Mexico 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 08:17

Jaa, echt super... ben al 3 maanden aan het aftellen....

Jij iig alvast veel plezier ;)

SteffiiY

Re: Mexico 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 08:19

haha nou jij hebt 3 maanden af te tellen, maar ik nog veel meer :+

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:51

Wij hebben net ook geboekt voor in augustus 9 dagen naar Mexico...

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:57

Mexico is echt geweldig! Ben in afgelopen jaar in oktober geweest. Het hotel waar wij zaten heet Grand Coco Bay. Vond het een super hotel, elke dag netjes schoongemaakt en aardig personeel! Wij hebben ook met dolfijnen gezwommen en die foto's zijn inderdaad wel ontzettend duur, maar wel leuk!

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:59

Ben er begin 2009 ook al geweest vond het een geweldige ervaring om wilde dolfijnen te spotten, ook een echte aanrader.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:08

Ik zit er ook overte denken om dit jaar naar Mexico te gaan. Zelf sprak het volgende hotel mij erg aan: Gran Porto Real in Playa del Carmen.. Lijkt me een mooi hotel, iemand ervaringen? En wat voor land is Mexico? Is het veilig? Welke periode is het best om er heen te gaan? Betalen we daar met dollars? Ben erg benieuwd!

O ja, en is het leven daar duur? Het uit eten gaan,souvernirs e.d. ? Ben verleden jaar op Curacao geweest en daar was het eten e.d. best duur vergeleken met landen als Indonesie, Griekenland e.d.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:33

Hotel ken ik niet. Je kunt er met zowel dollars als pesos betalen,pesos is goedkoper.
Mexico is een land met grote verschillen, op het resort is het bijzonder luxe, ga je de dorpjes of steden in zie je dat er ontzettend veel armoede is. Geheel veilig noem ik Mexico niet er vinden dagelijks (drugs) moorden plaats (te lezen in de krant). Hier merk je niets van wanneer je je excursies hebt of overdag het toeristische centrum bezoekt.

Prijzen zijn wat goedkoper als dat van Curacao (al is het daar ook niet duur) maar niet net zoals op Indonesie

Succes met het maken van de keuze.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:54

Ja, wat in de kranten staat heb ik ook gelezen, maar bedoelde meer van of je ook s'avonds buiten je resort veilig over straat kan en of alles afgezet is met 'soldaten' enz. Maar wat je zegt van dat je er niets van merkt op het resort e.d. is voor mij al een gehele geruststelling haha!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:36

charissiej schreef:
Ik zit er ook overte denken om dit jaar naar Mexico te gaan. Zelf sprak het volgende hotel mij erg aan: Gran Porto Real in Playa del Carmen.. Lijkt me een mooi hotel, iemand ervaringen? En wat voor land is Mexico? Is het veilig? Welke periode is het best om er heen te gaan? Betalen we daar met dollars? Ben erg benieuwd!

O ja, en is het leven daar duur? Het uit eten gaan,souvernirs e.d. ? Ben verleden jaar op Curacao geweest en daar was het eten e.d. best duur vergeleken met landen als Indonesie, Griekenland e.d.

Dit hotel hebben mijn vriend en ik ook uitgekozen, we vertrekken 4 september :D

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:48

Wij zijn tussen 1999 en 2010 inmiddels al 11 keer naar Mexico geweest : Cozumel en Playa del Carmen.
De laatste 6 jaar zitten wij altijd in Sandos Playacar, laatste hotel van de hotelzone Playacar.
Het is voor onze een tweede thuis geworden en we gaan er graag naar terug : mooi strand, lekker eten en drinken, leuk en veilig uitgaan, goede sportmogelijkheden, heel groot aanbod excursies enz. enz.
Meestal gaan we in december, tussen sint en kerst.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:47

SaNNeS88 schreef:
Hallo allemaal,

Wie gaan er in 2011 ook naar Mexico?

Mijn vriend en ik hebben al een tijd geleden besloten om in 2011 naar Mexico te gaan, waarschijnlijk in september of oktober.

Tips van alle aard zijn welkom!

Wel uitkijken met het huren van een eigen auto, je bent je leven anders niet zeker!

Dan doel ik op het binnenland ;)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:04

Og Mexico... Dat land heeft mn hart echt gestolen!
Vorig jaar voor het eerst heen geweest met mn vriendje en we willen dit jaar zeker terug :j.
Wij zaten in Sandos Playacar idd een fantastisch luxe resort..
Het eten, de mensen, de excursies, de zee, alles is gewoon top!!
Wel even opletten met het dolfijnen zwemmen op de diervriendelijkheid..

Momenteel ben ik stewardess en vlieg ik volgende week weer naar Mexico, heerlijk!

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:46

Wij zijn afgelopen jaar in Mexico geweest, in Sandos Playacar. Daar hadden we een speciale kamer waardoor je met 8 kamers meen ik een zwembadje nog erbij had. Hier waren we erg blij mee want bij het groepszwembad was geen succes. Wel heel leuk al die restaurantjes enzo, en ook erg aardige medewerkers. Wij hebben een excursie gedaan waarbij een bezoek aan een stadje, tempels van de maya's, een hacienda (+mexicaans eten) en zwemmen in zo'n grot (was echt geweldig) gecombineerd werden, dit vonden wij zelf heel fijn want dan hoefden we niet een paar dagen steeds in die bus. Ook een quad-safari door de jungle is zeker aan te raden. Verder snorkelen en vooral genieten van de mooie stranden. Wel hadden wij af en toe flinke regenbuien (toen we aankwamen), dit was een groot nadeel voor ons, maar ook heel veel zon gehad dus was prima (denk 2 hele dagen alleen bewolking).