AUSTRALIA. Wat daar te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkmodder

Re: AUSTRALIA. Wat daar te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:42

Haha! Daarom shopte ik ook in de sale, anders werd het wat te duur ;)

Je hebt niets gemist hoor! Waren twee dolfijnen, een moeder en haar kindje. Moest je betalen voor een visje (weet niet meer hoeveel, maar het was te duur in mijn ogen :P ). Mocht je één voor één dat visje aan die dolfijn geven, maar je mocht de dolfijn absoluut niet aanraken (ik wilde hem een aai geven, haha!). Dat was het!

Oké, nog maar "net" dus! Ik ben (helaas) al weer veel langer terug.. Wij zijn in mei 2009 teruggekomen, bijna twee jaar geleden alweer!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:43

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:57

@ Goof: Ik heb een poos terug ook even in het topic gezeten, nog voordat ik in Ozzie geweest ben, maar zal er binnenkort nog een een kijkje nemen :)

@ Stinkmodder: Haha slim ;) Het was dat ik de sales gemist heb.. (of ik moet precies in the middle of nowhere gezeten hebben toen dat was, dat is ook nog mogelijk)

Jammer dat die dolfijnen een beetje tegen vielen. Heb jij in het wild ook nog dolfijnen gezien? Ik heb in Kingston SE een paar dagen op het strand gestaan met de auto en daar kwam een paar keer per dag een groep dolfijnen langs, super dichtbij, geweldige ervaring!

Ik ben inderdaad nog maar 'net' terug... Wat klink ik oud als ik dit zeg, maar wat gaat de tijd ongelofelijk snel. Het voelt als de dag van gistere dat ik met alle zenuwen dan eindelijk het vliegtuig in mocht. Hoe lang ben jij geweest?

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:09

Zwemmen }:0

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:19

djodjodjo schreef:
@ Goof: Ik heb een poos terug ook even in het topic gezeten, nog voordat ik in Ozzie geweest ben, maar zal er binnenkort nog een een kijkje nemen :)

@ Stinkmodder: Haha slim ;) Het was dat ik de sales gemist heb.. (of ik moet precies in the middle of nowhere gezeten hebben toen dat was, dat is ook nog mogelijk)

Jammer dat die dolfijnen een beetje tegen vielen. Heb jij in het wild ook nog dolfijnen gezien? Ik heb in Kingston SE een paar dagen op het strand gestaan met de auto en daar kwam een paar keer per dag een groep dolfijnen langs, super dichtbij, geweldige ervaring!

Ik ben inderdaad nog maar 'net' terug... Wat klink ik oud als ik dit zeg, maar wat gaat de tijd ongelofelijk snel. Het voelt als de dag van gistere dat ik met alle zenuwen dan eindelijk het vliegtuig in mocht. Hoe lang ben jij geweest?

Ja, we hebben heel vaak dolfijnen gezien. Echt gaaf, mooie beesten :) Helaas niet met ze gezwommen, allemaal oplichttours of je moest in een zwembad.. Jij wel?

Raar hè! Als ik verhalen over Aus lees, heb ik altijd het gevoel of sta ik daar weer midden op het strand, in de steden of in de outback.. Jullie zijn dus ook naar the outback geweest?

Ik ben er een half jaar geweest, samen met mijn vriend. & jij?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:26

Flaaf schreef:
Zwemmen }:0

vergeet de haaien niet he

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:29

& de kwallen. :D

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:44

Haha ja kwallen! Ik weet nog dat ik een van de eerste dagen op het strand zat te bakken daar, eindelijk, lekker in februari :Y) en toen kwam er een waarschuwing voor box jellyfishes.. Nice, not! Haha! En haaien heb ik op fraser nog naast me door de golven zien zwemmen, ook een ervaring apart :D

Ik heb in australië ook niet met dolfijnen gezwommen, heb wel bij ze in de zee gestaan op een paar meter afstand, maar dat vond ik dichtbij genoeg voor wilde dieren!

Van die verhalen herken ik ook hoor! Heerlijk is dat :) Of met foto's ofzo, helemaal foto's die ik nog niet zo vaak gezien heb of foto's van andere mensen, ik herleef het weer helemaal!

