Kroatië 2011!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:48

Jaime_ schreef:
Even een samenvatting van wat wij graag willen, misschien dat jullie ons dan beter op weg kunnen helpen:
- vliegtuig (autotje overleeft de reis niet ben ik bang)
- aan de kust
- warm klimaat (temp. van 35 geen probleem, graag zelfs)
- hotel/appartement met zwembad
- leuk om eens op stap te gaan snachts/savonds, lekker uiteten e.d. (dus geen all-inclusive)
- wij willen ook wat culturele dingen doen, dingen bezoeken, bezienswaardigheden enz

Je zou eens in Rovinj kunnen kijken, daar heb je de Monvi waar je elke avond uit kan gaan :j

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:05

Hier zijn wij 2 jaar geleden geweest, mooi camping veel te doen.

Camping Lanterna

Lanterna Camp ligt op een schiereiland ongeveer 12km van Porec en Umag. Een zeer complete en schone camping met opvallend vriendelijke medewerkers. Er zijn op Lanterna Camp diverse zwembaden en kinderbaden. Daarnaast vermaakt u zich zeker met allerlei activiteiten op en rond het water, zoals bootje varen, surfen, snorkelen en waterskiën. Door de vele activiteiten die er overdag en 's avonds (o.a. disco) georganiseerd worden is de camping ook bijzonder geschikt voor de wat oudere jeugd. De diverse met uitzicht op zee gelegen restaurants moet u zeker een keer uitproberen.

Katja

Re: Kroatië 2011!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:06

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:08

Rovinj is super! *\o/*

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:43

Is iemand hier toevallig al eens naar Lipik geweest? Ik kan er ontzettend weinig over vinden maar wil graag die kant op en de stoeterij bezoeken.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:48

Ik ben ongeveer 8 jaar geleden in Lipica geweest, daar is de Lippizaner stoeterij inderdaad, is ontzettend leuk om te bezoeken! Dit jaar willen wij ook weer naar Kroatie, ws naar Rovinj.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:50

Lipica is in Slovenië (toch?) ik bedoel Lipik in Kroatië.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:52

Oooh, hahaha, sorry! Dacht dat je de naam verkeerd had geschreven! Lipik heb ik nooit van gehoord, wat is daar voor stoeterij dan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:02

Ook van Lippizaners maar dan in Kroatië. Schijnt tijdens de oorlog veel schade aan geweest te zijn maar wel weer hersteld.
Dit is wat ik kan vinden.
Citaat:
Lipik | Deze plaats stond in de Romeinse tijd bekend om zijn bronwater. Aan het begin van de 19de eeuw werd er een bron herontdekt die rijk was aan fluor, natrium en calcium. Hierdoor werd Lipik een van de beroemdste kuuroorden van Kroatie, vooral tussen de twee wereldoorlogen in. In de oorlog werd Lipik zwaar beschadigd, maar er is een nieuw kuuroord gebouwd en de hotels en medische centra zijn hersteld. In Lipik worden ook de beroemde Lipizzaner paarden gefokt. Deze werden voor het eerst gefokt in de 16de eeuw, in Lipizza in Slovenie.

Omdat we toch die kant een beetje op willen lijkt het me mooi om mee te pakken maar een beetje meer info zou ik wel prettig vinden.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:49

ulestro schreef:
iemand ervaring met Novi Vinodolski?

Ja, ik! 5 en 4 jaar geleden (geloof ik), heen geweest. Twee keer in hetzelfde appartement, midden in de stad, héérlijk. Mooi strand (wel allemaal rotsen), leuk dorpje en het is nog eens te doen om met de auto naar de Plitvice meren te gaan (al zou ik wel aanraden daar een nachtje te blijven slapen, omdat het zo ontzettend mooi en groot is). Ik ga komend jaar ook weer naar Novi, al denk ik dat het nu wel wat veranderd is.. zal nog wel weer een stuk toeristischer zijn geworden.

Afgelopen jaar naar Biograd na Moru geweest, ook een prima plekje, maar ik vond het strand daar een stuk minder en ook qua sfeer wel wat minder dan Novi.

Wat ik sowieso kan aanraden is met de auto een stuk langs de kust te rijden, afgelopen jaar zijn mijn vriend en ik van Biograd na Moru naar Sibenik en Split gereden (via de kust) en dat was echt prachtig. Verder zou ik ook een dagje op het water gaan zitten als je dat leuk vind, heerlijk. :j

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:55

Katja schreef:
Lipica is in Slovenië (toch?) ik bedoel Lipik in Kroatië.

Lipica in Slovenie ben ik geweest , was aardig om te zien ,1 middag door het geheel heen gelopen

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:01

Martinscica geweest op het eiland cres , op doorreis vier dagen geweest, geen slaapplaatsen besproken , nacht in een klooster geslapen , 1 nacht een appartement , en toen in een oud huis waar we tegen aan liepen.
Met een Sloveense vriend , die hier in zijn jeugd altijd op vakantie ging , was het makkelijk zonder vaste reisplannen te gaan. Aardige bevolking en een eiland waar de natuur nog ongerept is.
Martinscica | De twee na grootste plaats op het eiland Cres met 186 inwoners, langs de zee gelegen. Martinscica is een favoriet rustoord voor mensen die van natuur, zeebanket en een warme sfeer houden. hier liggen schone stranden

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:44

Jaduuh schreef:
ulestro schreef:
iemand ervaring met Novi Vinodolski?

