USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 06:09

Ga je naar Santa Barbara City College? Ik ben daar nog geweest in de zomer van 2008 omdat ik eerst ook het plan had om daarheen te gaan, haha :P En het is er geweldig!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:42

Unfaithful schreef:
Ga je naar Santa Barbara City College? Ik ben daar nog geweest in de zomer van 2008 omdat ik eerst ook het plan had om daarheen te gaan, haha :P En het is er geweldig!

Yups :D

Oeh,vertel vertel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 23:49

Heeft iemand nog een tip voor een leuke musical/show op Broadway?
Of misschien een tentje waar altijd leuke stand up comedians zijn?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 03:38

Kunnen jullie me mischien helpen met wat info.. Ik heb mijn vriend in amerika , ik wil heel graag op vakantie daar heen in februari en weer in de zomer.. om daarna daar naar school te gaan.. Kunnen jullie me helpen? want ik voel me nogal.. crazy op het moment van wat moet ik

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 05:22

Mijn plan is hier (Seattle) voorlopig nog even te blijven, en dan de tweede week van maart naar 't zuiden te trekken. Vanuit daar overvliegen naar Hawaii, even blijven hangen en dan na 7 maanden weer een broodje kaas in Nederland eten ;)

Melis: ik heb geen idee naar wat voor soort info je opzoek bent of wat je plannen (iets concreter) zijn, zoals watvoor studie wil je en waar.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:46

WhiteRose: Ik moet eerst die vakantie regelen, dan kijk ik verder.. Waarschijnlijk is dat naar Missisipi

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:35

Nadir, als je geen sterke voorkeur voor een musical hebt kan je via TKTS goedkoop aan tickets komen. Die op Times Square is heel druk en heeft minder keuze, maar als je met de metro naar South Street gaat word je gelijk geholpen. Er staat buiten meestal iemand die je over de musicals die ze die avond hebben vertelt. Wij hebben op die manier tickets voor Rock of Ages gekocht en we hadden super plaatsen.

Melis, je kan via het visa waiver programma 90 dagen op vakantie, zonder dat je een visum nodig hebt. Wil je daarna hier op uitwisseling, een semester/jaar doen, of je hele opleiding? Het makkelijkst en goedkoopst is om een uitwisseling te regelen via je eigen universiteit. Anders is het ontzettend duur!

WhiteRose, wat een ontzettend gave plannen! Ik wordt er helemaal jaloers van :D Ga je ook surfen in Hawaii?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 03:40

Haha, Guinevere, moet zeggen dat er heel wisselend op gereageerd wordt door mensen - ook wel weer leuk om iets positiefs te horen :) Ik heb nog nooit gesurfd, maar eigenlijk kun je Hawaii niet af zonder gesurfd te hebben he? Moet nog maar even kijken - moet alles nog echt gaan plannen en boeken, dus er ligt nog niets vast. Maar ik heb 3 weken tot mijn vlucht teruggaat, en ik zie t ook weer niet zitten om hier te blijven plakken, dus iets doen zal er zeker wel van komen :)

Jouw plannen klinken vooral heel gaaf & indrukwekkend - das een boel vakantie voor een jaar! ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 08:54

Guinevere schreef:
Nadir, als je geen sterke voorkeur voor een musical hebt kan je via TKTS goedkoop aan tickets komen. Die op Times Square is heel druk en heeft minder keuze, maar als je met de metro naar South Street gaat word je gelijk geholpen. Er staat buiten meestal iemand die je over de musicals die ze die avond hebben vertelt. Wij hebben op die manier tickets voor Rock of Ages gekocht en we hadden super plaatsen.

Bedankt voor de tip.
Ik zou echter wel graag van te voren tickets willen hebben voor een musical die echt leuk is. Vandaar dat ik mij af vraag welke musical nou echt de moeite waard is.

WhiteRose, zeker gave plannen! Naar welk eiland ben je van plan te gaan? Toen wij op Maui waren hebben we helaas geen hoge golven gezien. Je moet ook maar net geluk hebben. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:04

En ik mag nog een jaartje wachten. Na lang smeken en letterlijk op mijn knieën gelegen gaat mijn moeder dan eindelijk ook mee naar NY. Zuslief gaat ook mee en die gaat voor de eerste keer vliegen.... We gaan pas in 2012, maar nu zit ik al volop te kijken naar dingetjes die we daar kunnen gaan doen. (Beetje voorbereiden is nooit verkeerd)...

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:27

wij willen heel graag met de kids naar California met een camper 21 dagen rondtrekken beginnen bij San Fransisco en eindigen in LA of anders om.

We hebben al een offerte laten maken maar een beetje geschrokken van de prijs.
Dus kijken ook nog even naar alternatieven.
Maar willen wel heel graag helaas is 1 dochter ook al in de leeftijd volwassen.......