Outback ben ik een beetje in geweest, maar niet echt écht. Ik ben van Goulburn (in de buurt van Sydney) recht door het land naar een stuk boven Port Augusta (een stuk boven Aidelaide) gereden, dat was wel een beetje outback. We zijn daar nog naar Flinders Ranges geweest, maar dat park werd een dag in het jaar gesloten omdat ze kangaroes moesten tellen ofzo, en jahoor, dat was precies de dag dat wij er waren haha! En op de terugweg uit Cape trib zijn we nog een stuk het binnenland ingegaan, maar kan de namen van die plaatsen echt niet meer herinneren, dat is allemaal zo snel gegaan. Maar ik heb dus niet echt het 'rode centrum' gehad, maar wel iets wat in de buurt kwam. Jij bent dus wel in de echte outback geweest?

Ik ben een half jaar met een vriendinnetje geweest.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:11

Whaa heb je haaien gezien! Wat spannend! :D Ik gelukkig niet, alleen van die kleine haaitjes bij het snorkelen. Vond ik al eng genoeg! Heb je ook krokodillen gezien?

Dat is ook gaaf, paar meter afstand in de zee! Wij hadden één keer een dolfijn 1 meter van ons (stonden we wel op de kant hoor). Was een jonge mannentjesdolfijn die uit de groep verstoten was en nu naar een nieuwe groep zocht (heb ik me laten vertellen door de aussies :+ )

Aight, dat is banketstaaf, van Flinders Ranges! Wel gaaf. Vond je Port Augusta mooi? Ben je ook op de plaats geweest "where the outback meets the ocean"? (net buiten port).

Wij zijn wel echt in de outback geweest. Vanuit Townsville zijn we via Mount Isa (rotstadje, brr!) naar Three Ways gereden. Vanuit daar naar beneden, naar Kings Canyon/Alice Springs/etc. En toen via Coober Pedy naar Port Augusta. Was super mooi. :)

Wat vond je van de aboriginals?

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:12

Stomme kwallen trouwens he! Op de eerste dag dat we over de "kwallengrens" gingen zat er bij het water een meisje vet hard te gillen enzo. Kwam de EHBO, dus wij luisteren wat er aan de hand was... Ja hoor, een kwal! Daar ging ik dus níet meer zwemmen.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:27

Sorry, even een late reactie, had een enorm drukke dag.

Maar ja, die haaien die ik gezien heb waren ook niet enorm ofzo hoor. Ergens tussen de 1,5 en 2 meter, dus niet heel gevaarlijk, maar vond het toch wel spannend om te zien! Gelukkig heb ik ze met het snorkelen dan weer niet gezien, dat had ik denk ik echt doodeng gevonden, vind die beesten maar niks als ze in hetzelfde water zitten als ik ;)

Ik heb ook kroks gezien! Of eigenlijk, één krokodil haha! Tijdens een paardrijrit ergens in cape trib, was wel gaaf!

Port Augusta ben ik denk ik in een keer doorheen gereden, ik kan het me in ieder geval niet herinneren. Ben ook niet bij de plek 'where the outback meets the ocean' geweest, helaas. Ben jij daar wel geweest?

Ooh Mount Isa! Daar heb ik nog werk aangeboden gekregen voor het geval dat ik langer zou blijven, maar ik ben niet langer gebleven helaas. Maar als het zo'n rotstadje was ist misschien maar goed dat ik daar niet geweest ben. Gaaf dat je helemaal in the centre geweest bent :) Moet prachtig zijn daar! Volgende keer... (ik wil teveel als volgende keer :o )

Ik moet zeggen dat het me tegenviel met de hoeveelheid echte aboriginals ik gezien heb. Alleen in het noorden heb ik gepraat met een groep, vond ik wel enorm interessant maar ik hoorde achteraf dat die mensen wss nogal beschonken waren, wat ik niet door had. Ik had gehoopt dat ik echt goede gesprekken zou kunnen hebben met die mensen, ik vind het zo een ontzettend interessante cultuur! Maar dat is dus tegen gevallen. Wat voor ervaringen heb jij ermee?