Waar heen met familie in zomervakantie? (3 wkn)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Re: Waar heen met familie in zomervakantie? (3 wkn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 17:13

haha daarom was ook mijn vraag ;)
Er zijn uiteraard ook Eilanden die zo mooi en leuk zijn dat je er binnen 3 weken nog niet op uitgekeken bent ofzow :P
Ik ken Madeira niet zo goed xD
Maar ik zal t onthouden :j
Costa Rica is misschien toch niet wat te duur (hebben er nog een prijzige huiselijke ingreep bij gekregen waardoor ons budget net iets lager ligt dan eerst :') )

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:50

Corsica is ook een eiland maar daar kan ik me best drie weken vermaken hoor. Moet je wel verchillende lokaties boeken om te overnachten.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:56

Mn vader had een nieuwe bestemming in gedachten:
Mauritius of de Seychellen :D
Hele mooie eilanden :j
Moeten alleen nog een en ander uitzoeken, ook ivm kosten enzo.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 12:54

Heeft iemand nog een suggestie voor een mooi eiland ofzo? :) (of meerdere)
Mag ook binnen Europa zijn.
Zowiets als de Seychellen of Mauritius, wat relatief goedkoop is.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:24

Dan zou ik toch griekenland zeggen!
En is Oost Europa niks, Kroatie ofzo? Daar kan je lekker goedkoop op vakantie zodat je veel budget houdt om leuke dingen te doen :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:17

Cuba is echt geweldig! ( Nu is het nog comministisch en is er haast niks Amerikaans te zien! :P )
Misschien Kenia? Wij hebben afelopen jaar rondreis in Noord Thailand gedaan! ( Die nu te zien is op wie is de reislijder van Fox.) Echt een geweldige rondreis gehad met Fox ! :)

Misschien is Indonesie een idee? Of : Jordanie, Serie, Gambia/Senegal, Kenia, Costa Rica, Madagaskar, maledieven, Jamaica??? :D :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 18:25

Madagaskar, Kenia en Maledieven zijn te duur :))
(Vorig jaar voor Madagaskar en Maledieven gekeken en ben zelf al in Kenia geweest met school)

Heb ook ff gekeken voor Cuba, maar ook dat is te duur :j (de reis zelf niet maar de vlucht ernaartoe wel, waardoor we alsnog op €2000,- per persoon uitkomen, excl. de extra kosten daar)

Ik denk dat t wel richting Griekenland gaat.
Soort van Eilandhoppen in combinatie met het vaste land ofzo xD
Hebben al wat eilandjes opgezocht. Als jullie nog ervaringen hebben met eilandhoppen bij Griekse eilanden, hoor ik het graag! ( ook als je met 1 eiland ervaring hebt)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:01

Volgens mij waren mn ouders voor onze reis naar Cuba 1400 pp kwijt voor 2 weken... (was wel een week voor seizoen! ) Anders is misschien Jordanie wel wat met fox zit die wel rond jullie budget! :D

En anders Gambia ? :) :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:06

Wij willen 3 weken :) Dus dan loopt het op ;)
Wij zoeken meer iets wat rond max. 1400,- p.p. is voor 3 weken.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:44

Nou we zijn er nogsteeds totaal niet uit, haha
We zitten nu nogsteeds met alle opties open te kijken naar vakanties.

Hebben nu al (serieus) gekeken naar:
- Canada in combi met ander (ei)land (kan goedkoop zijn wanneer je zelf rondreist in bijv. camper)
- Bali, Java, enz...
- Verschillende cruises
- Italië
- Frankrijk

Maar we weten het nu nog totaal niet.
Een land buiten Europa die onder de 9000,- voor 5 personen ligt, is niet zo makkelijk te vinden, hahah
En binnen Europa zoeken we naar iets met mooie natuur, dingen om te bezoeken, winkels, waar je aan het strand kan zitten, enz...

Combinaties van landen zijn ook mogelijk! Dit is zelfs onze voorkeur.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:39

Als je aan een lange vliegreis gebonden bent, zoals naar Canada, zal dat behoorlijk inhakken op jullie vakantiebudget. Waarom eigenlijk geen camper huren? En met z'n allen lekker naar het zuiden zakken?
Je kunt alle kanten dan nog op.... Frankrijk is ook bijzonder mooi, zeker de zuidkust.. Is dat wat?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 17:42

We zijn opzich niet echt zo van de campers. Omdat je dan zo opgepropt zit op elkaar (zijn met zn 5-en)...
Hebben het jaren geleden een keer gedaan ,en toen had mn moeder meteen zoiets van: eens maar nooit weer :))
Mn vader had dus wel gekeken naar Camper huren in Canada, maar Canada is indd ook weer wat duurder :j (vader was er van overtuigd dat het wel goedkoop kan O:) )

En we hebben geen zin om dagen lang in de auto/camper te zitten.

Zuid-kust Frankrijk hebben we ook naar gekeken, maar was niet meteen dat we dachten van : daar gaan we heen! :))

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:56

Citaat:
En binnen Europa zoeken we naar iets met mooie natuur, dingen om te bezoeken, winkels, waar je aan het strand kan zitten, enz...

Jammer dat je moeder niet naar Portugal wil. Want ik blijf erbij, hier is alles wat je maar kunt wensen voor een vakantie.
En vooral de stad Lissabon zelf, ja... die moet je gewoon gezien hebben.
Is echt zo supermooi, met vreselijke grote shoppingcentra's, zo luxe... en dan het oude centrum, het is echt ongelofelijk wat je daar allemaal kunt kopen en veel te zien!
Ik vind zelf de mengeling tussen oud Lissabon en de hypermoderne architectuur echt heel bijzonder.
In Portugal is heel veel bewaard gebleven aan cultuur, gelukkig wel.

Qua kosten hoeft een vakantie hier helemaal niet duur te zijn. Omdat uit eten gaan b.v. spotgoedkoop is. 2,5 uur in een vliegtuig, je huurt hier een auto voor zeg 30 euro per dag... en klaar ben je. Als je 'n dagje geen zin hebt om ver weg te aan kun je heerlijk naar het strand.
Wat wil 'n mens nog meer he?