Voor een paar maanden naar het buitenland..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Re: Voor een paar maanden naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 01:00

ja maar dat is kpn en dat zijn sowieso afzetters :+

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 01:26

Ariebombarie schreef:
telefoonabo kan je naar beneden schroeven of tijdelijk stop zetten als je een uitschrijving van je gemeente kan overhandigen aan je provider.

ik heb me overigens niet extra bijverzekerd ofzo. ben nog steeds in NL verzekerd, plus hier ook maar dat is gratis (en heel fijn aangezien mijn rug af en toe ook niet wil meewerken :+ )

Mijn beide abbo's kunnen niet naar beneden, die lopen maar voor een jaar en zijn nog maar een paar maanden geleden afgesloten bij verschillende providers. Eentje kost niks, andere is een ander verhaal.
Extra verzekering, ik loop altijd te zeulen met niet de goedkoopste zooi, dus lijkt mij vaak wel een goed plan. Daarnaast trek ik regelmatig ongeluk aan geloof ik :+ Maar er zat inderdaad wel een paar nutteloze verzekeringen bij, lang leve familie in de verzekeringen die echt niet willen dat je slecht terecht komt. Hoeveel je er voorderest voor betaald, tsjah dat maakt hun niet uit :Y)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 14:19

Serendipity1 schreef:
Waar wil je naartoe?
Wanneer?
Watvoor werk zou je het liefst willen doen?
Wat laat je allemaal in Nederland achter wat zorg vereist? (huis, familie, dieren)
Hoe lang?
Alleen of met iemand samen?

Als je dat weet kan je wat gerichter gaan zoeken :) Op internet kan je namelijk in eigenlijk heel veel landen en plaatsen best makkelijk een baantje vinden, en ook onderdak is niet zo moeilijk als het lijkt. Dit zijn dingen waarop je je hier in NL al kunt orienteren, maar Arie's manier is natuurlijk ook leuk: Kiek'n wat 't wordt. Net waar je zelf de voorkeur aan geeft natuurlijk.

Ik hoop dat je wat meer informatie kan geven over je wensen, wss kan ik je dan wel een paar tips geven! (heb zelf ook 6 maanden in 2 verschillende landen (Oostenrijk en Curacao) gewoond en ben euh, nogal gemotiveerd nog een keer (of tig) te gaan vandaar dat ik zelf al het eea opgezocht heb!)

ik zou amerika wel erg tof vinden, miami vooral
wanneer? 2011 het liefst
Ik laat mn huis achter, familie en huisdieren, maar ik woon samen met mijn broer die pakt dat dus op.
ik wil 3 maanden weg, helemaal alleen.

ik wil alleen geen vrijwilligers werk doen, ik wil zeg maar werken voor eten en woning en misschien eventueel een zakcentje, maar dat is vrij moeilijk volgens mij want voor 3 maanden krijg je geen werkvergunning?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:27

xDramaQueen schreef:
[naam] schreef:
Waar wil je naartoe?
Wanneer?
Watvoor werk zou je het liefst willen doen?
Wat laat je allemaal in Nederland achter wat zorg vereist? (huis, familie, dieren)
Hoe lang?
Alleen of met iemand samen?

Als je dat weet kan je wat gerichter gaan zoeken :) Op internet kan je namelijk in eigenlijk heel veel landen en plaatsen best makkelijk een baantje vinden, en ook onderdak is niet zo moeilijk als het lijkt. Dit zijn dingen waarop je je hier in NL al kunt orienteren, maar Arie's manier is natuurlijk ook leuk: Kiek'n wat 't wordt. Net waar je zelf de voorkeur aan geeft natuurlijk.

Ik hoop dat je wat meer informatie kan geven over je wensen, wss kan ik je dan wel een paar tips geven! (heb zelf ook 6 maanden in 2 verschillende landen (Oostenrijk en Curacao) gewoond en ben euh, nogal gemotiveerd nog een keer (of tig) te gaan vandaar dat ik zelf al het eea opgezocht heb!)

ik zou amerika wel erg tof vinden, miami vooral
wanneer? 2011 het liefst
Ik laat mn huis achter, familie en huisdieren, maar ik woon samen met mijn broer die pakt dat dus op.
ik wil 3 maanden weg, helemaal alleen.

ik wil alleen geen vrijwilligers werk doen, ik wil zeg maar werken voor eten en woning en misschien eventueel een zakcentje, maar dat is vrij moeilijk volgens mij want voor 3 maanden krijg je geen werkvergunning?

Leuk plan! Hoe het precies zit met de visa in Amerika zul je even na moeten kijken. In Australie weet ik dat je mag 'wooffen' op een toeristenvisum. Dat is dus eigenlijk werken voor kost en inwoning, onder de noemer vrijwilligerswerk.
In Amerika is de max op zo'n visum wel 90 dagen, dus iets minder dan 3 maanden.

Ik wil je wel aanraden, mocht je echt willen gaan werken voor een loon, neem dan een goed passend visum daarvoor.
Mijn ervaring van Curacao (heb opgegeven daar op "vakantie" te zijn terwijl ik ook vrijwilligerswerk deed) is dat ze bij de douane wel echt doorvragen naar waar je gewoond hebt, hoe je je in onderhoud voorzien hebt en hoe je de mensen kent waar je verbleven bent enz.

xDramaQueen

Re: Voor een paar maanden naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 14:30

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:39

Njen schreef:
flappie28 schreef:
Mijn zusje zit momenteel in Costa Rica. Zij heeft ook bij een gastgezin gezeten. Zij is via het andere reizen daar naar toe gegaan, misschien zit er ook wat voor jou bij wat je leuk lijkt.

http://www.hetanderereizen.nl/

Wat bieden hun gave reizen aan zeg! Heeft je zusje goede ervaringen met de organisatie? Ik vind het er echt heel leuk uit zien.

:=

Mijn zusje heeft tot nu toe goede ervaringen met de organisatie en ze had van te voren ook veel en goed contact met ze. Ze is er helemaal alleen naar toe gegaan, maar heeft het in ieder geval erg goed naar haar zin.(over 2 weken komt ze weer terug) Wat ik verder over deze organisatie lees op internet is eigenlijk ook allemaal positief.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 01:11

Ik heb 3 maanden in Chicago gezeten. Dat was een Universiteit (Northwestern University) en ik zat daar op campus. Maarrr! Ik heb familie wonen in Rochester, NY. Nou las ik dat je een gastgezin zoekt. Dit is natuurlijk niet Miami, maar ik heb in ieder geval een ingangetje voor je! ;)

Als je uiteindelijk je keuze hebt gemaakt, en je gaat alles regelen, denk goed aan het visum! Dat ken (als je dat niet goed regelt) een bottleneck worden!