Onze fantastische reis naar Antarctica

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Onze fantastische reis naar Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:53

Ik ben wel benieuwd of je nog meer foto's hebt :)
Ik heb wel Alaska op mijn planning staan. Hopelijk volgend jaar.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:56

Kobus17 schreef:
Deze wilde ik jullie ook niet onthouden, in de reflectie van z'n ogen kan je ons zien staan.

Afbeelding

awwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

*jaloers jaloers jaloers*

Ooit ga ik die kant op :brr:

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 14:54

@Scum: Ik heb nog wel een paar foto's :D , we hebben in totaal zo'n 2100 stuks geschoten, ter plekke op de boot al een schifting gemaakt en terug gebracht tot 1200, en thuis gekomen weer een schifting gemaakt, 585 overgehouden, en nu is vriendlief de laatste selectie aan het maken voor het fotoboek.
Alaska daar zijn we 6 jaar geleden geweest, wil zeker nog een keer terug :j maar om dan het noorden te bezoeken, we hebben toen het zuiden gedaan. Zeker een aanrader :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:00

Ik had wel verwacht meer sneeuw aan te treffen. Zo zie je maar hoe verkeerd mijn perceptie van Antarctica is.
Waar zijn jullie geweest in Alaska?
En in welke maand zijn er de minste muggen? :o

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 16:37

De sneeuw is echt Antarctica, waar je geen sneeuw ziet zijn de Falklandeilanden , South Shetlands en South Georgia. Ik zal eens zien of ik vanavond nog wat meer plaatjes van Antarctica kan plaatsen.

Wij met een cruise door de Inside Passage gegaan, dus het onderste stukje vanuit Canada gezien. En dat was regenwoud, dat klopt ook wel want wij hebben van de 8 dagen maar 2 dagen droogweer gehad ( de dag dat we vanuit Vancouver vertrokken en de dag dat we weer in Vancouver aankwamen). En dat was in eind September. Ik heb geen mug gezien :D
Ik kan me nog herinneren dat men had verteld dat het 2 weken ervoor , stralend weer en 25Graden was geweest. Bij ons was het zo tussen de 5-10 graden.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:49

Zoals beloofd nog wat fotootjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:09

Geweldig gave foto's!!! Krijg spontaan weer iets op mn verlanglijstje....

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:52

Oh waaaauuuwww!!!! Dat is nog eens een super gave geweldige vakantie!!
Wat prachtig daar zeg!
Laat de foto's maar komen :D die zijn ook nog eens super mooi.
Die babypinguins <3

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:27

Die op één na laatste foto is prachtig (de andere ook trouwens, maar deze extra :+ ), onvoorstelbaar mooi landschap, en dan al dat ijs eromheen. _/-\o_

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:31

Wow, wat een PRACHTIGE foto's! Ik ben jaloers.... om zoiets in real life te kunnen aanschouwen lijkt me geweldig!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:36

nah

ben echt niet jaloers. Niets aan. Wat een stomme foto's.

:= :=
ben niet zo goed in liegen. :D
wat gááf zeg, prachtig landschap en geweldig dat jullie zo dicht bij die dieren konden / mochten komen.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:07

Wauw wat stoer zeg!
Mij te koud, maar wel gaaf!

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:27

@Booo, Jokari, covergirl en SanderD, dank jullie wel :D
Ik zal vriendlief nog eens even lief aankijken of er nog wat foto's zijn die ik kan plaatsen. :j want het blijft ontzettend leuk om de foto's steeds opnieuw te zien en te bedenken dat we gewoon aan de onderkant van de aarde zijn geweest. :j

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:13

Super zeg, wat een mooie foto's en wat moet dat een unieke ervaring zijn geweest!
Had gehoopt een paar (3) jaar terug ook zulke foto's te kunnen zien.
Vriendin van m'n ouders ging ook naar antartica.
Echter hadden zij de pech dat hun schip verging voor antartica. Dit is toen uitgebreid in het nieuws geweest.

