Kristie schreef:Idd luvdtoss vertel ons alles!
Dat is echt heel veel hoor

Laatste project in Zambia was geweldig, met een groep van 30 jongeren. Aangekomen in de hoofdstad Lusaka na een vlucht van 10 uur en daarna nog 10 uur in twee bussen. De eerste 8 uur gewoon asfalt en daarna off road, waarbij het laatste stuk echt hobbelen aan één stuk door was.
Enorm veel kinderen stonden ons op te wachten bij de school (één gedeelte was twee jaar daarvoor herbouwd en daar sliepen we ook in) en al dansend en zingend stonden ze ons op te wachten. Echt heel bijzonder. Toen natuurlijk inspectie toiletten... een hokje met een gat in de grond

Een kleine ruimte waar we met z'n allen konden zitten en eten. Eten was erg goed, de organisatie heeft een kok aangesteld daar die echt goed is in zijn vak. 's Ochtends pap eten en witbrood vers gebakken. Tussen de middag weer brood en meestal iets erbij, ei, rijstbal ofzo en in de avond altijd wel redelijk gevarieerd warm eten.
De douchte was een ommuurd hok waar je met z'n vieren in kon staan. Eén emmer water en met z'n vieren daarvan douchen, enorm gezellig

Op een aantal avonden hadden we een programma, wat serieuzere en ook veel lol zoals bonte avond en candle light. Gezellig rond het kampvuur, want er was geen electra. Ook veel sterren gekeken, want door het missen van onnatuurlijk licht zie je 10x zo veel meer sterren en kun je de melkweg heel goed zien. Daarna bij kampvuur opwarmen, tanden poetsen en in de slaapzak. Bij zonsopkomst in de ochtend werden we weer wakker en kwam de volgende dag

In de weekenden hadden we uitjes naar reservaten, markt, een bananenfarm etc. Door de week hebben alle jongens nog een dag meegewerkt op de bananenfarm en zijn de meiden naar een dokterspost geweest.
Tja, zoveel meegemaakt... Het is echt ongelovelijk, daarnaast ook met een geweldige groep op pad geweest. Ontzettend veel lol gehad en ook resultaat. Het schoolgebouw was af en zelfs de muren waren van binnen en buiten gestuuct. Hard gewerkt en dus een prachtig resultaat. Een paar belangrijke mannetjes waren bij de opening. Wat ze precies waren is me ontgaan, maar zij kregen iig wel goed te eten. Eentje kwam van het ministerie van onderwijs en een ander was een provinciaal belangrijk man.
Echt een toffe tijd gehad, als ik een tijdmachine terug in de tijd had, dan ging ik daar weer heen