Zuid-Afrika 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Zuid-Afrika 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:14

Wat een verhalen, nog niet alles gelezen, maar het lijkt mij zo gaaf om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Weet alleen niet waar ik moet beginnen/hoe ik het aan moet pakken.
Misschien hebben jullie tips

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 12:23

je hebt verschillende organisaties waar je kan boeken zeg maar.
kijk wat je leuk vind en wat je graag zou willen doen.
wil je met kinderen werken, of met dieren? of lekker in de natuur?
op www.activityinternational.nl heb je verschillende soorten vrijwilligerswerk over de hele wereld eigenlijk.
lees je goed in over de activiteiten wat je moet doen en wat je mag doen, en zoek een beetje rond op internet voor ervaringen van anderen.
maar dan nog kan jij het heel anders ervaren.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:27

Bedankt voor de site. Zelf was ik ook al een beetje aan het googlen.
Ik vind het nog erg lastig om te bepalen wat ik wil, maar ook vooral wat ik kan. Verder vind ik de stap van het aanmelden ook groot. Eerst maar eens goed verdiepen in verschillende sites en organisaties

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:36

Het lijkt me ontzettend gaaf om voor een maand of 2 maanden naar afrika te vertrekken om daar vrijwilligerswerk te doen :j

Maar waar een beetje mee zit zijn de kosten.
Hoeveel ben je al kwijt voordat je in Afrika zit?

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 12:47

ligt eraan wanneer je gaat, maar denk dat je minimaal voor een ticket wel tegen de 600/700 euro kwijt bent.
dan ligt het eraan hoelang je gaat en waar je heen gaat, ik was voor 4,5 week bij 2 projecten en ticket iets van 3000 euro kwijt. alleen de reis en de boekingen van de projecten.
dan wil je daar natuurlijk ook nog dingen bezoeken, tripjes maken.
bij de meeste projecten zit eten als ontbijt lunch en diner erbij.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:09

Pfoe ja dat is een heel bedrag. Dat heb ik helaas niet als arm studentje

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 13:35

ik heb er ook 1,5 jaar over gedaan om dat bij elkaar te sparen.. heb dan elke maand een bedrag apart gelegd wat ik goed kon missen.
alleen nu kan ik er goedkoper heen dus is het niet zo duur als afgelopen keer..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:41

Ik wilde net gaan typen: En als je nou gewoon een doel stelt en daar elke maand een x-bedrag voor naar je spaarrekening overmaakt? Met 100 euro per maand, moet je er wel uitkomen na 1,5-2 jaar... Tickets zijn er overigens al vanaf 475 euro, retour. Kwestie van prioriteiten aanpassen en googlen.

Vind die vrijwilligerswerk-organisaties altijd vrij duur... Weet niet waarom eigenlijk, want je betaalt daar bovenop nog eens je ticket, de extra dingen en je eten/drinken/slaapplaats? Ik heb ooit, jaren geleden, me ook verdiept in zo'n organisatie, weet alleen niet meer welke. Vond dat zó belachelijk! Ging overigens wel om een ander land. Maar heb toen besloten dat gewoon maar reizen goedkoper was en op dat moment ook leuker voor mezelf.

Nog 7 daagies, dan zit ik in het vliegtuig :D. Finally!!!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 13:45

is inderdaad duur, je betaal die organisatie maar ook het project en er zal vast nog wel iets tussen zitten..
ik boek nu ook via het project alleen, maar dat kan niet iedereen.. scheelt wel even 1000 euro :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:47

Babel vliegt vanmiddag om 15.00 uur voor 3 maanden naar J' burg !! ze gaat daar op een stal werken!
Zelf zou ik heel graag willen dan wel safari .. Maar ach centjes he hahah

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:34

Ik meld me ook aan! Ik ga van 18 juli t/m 12 augustus vrijwilligerswerk doen in Durban en zit er aan te denken om er een week aan te plakken om naar Kaapstad door te reizen, alleen dat wil ik niet alleen doen, dus mocht iemand er heel toevallig ook in die periode zijn..?! Ik ga trouwens via de organisatie Be More en ga dan werken met weeskinderen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:29

oh dat lijkt mij ook heel mooi valencia! Heb je misschien wat informatie over die organisatie en misschien een indicatie van wat zoiets kost?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:19

Leuk valencia! Mijn moeder heeft vorig jaar sept-december ook vrijwilligerswerk gedaan in Port Elisabeth, ook met Be More :). Is erg goed bevallen!
Op het moment zit mijn zusje in Kaapstad, ze doet daar een cursus Cambridge Engels. Ook erg leuk, maar superzwaar (zit nu in de eerste week ;)).
Ze wil daarna nog een (paar) maand vrijwilligerswerk doen, maakt niet uit waar, ergens in Z-A. Dus mocht iemand nog iets weten.... ;)
@Phylos: www.be-more.nl

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:23

Ukutulaaaa <3 <3

Heb daar ook vrijwilligerswerk gedaan :D:D echt super

ik ga dit jaar (voor 90% zeker) ook terug naar Zuid-Afrika. Dit gaat mijn 3e keer worden. Fantastisch land.

Ik wil nu graag richting het zuiden. Kaapstad of de oostkaap, of kaapstad en de oostkaap.

Ik heb gekeken naar vrijwilligerswerk met paarden.

http://www.globalspirit.nl (deze zit in de oostkaap)

http://www.kameleonadventures.com schijnt ook een goede te zijn. Tevens een goed project!!

