Op 'reis' zoveel leuker met vriendin!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 13:28

Ariebombarie schreef:
SadyLady schreef:
Ohhh dat is mooi, dan ben jij lekker bekend in verschillende steden :P
Wanneer gaan we?! :P

je leest niet goed :P ze is veel overal geweest, maar heeft er niks gezien ;) dus ze is niet bekend in verschillende steden

hahaha tuurlijk wel. Ze is toch ook naar die hotels toe gereisd ;)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:19

Hahah jah klopt, maar anders vermaak ik me ook prima hoor. Proberen om de meest lokale restaurantjes te vinden ofzo :D Gewoon de meute volgen die er niet toeristisch uitziet :+

Ik wil eigenlijk na kerst proberen wat te plannen, maar ik moet eigenlijk even afwachten hoe mijn eerste kerstmarkt loopt met mijn eigen bedrijfje. :)

Nadia
Oppermuts

Re: Op 'reis' zoveel leuker met vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:48

LZP --> BEU

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:36

Heel bekend probleem. Vooral toen ik nog bij mijn ouders woonde en al wel werkte, had ik geld zat en wilde ook leuke dingen doen, bijvoorbeeld eens een verre reis ofzo. Maar ik was ook de enige met geld. Ben wel een keer alleen op vakantie geweest, met een reisgezelschap, allemaal jongeren. Dat is eigenlijk niets voor mij en vond het in het begin ook doodeng. Maar ik heb een hele leuke vakantie gehad.

Nu zijn we allemaal gesettled, maar ik vind het nog steeds leuk om af met een vriendin, of een groepje weg te gaan.
Met z'n vijven sparen we nu iedere maand € 10,- en gaan daarvan gezellig een weekendje weg. Zo zijn we vorige maand naar Efteling Bosrijk geweest. Erg leuk.

Ik zie wel een van die single reizen voorbij komen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:08

Erg herkenbaar!!! Mijn vriendinnen gaan of met hun vriend, of hebben geen tijd of vinden het niet leuk. Verre reizen maak ik wel alleen, maar dan wel georganiseerd. Stedentrips of standvakanties vind ik gezellig om met twee of meer personen te doen...dat gebeurd nu dus ook niet meer zo vaak haha.

Single reizen kan ik je echt aanbevelen. Is erg leuk, iedereen gaat met hetzelfde doel en er zijn altijd wel mensen waarmee het klikt. Dit geldt trouwens ook voor een niet single reis.

IK wil volgend jaat graag deze reis gaan maken....
http://www.fox.nl/single-reizen/reizen/reisinformatie/noord-amerika/verenigde-staten/15-daagse-singlerondreis-het-wilde-westen_p3094_algemeen.asp?sr=5.

Ze hebben deze reis ook als normale groepsreis en dan is het aanzienlijk goedkoper, maar ja als ik alleen ga/moet dan kies ik toch voor single. Mocht er iemand interesse hebben dan hoor ik het wel ;-)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:30

Ziet er goed uit? Nu ik een vriend heb (en een huis en een paard) zal ik niet zo snel zo'n reis maken. Maar dat ik jonger was, waren zulke singlereizen er niet (of nauwelijks). Dus ik vroeg me alleen af of het leuk is.
Ja dus. Gaan er dan alleen singles mee, of heb je ook mensen die wel een partner hebben, maar "alleen" op reis gaan?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:33

Mensen met partner kom je ook wel eens tegen, maar dat is niet zo heel vaak het geval.

Wat ik vooral erg jammer vind aan de singlereizen is dat ze echt heel veel duurder zijn...een groepsreis boek ik minder snel alleen, tenzij ik weet dat er meerdere single reizigers mee gaan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:54

Best raar. Komt dat omdat ze bijv. 1 persoon per hotelkamer boeken? Ik zou anders niet weten waar die meerprijs op gebaseerd is.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:58

Klopt dat doen ze inderdaad...op de reis die ik hierboven heb geplaatst scheelt het maar liefst 800 euro tussen groep of single. Ik vind het sowieso gezelliger om met iemand samen te rezien en het kan ook voor beide partijen aanzienlijk goedkoper zijn haha.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:02

Mmm, als het me alleen om de reis te doen zou zijn, zou ik er toch ernstig over denken om dan met de gewone groepsreis mee te gaan.
Lastig hoor.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:13

Daar ben ik ook hard over aan het nadenken hoor. Vind het echt een bak met met geld.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 09:31

Faringo schreef:
Erg herkenbaar!!! Mijn vriendinnen gaan of met hun vriend, of hebben geen tijd of vinden het niet leuk. Verre reizen maak ik wel alleen, maar dan wel georganiseerd. Stedentrips of standvakanties vind ik gezellig om met twee of meer personen te doen...dat gebeurd nu dus ook niet meer zo vaak haha.

Single reizen kan ik je echt aanbevelen. Is erg leuk, iedereen gaat met hetzelfde doel en er zijn altijd wel mensen waarmee het klikt. Dit geldt trouwens ook voor een niet single reis.

IK wil volgend jaat graag deze reis gaan maken....
http://www.fox.nl/single-reizen/reizen/reisinformatie/noord-amerika/verenigde-staten/15-daagse-singlerondreis-het-wilde-westen_p3094_algemeen.asp?sr=5.

