mogelijk bij de lobby? Niet in je kamer?
Ik heb bij Explorer met dolfijnen gezwommen, geen ervaring met andere organisaties/bedrijven. Weet wel dat je bij Manati in een zwembad zwemt en bij Explorer/Island in zee. Bij Island krijg je een dvd met foto's en bij Explorer kun je foto's kopen.
Saona is een aanrader. Kun je bij Neckermann/OAD/Arke oid boeken, de reisleidingen daar van komen in het hotel voor informatiebijeenkomsten/vragen. Even in de mappen kijken wanneer ze komen en dan kun je boeken. Bij de receptie is een grote ruimte waar allerlei excursies aangeboden worden, zelf boek ik liever toch via een bekende Nederlandse organisatie (ook al zijn zij alleen tussenpersoon).
Wat bedoel je met wachttijden? Geld pinnen voor excursies is handig.
Ja. Je kunt verschillende programma's boeken. Op de website staat uitleg: http://www.dolphinexplorer.com.do/funtastic.html Er is een programma waarbij je alleen de dolfijn aanraakt en wat leert over anatomie (funtastic), er is een uitgebreider programma waarbij je kunt zwemmen met een dolfijn (explorer) en er is een nog uitgebreider programma waarbij je met meerdere dolfijnen zwemt en het zwemmen ook net wat meer uitgebreid is. Je kunt ook met haaien en roggen zwemmen.
Prijs van de foto's weet ik niet precies, is ook afhankelijk van hoeveel je er neemt. Als je er meer neemt wordt het goedkoper. Ik denk zo'n 10-12 euro per foto. Let nooit zo op geld als ik op vakantie ben.
Prijzen zijn per programma verschillend, verder zal het misschien ook uitmaken waar je boekt. Wij hebben via OAD geboekt (programma Explorer) voor ongeveer 120 euro. Weet het niet precies want wij hebben niet echt heel erg naar prijzen gekeken, maar alles met creditcard betaald.
Nee, maar wel weer met een creditcard. Heb misschien liever los geld bij me dan een creditcard. Het is heel handig hoor, maar zou er zelf niet een aanschaffen voor een vakantie waar je ook prima zonder kunt. Creditcard hebben ze daar ook geen apparaatjes voor, dus ze krassen het over. Betekent dat dat iedereen die je creditcard vindt/leent/steelt er ook mee kan betalen?
Wij hebben er veel betalingen mee gedaan omdat vriendin er een had (ivm langere tijd in Australie door brengen).
Ja, maar dan moet je iemand bij je hebben die niet zwemt. diegene moet dan achter een touw wachten en staat ver van je af. ze verkopen daar mooie fotos, kun je zelf niet tegen op.