Bovenstaande zijn allebei met paarden, alleen global spirit heeft dacht ik ook nog andere projecten..

mijn verslagen van de reizen naar zuid afrika

www.marijkedorgelo.waarbenjij.nu

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:48

@Phylos, ik zal de link van het project waar ik heen ga er even bij zetten. Daar vind je sowieso alle informatie. Uiteraard ook van de andere projecten: http://www.be-more.nl/projecten/bestemm ... r-of-peace
Mocht je nog vragen hebben, ik ben er inmiddels helemaal in verdiept haha!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:37

Wat een super gaaf project lijkt me dat valencia!
Ik heb nog niet alles gelezen, dat ga ik na het eten doen. En wie weet ga ik je nog bestoken met vragen :P
Dit zou echt iets voor mij zijn denk ik. Waar ik alleen bang voor ben is dat mijn Engels niet van voldoende niveau is om zoiets te gaan doen.

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:56

Haha is goed, vraag maar raak! :P
Over je engels, ik ben ook geen topper in Engels. Bij dit project (en bij nog een hoop projecten) is het van belang dat je jezelf kan redden en dat je gewoon basis engels spreekt. Het hoeft niet van hoog niveau te zijn. Als dat wel nodig is staat het er specifiek bij.

Leuk dat je zo geinteresseerd bent trouwens! Voor wanneer zou je ongeveer geinteresseerd zijn, dit jaar al?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:14

Heb jij al eerder vrijwilligerswerk gedaan via Bemore Valencia?
*ik zei het beneden net even: "in J'burg? In Durban zeker?" ik had je post nl niet goed onthouden :P*
Ziet eruit als een erg mooi project! :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:26

valencia schreef:
Haha is goed, vraag maar raak! :P
Over je engels, ik ben ook geen topper in Engels. Bij dit project (en bij nog een hoop projecten) is het van belang dat je jezelf kan redden en dat je gewoon basis engels spreekt. Het hoeft niet van hoog niveau te zijn. Als dat wel nodig is staat het er specifiek bij.

Leuk dat je zo geinteresseerd bent trouwens! Voor wanneer zou je ongeveer geinteresseerd zijn, dit jaar al?

Ja dit jaar misschien. Ligt wel een beetje aan de kosten en aan onze eigen vakantieplannen. Heel misschien gaan we in de zomer familie opzoeken in Panema, dan kan ik zelf dus niks plannen. Maar gaat dat niet door, dan wil ik sowieso iets gaan doen in de zomer. Is het niet in het buitenland, dan wel in Nederland

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:03

@ Sting; Dit is voor mij de 1e keer dat ik vrijwilligerswerk ga doen in het buitenland, dus sowieso met Be-more. Is je moeder al vaker geweest, of eenmalig? En welk project heeft zij gedaan? Heb je er trouwens zelf ook interesse in?

@ Phylos; Leuk dat je ook wat wilt gaan doen! Zou cool zijn als je rond dezelfde periode ook in Afrika zou zijn! :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:07

Mijn moeder heeft het vorig jaar 3 mnd gedaan (en daarna samen met mn vader een maand rondgereisd). Komend mei-juni gaan ze met zn 2en naar Oeganda, volgens mij ook met Be-More. Mn moeder had het erg naar dr zin gehad! Zou ook zeker wat voor mij zijn, maar op het moment heb ik er het geld echt niet voor (over). Dan doe ik net zo lief vrijwilligerswerk hier :). Alhoewel, daar is het natuurlijk ook leuk, maar ik ben meer een Nederland-mens ;).

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:10

Oke, gaaf zeg van je ouders! En fijn om te horen dat ze het zo goed naar dr zin heeft gehad! Dat geeft een positief vooruitzicht! :) Tja.. de prijs is inderdaad jammer.. rib uit je lijf! haha! Maar goed, Nederland is ook leuk en dit werk kan natuurlijk altijd nog!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:18

valencia schreef:
@ Sting; Dit is voor mij de 1e keer dat ik vrijwilligerswerk ga doen in het buitenland, dus sowieso met Be-more. Is je moeder al vaker geweest, of eenmalig? En welk project heeft zij gedaan? Heb je er trouwens zelf ook interesse in?

@ Phylos; Leuk dat je ook wat wilt gaan doen! Zou cool zijn als je rond dezelfde periode ook in Afrika zou zijn! :D

Ja dat zou inderdaad leuk zijn als ik er ook rond die periode zou zijn!
Ik ga deze week even wat dingen uitzoeken, ook wat betreft de financiën en het eens voorleggen aan mijn ouders. Ben benieuwd wat ze er van zullen vinden.
Heb jij al een beeld van wat het totaalbedrag gaat worden?

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:28

Het bedrag voor mijn project is 919. Daar komt nog mn ticket bij. Moet ik nog boeken, maar verwacht dat dit ook rond de 1000 zal zijn. Dan nog eten/drinken daar, en evt. excursies. Zal nog wel 500 zijn ofzo.. dus totaal rond de 2500. Kortom, geen koopje, maar wel een super gave ervaring haha! Weet je wat ik vind, een 'gewone' vakantie komt ook al snel rond de 1000 euro uit, voor een week of 2. Nu maak je zoveel mee en is het 4 weken. Dat was voor mij wel een doorslag.. Ik ben heel benieuwd wat je ouders er van zeggen! :D Hou je me op de hoogte?!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:33

ja inderdaad, je gaat nu natuurlijk wel 4 weken, dubbele van een gewone vakantie, dus kost het ook meer.
Ik zal je zeker op de hoogte houden ;)