_Saar schreef:Jullie kunnen het allemaal sneller dan ik

. Ik had trouwens heel erg angst om snelheid te maken. Iemand daar nog tips voor?? Ik heb nu namelijk les om een borstelbaan en daar heb ik er geen last van, op de berg wel!
@LarissaXX: ik denk dus echt veels te veel na. Het gaat bij mij niet automatisch of natuurlijk maar ik denk echt over elke beweging na. Dan ga je dus heel veel verkeerde bewegingen maken

Ik ben begonnen met skiën toen ik 14 was en vond het zo leuk dat ik gelijk lerarenopleiding heb gedaan en inmiddels geef ik al 5 jaar les op een indoor baan in Nederland en af en toe eens in het buitenland. Ga trouwens ook regelmatig mee als privéleraar met een gezin. Helemaal relaxed.
Maar handige tip voor het angst hebben om snelheid te maken. Zorg ervoor dat je een bocht goed doorstuurt. Dus niet denken:
* ik ga nu naar links .... oooh nee dit gaat te hard... dan maar naar rechts...aahhh * Dat hebben veel mensen die angst hebben en daardoor ga je alleen maar harder. Zorg dat je je bochtje steeds een beetje terug de berg op stuurt en zodra je een kant heb gekozen, doorzetten... Niet proberen dan maar de andere kant te doen, want voordat je aan de andere kant ben heb je nog meer vaart.