Oost-Europa: wat moet ik zien (interrailen)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joopie7

Re: Oost-Europa: wat moet ik zien (interrailen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:44

EVen een tip, ga niet naar Bartislava, daar is echt bijzonder weinig te zien, Boedapest daar in tegen is echt vet :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:10

Noouu, helemaal niks te zien. Het is wel een mooie stad :j Niet om dagenlang rond te lopen maar een halve dag is leuk :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:14

Ik vond Bratislava juist wel leuk omdat het niet zo groot was... had wel wat kneuterigs ofzo.
Totaal niet te vergelijken met Boedapest idd, want dat is echt wel een wereldstad. Maar beide leuk op z'n eigen manier. Vind ik dan.

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:30

Ik was precies op zoek naar zo'n topic!

Een vrienden en ik zijn ook aan het kijken om dit jaar in de zomer 3-4 weken richting oost-europa te gaan.
We wilden een interrailticket kopen, maar lezen al meerderemalen dat het goedkoper is om kaartjes etc zelf te kopen..dus dat moeten we nog even uitzoeken!

Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten :)

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 16:37

Saskia_Omar schreef:
Ik was precies op zoek naar zo'n topic!

Een vrienden en ik zijn ook aan het kijken om dit jaar in de zomer 3-4 weken richting oost-europa te gaan.
We wilden een interrailticket kopen, maar lezen al meerderemalen dat het goedkoper is om kaartjes etc zelf te kopen..dus dat moeten we nog even uitzoeken!

Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten :)

Wat leuk! Weet je al waar jullie allemaal heen gaan?

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:52

Suor schreef:
@ Apollo: Ik had nu inderdaad de route Sarajevo-Mostar-Dubrovnik in gedachte. Alleen vanaf daar wil ik dan naar Belgrado dus ik moet nog even uitzoeken of dat wel een handige route is. Of anders misschien vanuit Plitvice/Zagreb naar Split en dan Dubrovnik-Mostar-Sarajevo-Belgrado. Haha ik zie steeds meer leuke dingen en de route wordt er maar ingewikkeld van :P

Wij hebben toen inderdaad diezelfde route, alleen andersom, afgelegd: Zagred- via split (niet gebleven) naar Dubrovnik - Mostar - Sarajevo - Belgrado. Die route is neem ik aan op deze manier ook prima te doen. Wij hebben toen de bus moeten nemen van Split-Zagreb i.v.m. het treinongeluk, dat was iets minder maar dat soort dingen kunnen overal gebeuren.

En het is klopt ja, er zijn zoveel mooie dingen te zien in oost-europa! Ik zou ook zo nog een keer die kant op kunnen..en dan nog wat meer naar het zuiden van de Balkan; het Durmitorgebergte etc. Lijkt me ook supermooi! En en en... =)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:09

Laat ik me ook lekker melden in dit topic, Misschien kunnen we elkaar zo nog helpen :)

Ik ga deze zomer ook naar oost europa. Met de trein. Gister naar de vakantiebeurs geweest, heb een handig boekje gekregen van een bepaalde organisatie. Staan ook verbindingen enzo van treinen in.

Maar misschien is het idd wel goedkoper om zelf alles te betalen. Misschien hebben we de mogelijkheid elkaar hierbij te helpen met uitzoeken? :) dat zou ik wel fijn vinden denk ik. Vind met die interrail echt bizar, je betaald al behoorlijk veel en bij bijna alle treinen komt wel iets van een toeslag... :') Lekker dan... :P

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 16:43

Dat zou zeker fijn zijn Eempiej! Heb jij al een route in gedachte?

Haha ik was gisteren toevallig ook op de vakantiebeurs! Heb flink wat informatie en plattegronden van de steden waar ik heen wil, ga straks alles eens even bekijken! Helaas heb ik niets kunnen vinden over treinverbindingen, waar had je dat boekje gekregen?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:40

www.bahn.de
is vrij uitgebreid wat de tijden betreft maar ik weet niet of ze al de zomerdienstregeling weten.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 02:11

van treinreis winkel. Daar staan al voorbepaalde routes in zegmaar. Ooow ik heb er niet over nagedacht met die steden informatie balen!

Ik zit zelf te denken aan (berlijn) Praag, Wenen en Boedapest.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 02:58

Praag is prachtig net als Budapest....Als je tijd hebt ga dan langs....Riga (Letland)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 05:03

Hoe doen/deden julie dat met het geld? Bankkaart, cash,...?

En voor degenen die al zijn geweest, is het volgens julie ook te doen voor een wat kortere periode (2 weken bv) of het dat niet echt waard?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:38

2 weken kan natuurlijk ook!!! Dan bezoek je wel minder steden.

Ik had gewoon een ING-pinpas mee. Kon overal gewoon geld pinnen (in winkels pinnen heb ik niet echt geprobeerd. ) behalve in Italie. Daar hebben ze bijna geen maestro pinautomaten. Daar moest ik echt heel erg goed zoeken.
En ik ben in Franrkijk, Belgie, Italie, Duitsland, Polen, Oostenrijk, Slowakije, Roemenie, Hongarije, Turkije, Griekenland, Albanie, Macedonie, Slovenie, Kroatie, Georgie, Marokko, Zwitserland, Tsjechie, Kosovo, Servie en Denemarken geweest.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:58

MoonChloe schreef:
En ik ben in Franrkijk, Belgie, Italie, Duitsland, Polen, Oostenrijk, Slowakije, Roemenie, Hongarije, Turkije, Griekenland, Albanie, Macedonie, Slovenie, Kroatie, Georgie, Marokko, Zwitserland, Tsjechie, Kosovo, Servie en Denemarken geweest.

Amen :P

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:07

Dankje voor je antwoord Mooncloe! Maestro is hier aanwezig dus dat is verder geen probleem.

Fijn dat ook 2 weken geen verloren moeite is om eens te gaan. Ik denk dat ik niet aangesloten meer dan dat vrijaf ga kunnen krijgen van mijn (toekomstige) werkgever.
Deze reis maakt goede kans om geselecteerd te worden voor 2012 :j.

Tot dan lees ik hier wel mee ;).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:58

eempiej schreef:
MoonChloe schreef:

Amen :P

(en niet allemaal met interrail hoor!!!! :P )
En zie dat ik Bulgarije ben vergeten (hoe kan dat nou?? :oo )

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:09

Haha, ik dacht al, jij had de vaart er in ;)

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:01

Ik had ook mijn ING-pas mee..werkte perfect! De vriendin waar ik mee reisde had ook haar creditcard mee, dit was wel erg handig met het boeken via hostelworld.com.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:34

Apollo schreef:
Ik had ook mijn ING-pas mee..werkte perfect! De vriendin waar ik mee reisde had ook haar creditcard mee, dit was wel erg handig met het boeken via hostelworld.com.

Dat is zo :j
Maar dat kan ook anders gelukkig: bellen of mailen werkt vaak ook wel :)