Ze hebben deze reis ook als normale groepsreis en dan is het aanzienlijk goedkoper, maar ja als ik alleen ga/moet dan kies ik toch voor single. Mocht er iemand interesse hebben dan hoor ik het wel ;-)

Wow wat een geld! :o
Lijkt me super leuk keertje naar Amerika te gaan, maar om nou 2500 euro voor 15 dagen vakantie uit te geven! :+
Overigens als je alleen naar die gewone groepsrondreis gaat, komt er ook nog 400 euro bij voor eenpersoonskamer-toeslag (dus dan alsnog rond de 1900euro)

mbkaatje schreef:
Mmm, als het me alleen om de reis te doen zou zijn, zou ik er toch ernstig over denken om dan met de gewone groepsreis mee te gaan.
Lastig hoor.

Ja inderdaad. Maar dat ligt dan ook maar net aan het doel van je reis.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:38

Bij de meeste organisaties ben je niet verplicht om een éénpersoonstoeslag te betalen. Dit hoef je vaak alleen maar te betalen als je echt een kamer alleen wil. Betaal je dit niet dan word je vaak ingedeeld met een reisgenoot die ook alleen reist en van hetzelfde geslacht is. Ben je de enige alleen reizende dan krijg je automatisch een kamer alleen zonder extra toeslag. Maar het is natuurlijk maar net of je echt een kamer alleen wilt of dat je bereid bent een kamer te delen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:40

Ik Vind het soms wel heerlijk om er alleen vandoor te gaan, daarom bekijk ik altijd eerst wat ik wil en als ik daarbij alleen wil of met iemand. Zo is mijn weekje Italië volgend jaar dus wel in mijn Uppie, maar soms is het ook wel lekker met zijn 2e.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:18

Als het niet met een groep is, maar echt in mijn eentje, zou het niets voor mij zijn. Maar dat is misschien mijn eigen onzekerheid hoor. En aan de andere kant vind ik dat soort dingen minder leuk als ik het niet met iemand kan delen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:34

Dat heb ik dus ook mbkaatje...helemaal alleen is ook niets voor mij. Ik vind het juist leuk ook samen met iemand ergens naar uit te kunnen kijken (voorpret) en de ervaringen samen te kunnen delen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:39

Tja tuurlijk is met zijn tweeen leuker, maar die optie is er niet altijd. Ik wilde graag naar Parijs, maar niemand wilde mee. En om nou altijd maar thuis te blijven? Ik zit nu in de bus naar Frankrijk, het zal vast wel leuk worden. Ik moet wel zeggen dat ik een einzelganger ben.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:41

Ook mee ens Cookies...ik blijf ook niet thuis zitten als ik geen reisgenoot kan vinden.

Veel plezier in ieder geval!!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:50

Veel plezier Cookies!

Ben je met een reisgezelschap, of ga je er voornamelijk alleen op uit.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, ik ben alleen bang dat ik er niet van geniet, tenminste als ik helemaal alleen bent in een vreemde stad. Als je met een reisgezelschap bent, vindt je vaak nog wel iemand die ook alleen is, of een paar mensen waar het mee klikt.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 13:06

Cookies schreef:
Tja tuurlijk is met zijn tweeen leuker, maar die optie is er niet altijd. Ik wilde graag naar Parijs, maar niemand wilde mee. En om nou altijd maar thuis te blijven? Ik zit nu in de bus naar Frankrijk, het zal vast wel leuk worden. Ik moet wel zeggen dat ik een einzelganger ben.

Veel plezier! We willen uiteraard een uitgebreid reisverslag ontvangen als je terug bent! :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:08

Jaa, ik ook!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:04

Nou de eerste dag zit erop. Het reisgezelschap is erg leuk en heb ook al aansluiting met een paar leuke
mensen. Dus loop niet moederziel alleen door Parijs. Wel vind ik het heerlijk dat ik mijn eigen dingen kan
doen en zien, omdat ik niet iemand bij me heb die andere dingen wil zien. Ik moet zeggen dat ik het erg
naar mijn zin heb zo. +:)+
Ik heb wel een mini eiffeltorentje gekocht :D

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 08:59

Cookies schreef:
Ik heb wel een mini eiffeltorentje gekocht :D

*-:) TOERIST! :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:53

Klinkt erg leuk cookies. Geen oponthoud gehad op de heenweg?

Zo'n mini eiffeltorentje .... dan ben je er maar vanaf. Vorig jaar ook nog even in Parijs geweest (we waren in Disneyland), maar we werden gek van die verkopers.

Veel plezier nog in ieder geval.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:13

Nou het is echt hartstikke leuk geweest. Het was gezellig met de mensen en Parijs was echt heel mooi om te zien, door de georganiseerde reis heb ik ook heel kunnen zien en doen. Ik ga volgend jaar naar nog wat andere bestemmingen, Berlijn, Praag, Rome, Wenen. Ik heb de smaak te pakken gekregen. _O- Ik heb van de hele ellende in Parijs niks meegekregen, het enige wat ik gezien heb is de lange rijen bij de benzinepompen.
Ik heb 10 van die mini Eifeltorens, die ga ik lekker weggeven aan de familie hier. :D