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:34

Wij wilden eerst ook een busreis doen. Prijzen liggen belachelijk hoog! Dus word het een week aan de Starbucks :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 10:34

wph1, waar heb je die offerte opgevraagd?
Vindt je het niet veel leuker om zelf een reis samen te stellen en alles zelf te boeken? Dat is veel goedkoper en nog heel erg leuk om te doen ook!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:59

Er zijn vreselijk veel leuke musicals en voor bijna alles nog wel kaartjes als je niet in het weekend gaat zeker.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:00

KLopt wat katja zegt, zelf niet geweest. Maar is daar zeker heeel gaaf !!!

Ik vertrek 1 of 2 januari !!!!

Oud en nieuw vieren en gelijk door naar schiphol :P

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:05

Nadir schreef:
wph1, waar heb je die offerte opgevraagd?
Vindt je het niet veel leuker om zelf een reis samen te stellen en alles zelf te boeken? Dat is veel goedkoper en nog heel erg leuk om te doen ook!

Bij doets maar ik wil de reis ook wel zelf regelen maar hoe en wat.
Sta open voor tips

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 23:20

Zet eens op een rijtje wat je precies wil gaan doen?

* Wat is ongeveer de route die je wil afleggen?
* Huur je een camper of auto?
* Hoe lang willen jullie wegblijven?
* Zijn jullie natuurmensen of houden jullie meer van steden of willen jullie een combinatie maken?
* Houden jullie van luxe of is het ook goed om in een motel of 2 sterren hotel te verblijven?

Zo kan ik nog wel een aantal dingen bedenken.
Zet het desnoods even in het topic, ik wil je best een beetje op weg helpen. :)

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:37

Nadir schreef:
Zet eens op een rijtje wat je precies wil gaan doen?

* Wat is ongeveer de route die je wil afleggen?
* Huur je een camper of auto?
* Hoe lang willen jullie wegblijven?
* Zijn jullie natuurmensen of houden jullie meer van steden of willen jullie een combinatie maken?
* Houden jullie van luxe of is het ook goed om in een motel of 2 sterren hotel te verblijven?

Zo kan ik nog wel een aantal dingen bedenken.
Zet het desnoods even in het topic, ik wil je best een beetje op weg helpen. :)

Op deze vragen weet ik alle antwoorden waar het mij omgaat is hoe je particulier ergens een camper huurt want ook daar heb ik naar gekeken maar dan kom ik incl vliegen op bijna dezelfde prijs uit.
Wij willen aanvliegen op SF of LA en bij 1 weer terug vliegen dus wij willen geen rondje rijden.
Kunnen 20 dagen gaan en het liefst met een camper dat vind ik wel makkelijk met de kinderen.
Wij willen een combi maken om het voor de kids ook leuk te houden.
Wat we willen zien is SA pier 36 alcatraz en de bridge,monement valley om met te paard daar te rijden,Grand Canyon,Yosimiti,Las Vegas, LA universalstudio's,beverly hills en het liefst nog langs anaheim.
Zo ik weet wel wat ik wil hahahaha

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 09:04

Ik heb zelf nog nooit een camper gehuurd dus dan zou je even moeten Google'n. Het kan zo zijn dat de camperprijs en de tickets ongeveer even duur zijn. Waar je het meeste op kunt verdienen zijn de hotels. Maar daar maak je geen gebruik van, dus daar heb je niets aan. Mag ik vragen wat de prijs van de offerte was? Misschien is het voor zo'n reis wel heel normaal. :)

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:38

Nadir schreef:
Ik heb zelf nog nooit een camper gehuurd dus dan zou je even moeten Google'n. Het kan zo zijn dat de camperprijs en de tickets ongeveer even duur zijn. Waar je het meeste op kunt verdienen zijn de hotels. Maar daar maak je geen gebruik van, dus daar heb je niets aan. Mag ik vragen wat de prijs van de offerte was? Misschien is het voor zo'n reis wel heel normaal. :)

7100 euro inclusief vlucht,camper, verzekering,2 hotels en 1 camping overnachting.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:42

Zo das niet mis zeg...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:27

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. :o
Je moet toch wel op zo'n bedrag rekenen, zeker voor 4 personen!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:36

(Ben een stille meelezer)
Dat bedrag vond ik ook nog wel meevallen. Ik wil graag ook eens zo'n rondreis maken en dan reken ik ook zeker op zo'n bedrag. Als je kijkt bij de rondreizen die Doets aanbiedt, dan is dit nog niet zoveel.

Maar het is natuurlijk een behoorlijk bedrag dat in een keer betaald moet worden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:43

Wij waren voor 4 weken op reis rond de € 3000 p.p. kwijt, exclusief eten, drinken en benzine. :)
(dus vliegreis, hotels, autohuur en verzekeringen)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:47

Dat wordt nog even doorsparen!