Ja, ik! 5 en 4 jaar geleden (geloof ik), heen geweest. Twee keer in hetzelfde appartement, midden in de stad, héérlijk. Mooi strand (wel allemaal rotsen), leuk dorpje en het is nog eens te doen om met de auto naar de Plitvice meren te gaan (al zou ik wel aanraden daar een nachtje te blijven slapen, omdat het zo ontzettend mooi en groot is). Ik ga komend jaar ook weer naar Novi, al denk ik dat het nu wel wat veranderd is.. zal nog wel weer een stuk toeristischer zijn geworden.

Afgelopen jaar naar Biograd na Moru geweest, ook een prima plekje, maar ik vond het strand daar een stuk minder en ook qua sfeer wel wat minder dan Novi.

Wat ik sowieso kan aanraden is met de auto een stuk langs de kust te rijden, afgelopen jaar zijn mijn vriend en ik van Biograd na Moru naar Sibenik en Split gereden (via de kust) en dat was echt prachtig. Verder zou ik ook een dagje op het water gaan zitten als je dat leuk vind, heerlijk. :j

bedankt voor de tips :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:48

Ik ben 2 jaar geleden in medulin geweest. Het land is mooi, echter in het binnenland zie je nog zeer veel sporen van de oorlog. De kogel gaten in de muren.
Qua zee, veel zee-egels en rotsen en je kan er niet echt in zwemmen, waar wij zaten dan. Was niet diep genoeg.
Het eten is goedkoop maar wel goed te doen. Je moet natuurlijk geen 5 sterren verwachten. Wij hadden, een grote fanta en tosti ( hier in nl 4 boterhammen) voor 5 euro dacht ik...

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:26

Ik ga 22 juli met mijn vriend 11 dagen naar Medulin. We zijn ook van plan nog een dag naar Venetie en de plitvice meren te gaan :). We zouden ook graag willen snorkelen/duiken enz :D! Helemaal zin in!
Zitten in Hotel Holiday.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:14

Boeiend topic! Ik vertrek per april voor drie maanden naar Kroatië om te werken. :) Gelukkig ook wat vrije tijd, kan niet wachten tot ik vertrek! Telt werken ook in dit topic? :D

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:48

Wij hebben overal in Rovinj prima gegeten.. Zeker voor dat geld :9

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:22

Onze reis staat geboekt.
We varen van 23/07 tot 30/07 met een boot rond vertrekhaven is Zadar
En dan nog een week blijven we in Novivinodolski :)
Ik ben benieuwd hoe het zal meevallen

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:26

Bij deze blaas ik dit topic wat nieuw leven in ;-)

M'n vriend en ik hebben plannen om in september naar Kroatie t gaan met de auto voor 2 weken.
Ben zelf eerder van t zelf puzzelen waar, wat te doen etc.
We denken aan Istrie maar staan ook open voor de andere provincies.

M'n vragen zijn; welke sites zijn betrouwbaar om een huisje te huren?
We zijn geen hotelgangers :-)
Een stacaravan kan ook maar t liefste een huisje.
Lekker zwembadje erbij.

Culturele bezienswaardigheden vinden we ook erg leuk! Wat kunnen leuke dingen zijn om te bezichtigen?
Had al vernomen dat de Pvilitsj (ik schrijf t vast VouD) schitterend zijn :-)
Met eindeloos shoppen doe je ons geen groot plezier.

Sportieve activiteiten zoals mountain bike is wel absoluut welkom.
Bosrit/strandrit te paard is ook leuk om te doen. Vraag me dan wel meteen af of de paarden er wel goed bijstaan. Niet mager etc want dan stap ik echt niet op zo'n paard.

Qua plaatje kregen we de tip Medulin maar we staan overal voor open.
Willen een beetje een avontuur haha!

Ben zeer benieuwd naar jullie tips, do's & dont's ;-)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:11

zwemmen in de adriatische zee is een must pays bas, waterschoenen en snorkelbril mee...... echt een belevenis de kleur van het water en onder de waterspiegel.....

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:27

Lijkt me heerlijk!
Lekker met Pipo de Clown waterschoentjes aan haha :-) !

Maar welke huisjes verhuur sites zijn te vertrouwen?
Heb vaak van die nare berichten gehoord dat het gehuurde huis in werkelijkheid een varkensachtige hut was. En op de tv waarschuwen ze ook dat er een bepaald keurmerk op moet zitten de SGR?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:19

Idriva

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:13

@Aster: Idriva is dat een plaats of een site?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:15

ik ben vorig jaar met m'n vriend geweest.
plitvichmeren(of hoe je 't dan ook schrijft) zijn zeker een aanrader! zo mooi <3

ulestro, wij zaten vlakbij novi!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:22

Wij hebben ons huisje voor de vakantie bij http://www.novasol.nl geboekt. Die hebben heel erg veel keuze en ik heb uitvoerig gezocht en het moet een betrouwbare site zijn.