Onze skileraar gooide nederlands, engels en oostenrijks door elkaar en toen kregen we; Quer to the berg
PartoutZ
Geplaatst: 04-11-10 09:18
MarloesRixt schreef:
Als ze "BREMZEN" naar je schreeuwen schijn je te moeten remmen......... Heb enige ervaring met dat woord aangezien mijn remmen het soms niet deden..........
Mijn zusje gebruikte de tiefsnee dan altijd als rem
ik weet niet wat de term is, maar m'n ouders moesten altidj een schnapje/g;ühwein/jägerthee op voor t skien zodat ze losser werden
nu krijg ik weer zinn
waarom heeft nog niemand Kaisersmarren oder Wiener schnitzel mit pommes genoemd dat hoort er ook bij! of nuddelsuppe, of zo'n Laberkäse(geen idee hoe je t spelt ) of natuurlijk würst,
Haha ik kan duits echt niet meer schrijven, weet alleen alle termen qua uitspraak.
Jetzt fahren wir runter. Loss geht's! Fahrst du hinter mich? Hast du Angst? Komm zu mir! Bremsen! Aufpassen! Nicht so schnell! Wer musst zum Klo? Wo ist ....? Warten! Pizzastuck!
En nog belangrijke termen voor de opleiding: Girlände, Achsenparallelität, Alphines Fahrverhalten, Schuss, Pflug, Kurven, Carven, Carven aus der Winkelstellung, Kurze Schwunge, fächerformige aufbau.