Tips voor paardrijvakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMMaaike

Re: Tips voor paardrijvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:29

Quinette:

Ik ga van de zomer naar Kreta en zat er aan te denken om te gaan paardrijden. Nu ga ik samen met m'n vriend en die heeft niks met paarden dus is er voor hem iets te doen in de buurt?

En wat moet je meenemen om daar een rit te kunnen maken? (rijbroek, enz.) Is het met OV bereikbaar of heb je een auto nodig.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 15:33

Quinette schreef:
http://www.horseriding.gr

paardrijden op Kreta. Nederlandse + Griekse eigenaren. Vlakbij leuke kleine dorpjes en op zo'n 35 km van chersonisos. Bieden verschillende programma's aan, zie site. Paarden zijn super, omgeving is mooi en alles is goed geregeld. Heb er 2 jaar geleden stage gelopen en kan het je echt aanraden.

Klinkt super, maar zit helaas net wat boven ons budget. :=

edit: zie net de Sunny Rides, wat misschien wel wat voor ons is. Al zijn tickets naar Kreta natuurlijk ook al snel 300/400 euro..

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:39

Mariss e.a: kijk voor goedkope vliegtickets eens op Skyscanner b.v.? Een beetje rondshoppen voor vliegtickets scheelt aanzienlijk in prijs hoor! Die van mij vliegt minstens zes keer per jaar naar Nederland en veelal met RyanAir. Soms voor b.v. 40 euro voor 'n retour!! Opletten als je gaat boeken of je wel of niet nog belasting moet betalen!!
RyanAir vliegt op Faro Portugal, en van daaruit naar Eindhoven, Rotterdam etc.etc.
Nadeel van RyanAir is dat je max. 10 kg bagage mee mag nemen en dan geen extra handbagage.
Ga je b.v. met Transavia, die vliegt op Lissabon én Faro... mag je weer 20 kg. bagage meenemen + nog eens 15 kg. handbagage. Dus dat is een afweging die je moet maken.
Transavia is soms zelfs nog goedkoper als RyanAir.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:59

ik ben paar jaar terug hier geweest:

ww.pradis.fr
nederlands stel dus je hoeft geen frans te praten.
goede begeleiding, leuke paarden, goede gids, heerlijk eten, leuk verblijf/slaapplaats, mooie tochten.
ben toen ook beetje in de omgeving geweest.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:51

iemand tips over ijsland?