Stockholm!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:11

auk schreef:
Even een vraagt mbt Ryanair. Mijn vriend en ik hebben dus geboekt, maar hebben opgegeven maar 1 koffer mee te nemen. Aangezien we makkelijk met zijn 2-en onze bagage voor 2 dagen in een koffer kunnen krijgen.
Maar nou begonnen we te twijfelen of dat toegestaan is, of dat je ieder een eigen koffer mee moet nemen? Wie helpt ons even uit de brand?

Mijn ouders zijn een paar weken geleden op dezelfde manier met Ryanair naar Sardinië gevlogen. Totaal geen probleem. De een heeft dan gewoon de gratis handbagage en een tas om in te checken, de ander alleen de gratis handbagage.

Eigen koffer meenemen is namelijk niet verplicht, heel veel mensen reizen met Ryanair met alleen handbagage en dan heb je ook geen incheckbagage. :)

Incheckbagage staat ook op naam van één persoon, niet op naam van twee personen. Dus geen hond die weet dat daar bagage voor twee personen in zit - en het doet er ook totaal niet toe, het is gewoon toegestaan. :j

Mikkie

Re: Stockholm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:18

Wij zijn ook met z'n tweetjes naar Stockholm gevlogen en hadden maar een koffer bij ons. Is geen probleem hoor.
Mijn broer checkt overigens nooit bagage in voor een korte citytrip. Hij stopt alles in zijn handbagage, dus in principe kun je ook zonder koffer op reis.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:54

Ik ben in juni ook met alleen handbagage naar italie gevlogen. Dat is prima te doen aan gezien je een vrij groot koffertje mag mee nemen. Volgend weekend ga ik voor 3 nachten naar Portugal met Ryanair, wederom alleen met handbagage.

Toen ik naat Stockholm ben gegaan, 4 of 5 nachten, hebben mijn zus en ik ook aangegeven 1 koffer te laten inchecken (mede ivm winterkleding). En ze kunnen dat echt niet controleren. Dus gewoon doen!

anita87ruud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:16

Hallo,

Ik zie dat hier ervaren mensen zijn met het vliegen naar stockholm. Rond 23 april wil ik een weekend naar zweden, via welke vliegmaatschappij kan ik het beste boeken en wat ook goedkoop is. Ik woon zelf in noord nederland.

Alvast bedankt voor de reactie

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:32

Dus vanaf Skavsta (??) is het erg simpel en betaalbaar om in de stad te komen? Want ligt toch 100 km verderop...?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 20:07

Vanaf Skavsta was het echt super geregeld! De busdiensten naar Stockholm zijn gelinkt aan de vliegtijden. Dus wij konden zo in de bus stappen. Echt goed te doen en niet duur! (weet de precieze prijs niet meer, maar het was niet veel)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:13

Let er in Zweden op dat je als student of jongere (tot 26) op de gekste dingen korting kunt krijgen. Dus neem iets van een studentenkaart mee en zwaai er overal mee.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:32

auk schreef:
Vanaf Skavsta was het echt super geregeld! De busdiensten naar Stockholm zijn gelinkt aan de vliegtijden. Dus wij konden zo in de bus stappen. Echt goed te doen en niet duur! (weet de precieze prijs niet meer, maar het was niet veel)

Karin schreef:
Voor omgerekend zo'n 15 euro heb je een retour. Wel even de prijs vergelijken, er zitten meerdere kaartverkopers (bij de uitgang van het vliegveld) en de prijs kan iets verschillen. Maar het gaat om hetzelfde busritje. :)