op vakantie willen met zijn 2 maar allebij geen engels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elynkwpn

Re: op vakantie willen met zijn 2 maar allebij geen engels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 13:38

Ik hou echt niet van tv kijken dat is geen optie ik heb er echt geen geduld voor !!:(

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:41

Komt echt wel goed. Ik ben nu twee keer op rij naar Oost-europa geweest, waar ze dus geen Engels spreken en vaak ook geen Duits. Met handen en voetenwerk lukt het ook :)
We wilden bijvoorbeeld naar Praag met de trein, maar niemand daar kon Engels of Duits, uiteindelijk was het gelukt.
Ik zou me er niet te druk om maken, en ik denk ook dat je het juist leert door op vakantie te gaan, misschien juist naar Engeland gaan, dan moet je wel :)

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:42

Zoals ik al zei kan een thuis studie je helpen. Waar zit je het meeste mee? Kan je het wel lezen en verstaan en is het spreken een probleem voor je?
Probeer het anders thuis met de vertrouwde mensen om je heen (als deze wel engels begrijpen). Je kan ze vragen om gedurende een dag engels tegen je te praten en jij ook tegen hun en dit later uitbreide naar een weekeind.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 13:49

Cahill schreef:
Zoals ik al zei kan een thuis studie je helpen. Waar zit je het meeste mee? Kan je het wel lezen en verstaan en is het spreken een probleem voor je?
Probeer het anders thuis met de vertrouwde mensen om je heen (als deze wel engels begrijpen). Je kan ze vragen om gedurende een dag engels tegen je te praten en jij ook tegen hun en dit later uitbreide naar een weekeind.

Het is zo dat me moeder wel engels spreekt met handen en voeten .. dus net zo als ik zegmaar ..
en verder heb ik een broertje en die kan alleen yes en no ..

het schrijven is geen probleem , het lezen ook niet , het opvatten van jou bijv. als je tegen me zou praten ook niet maar het spreken .... ik heb een hele stomme R bijv en dat maakt het lastig dat worden anders gaan klinken...

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:53

Ik kan ook geen R uitspreken in het engels. In het Nederlands laat ik m ook vaak weg.
Het woordje waar mijn vriend mij altijd mee plaagt is Burberry (bekend van dat ruitje op sjaals en sokken e.d.) Bij mij wordt dan bubelly of zoiets. Altijd lastig om iets foenetisch op te schrijven ;)
Daarnaast spreek ik de R wel weer goed uit in het Duits. Heel vreemd, waarschijnlijk omdat dat vaak een rollende R is.

En zoals hier al vaak is gezegd: Je komt er ook wel met handen en voetenwerk!

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:27

tja, dan word het lastig. Maar zoals andere ook al zeggen. Maak je er niet te druk om!! Toen ik de 1e x naar Ierland op vakantie ging brak het zweet me ook uit en kijk nu..... geen probleem meer!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:11

toscan, er zijn ook gratis taalcursussen te vinden op het internet...

B.v.: http://www.leren.nl/rubriek/talen/engels/

Kost je niets en je kunt in je eigen tempo leren...
Probeer er wel een te zoeken met ook gesproken tekst, daar heb je het meeste aan!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:12

Citaat:
het schrijven is geen probleem , het lezen ook niet , het opvatten van jou bijv. als je tegen me zou praten ook niet maar het spreken .... ik heb een hele stomme R bijv en dat maakt het lastig dat worden anders gaan klinken...

Is het niet gewoon zo dat je niet echt durft te spreken omdat je bang bent dat je het stom uitspreekt?

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:19

Joh je moet niet niet op vakantie gaan omdat je geen engels spreekt! Je overleeft het echt wel hoor :) . Je verbaast je over hoever je komt met handen en voeten. Echt waar ik weet zeker dat je het wel overleefd ;)

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 20:29

Colway schreef:
Citaat:

Is het niet gewoon zo dat je niet echt durft te spreken omdat je bang bent dat je het stom uitspreekt?

ja dat kan ook wel is kloppen :o

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 20:30

countrygirl schreef:
toscan, er zijn ook gratis taalcursussen te vinden op het internet...

B.v.: http://www.leren.nl/rubriek/talen/engels/

Kost je niets en je kunt in je eigen tempo leren...
Probeer er wel een te zoeken met ook gesproken tekst, daar heb je het meeste aan!

dankjewel:D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:33

Herkenbaar hoor, ik spreek in principe prima Engels (in mezelf, hardop ga ik twijfelen), kan me echt wel verstaanbaar maken, kan het lezen en aanhoren (al gaat het soms te snel, maar de hoofdlijnen kan ik zeker volgen) ik was gewoon bang om iets verkeerd uit te spreken of denken dat mijn vriend het beter kon zeggen ofzo, heel dom, want normaal trek ik meteen m'n scheur open..

Als je kan lezen en je kan het begrijpen (luisteren) dan moet je gewoon vaak en lekker ver weg op vakantie gaan, dan kan je namelijk op niemand meer leunen en gaat het (geloof me :D ) bijna vanzelf

m'n uitspraak is nog niet fantastisch maar ik zou zo alleen op reis gaan :) Als je naar een beeetje touristisch gebied gaat zijn er altijd mensen die ook wel een beetje engels kunnen en je moet maar zo denken, zij doen het ook niet perfect,m dus ze zullen jou daar echt niet om veroordelen :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:34

Ik zou me niet te druk maken om de taal. Met handen en voeten kom je al een heel eind. Gewoon voordat je gaat even een boekje halen waar ook wat standaard zinnetjes in staan (hoe bestel je eten, hoe vertel je waar je heen wilt etc.) en bezienswaardigheden enzo. Kun je zelfs ook gewoon aanwijzen wat je wilt :)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:35

Je kunt vast wel wat engels? Meer dan je denkt? Iedereen heeft het gehad op school en alle programma's zijn in het engels/amerikaans bijna. Daar pik je wel wat van op toch?
Kan mij geen 18 jarige voorstellen die ECHT geen engels kan? :')
Het gaat maar om de basis he.. hoeft niet ingewikkeld..
En anders lukt het vast met handen en voeten wel.....

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 20:35

Colway schreef:
Herkenbaar hoor, ik spreek in principe prima Engels (in mezelf, hardop ga ik twijfelen), kan me echt wel verstaanbaar maken, kan het lezen en aanhoren (al gaat het soms te snel, maar de hoofdlijnen kan ik zeker volgen) ik was gewoon bang om iets verkeerd uit te spreken of denken dat mijn vriend het beter kon zeggen ofzo, heel dom, want normaal trek ik meteen m'n scheur open..

Als je kan lezen en je kan het begrijpen (luisteren) dan moet je gewoon vaak en lekker ver weg op vakantie gaan, dan kan je namelijk op niemand meer leunen en gaat het (geloof me :D ) bijna vanzelf

m'n uitspraak is nog niet fantastisch maar ik zou zo alleen op reis gaan :) Als je naar een beeetje touristisch gebied gaat zijn er altijd mensen die ook wel een beetje engels kunnen en je moet maar zo denken, zij doen het ook niet perfect,m dus ze zullen jou daar echt niet om veroordelen :)

ja ergens heb je wel gelijk 8-) ik was een aantal jaren terug in america en toen zaten we 3 weken tussen dat ge engels... en toen begreep ik het wel allemaal ik denk dat het meer is omdat ik het nu amper gebruik ofzo.. heel vaag & IRRITANTTT!!! :')