Gelukkig hebben ze het overleefd, maar het had niet veel gescheeld of ze konden het niet meer navertellen.
Zij gingen toen met Djoser.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:23

Ik kan ook niet anders zeggen dan: damn, wat heb jij een ontzettend gave reis gemaakt!! :wow:

Vooral deze foto vind ik errug gaaf:

Afbeelding

Wat is de volgende bestemming? :D

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 17:10

@annastasia: ik kan me dat ongeluk nog wel herinneren. :j , al die mensen in een reddingsbootje. Het weer kan zo veranderlijk zijn :j . Wij hebben ontzettend geluk gehad daarmee.
Een boot die een halve dag voor ons voer, is bij het oversteken van de Drake Passage in een storm terecht gekomen en de golven hebben de ramen van de brug eruit geslagen, alles wat electra was, was kapot, dus geen communicatie, geen roer, geen licht etc. die boot is ook voor de rest van het seizoen niet meer te gebruiken, en wij komen een halve dag later op exact dezelfde plek, en hebben een gladde zee. 8-) En toen wij bij Port Stanley in de Falklandeilanden waren, hadden wij prachtig weer, zon en 10 graden, de dag erna konden de boten niet eens de haven in vanwege het slechte weer. :j .
Wij hebben slechts een klein stormpje meegemaakt, ik vond het heftig genoeg :o ( de stoel vloog werkelijk door de hut heen :oo, en hoorde bij de buren de komplete inhoud van de kast naar buiten komen :') ), maar volgende de expeditie-leiding was het een minor storm 8-)

@Nadir: de volgende bestemming is Spitsbergen *\o/* ( tenminste als de boot niet volgeboekt is, gaan over 2 wkn de boot bekijken en dan beslissen we). Nu we de pinguïns hebben gezien moeten we natuurlijk ook de ijsberen gaan zien :D

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:17

Wauw wat een ontzettend gave reis!! Hele mooie foto's ook. Moet echt een unieke ervaring zijn geweest!

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 17:34

@Quidou: dank je :j . Het was idd een fantastische ervaring. :j , vriendlief had het erover dat ie misschien over een jaar of 5 nog wel eens wil (terwijl dit echt mijn droomreis was, en hij gewoon mee moest :D ), ik moet er nog even over nadenken :=

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:38

wat heb jij een prachtige reis gemaakt zeg!!

ben echt jaloers! :o

Deze bestemming staat bij mij op nummer 1, helaas komt het er voor mij voorlopig niet van. Dit soort reizen zijn aardig aan de prijs.

Ik werk zelf op een reisburo, en heb me al een paar x verdiept in dit soort reizen... heerlijk even mezelf lekker maken..

Deze fantastische reis pakken ze jullie niet meer af!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:48

WAUW! wat een gave foto's van gave plekken en gave beesten!!! Lijkt me wel koud !! :P

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 17:50

@marijketjuh: dank je wel. :j Het zijn niet de goedkoopste reizen inderdaad :o , maar wat je zegt, deze pakken ze in ieder geval niet meer van ons af :D . Wie weet kan je over een aantal jaar ook. :(:) , ik heb er 2 jaar keihard voor gespaard, dus ook best wel een paar dingen moeten laten maar het is het allemaal meer dan waard geweest :j

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 17:53

@toad: dat viel reuze mee hoor, de kou :j . Wanneer de echte kou komt, kan je er gewoonweg niet komen, dan zitten er alleen een handvol wetenschappers, her en der verspreidt :D .
Ik kan me beter op de kou kleden ( 5 lagen kleding ;) ) dan op de warmte :+

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:54

Dat ziet er heel imponerend uit. Mooie foto's!

Alleen... Ik stoor me wel aan dat copyright in koeieletters diagonaal door de foto's.
Er zijn meer bokkers die dat doen, maar het kan toch wel wat subtieler?
Nu is het net alsof je door een bril kijkt met een sticker er op.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 18:02

@myca: dank je wel, :j wat het copyright betreft, ben al eens er ingestonken en kwam foto's tegen die van ons waren maar mensen claimde dat het hun foto's waren, wil dat met deze foto's absoluut niet hebben, vandaar ;) .

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:05

Zo wat een bijzondere ervaring zal je rijker zijn, het ziet er echt heel gaaf uit. Wij zijn aan het sparen om volgend jaar een reis te kunnen maken naar Canada en Alaska. Al wil ik ooit nog naar Antarctica, maar dan mogen we nog wel eerst een eind doorsparen.