Wij hebben alles in Lev betaald. We gingen namelijk een auto huren en daar kon je in zowel Lev als € betalen. Maar als je in euro's zou betalen, zou je omgerekend €10 meer kwijt zijn. Dus wij betalen alles in Lev Wel effe passen en meten zodat je geen geld over hebt.
Ik wil alle verhalen van jullie horen hoor meiden!
Aranel
Geplaatst: 23-06-11 18:36
Ik ook! Sowieso de leuke plekken waar je uit kunt gaan (ik ken wel Den glade viking, die schijnt leuk te zijn ) maar ook dingen om te bekijken (jaja, ik ben van plan om cultureel te gaan doen )
Elamor
Geplaatst: 23-06-11 19:52
En stadjes bezoeken. Je schijnt er goedkoop te kunnen shoppen..
O jammer dat ik dit topic niet eerder had ontdekt! Ik ga vannacht voor 15 dagen naar Sunny Beach, alleen zien de weersvooruitzichten er nou niet bepaald "Sunny" uit voor de eerste week .. Maargoed niets veranderd zo snel als het weer, dus ik hoop gewoon dat we alsnog mooi weer krijgen!
Ik had gelezen dat je in Bulgarije een excursie naar Istanbul kunt boeken, heeft een van jullie daar ervaring mee?
Aranel
Geplaatst: 26-06-11 11:05
De weersvoorspelling ziet er inderdaad niet al te best uit..
Excursie naar Instanbul heb ik ook wat over gehoord, ben ook wel benieuwd naar ervaringen/prijzen
_Tamara
Geplaatst: 26-06-11 11:31
Hmm, dat is wel heel balen! Maar misschien hebben ze het wel mis
Ik heb daar geen ervaring mee, lijkt me wel erg leuk.
Ohja Fyenna, als je wat cultureels wilt doen, moet je naar Nessebar gaan. Dat is ook eigenlijk het enige cultureels wat je daar kunt doen. Maar Nessebar is wel erg leuk, is een oud stadje en staat ook op de lijst van Unesco. Daar heb je ook veel winkeltjes en gezellige eettentjes (aan het water heb je een hele mooie, dan moet je wat naar boven). Verder kan je daar ook een tochtje met een helikopter maken en leuke boottochten.
Verder is het ook heel leuk om naar een aquapark te gaan. Wij waren vorig jaar in het aquapark in Sunny Beach (http://www.aquapark.bg/en/home). Deze is echt heel erg leuk! Veel glijbanen, hoge en ook minder enge, van die leuke met zo'n grote band. Maar ook een lazy river (dan dobber je op een band langs een route) en zo'n golfslagbad. Is wel heel erg leuk Op de terugweg zijn we ook langs die van Nessebar gekomen, maar die zag er minder mooi uit.
Je kan er ook een auto huren om dan bijvoorbeeld naar Golden Sands te rijden. Het wordt wel afgeraden, want als je van de hoofdweg gaat, staat alles alleen maar in het Russisch aangegeven. Maar als je op de hoofdweg rijdt, is er niets aan de hand. Op de hoofdwegen staat het in zowel het Russisch als Engels aangegeven. Wel moet je absoluut niet te hard rijden, want doe je dat, dan wordt je flink aangepakt (je bv. moet een torenhoge boete betalen). Wij werden daarvoor gewaarschuwd, omdat ze toeristen veel strenger aanpakken dan burgers. Wij hebben alleen helaas geen ervaring met een auto huren, want toen we wilden gaan was onze auto kapot en die kon niet meer gerepareerd worden.