Thailand..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:00

Ik ga over 3 weken! Can't wait! :D
Wij hebben alleen tickets geboekt. Gaan morgen nog even kijken voor de eerste nacht in Bangkok en verder zien we het wel! Lonely planet mee en gaan!

HindaFree

Re: Thailand..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 11:44

ik merk dus dat de meesten doen aan rond reizen. ik ben alleen vakantie naar spanje gewend dus heb geen idee hoe zo iets te moeten plannen :P

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:50

wij hebben in Februari 2 weken op Phuket gezeten. Niet in de stad zelf maar een km of 15 vandaan!
Wij hebben het heerlijk gehad, 2 weken op dezelfde plek maar wel bv. een dagje een taxi gehuurd die ons overal naartoe bracht voor 35 euro etc.
Wij zaten in het Diamond Cliff hotel, zou er zo weer naartoe gaan :) Lekker genieten!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:55

Ik denk dat Thailand wel echt een land is waar je het meeste van geniet als je rondreist. Daarbij is het ook nog eens een heel erg makkelijk land om zelf rond te reizen.

Als je het echt eng vindt kun je ook een georganiseerde tour boeken, maar dan betaal je echt een hoop geld voor iets wat goedkoper en leuker kan.

Hoe wij het gepland hebben:

Stap 1: Lonely Planet gekocht en nog wat boekjes over Thailand
Stap 2: Opgeschreven wat we graag wilden zien en met de kaart van Thailand erbij uitgestippeld hoe we ongeveer wilden gaan reizen. Dus enkel route en plaatsen die we wilden aandoen.
Stap 3: Startpakket gekocht (= ticket met eerste overnachting en vervoer vanaf vliegveld)

En dat was het :D
De eerste dag in Bangkok zijn we naar het station gelopen (dit vind je allemaal in je Lonely Planet) om treinkaartjes te kopen voor de nachttrein naar Chang Mai. Want we wisten dus al dat we eerst naar het Noorden wilden gaan. Toen we uitstapten in Chang Mai hadden we in de Lonely Planet al wat namen van hotels/motels opgezocht. De eerste de beste Tuk Tuk bestuurder gevraagd om ons naar de eerste op ons lijstje te brengen. Kamer geboekt en ingecheckt :)
Ons motel had informatie over excursies, en zo vertrokken we de volgende dag al op jungletocht.

Na een aantal dagen wilden we richting het zuiden gaan reizen. Gevraagd bij de balie en hup er kwam een busje en zo vervolgden we onze reis.

Echt waar een kind kan de was doen en het is zó leuk en avontuurlijk!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:57

Nuage schreef:
Ik denk dat Thailand wel echt een land is waar je het meeste van geniet als je rondreist. Daarbij is het ook nog eens een heel erg makkelijk land om zelf rond te reizen.

Als je het echt eng vindt kun je ook een georganiseerde tour boeken, maar dan betaal je echt een hoop geld voor iets wat goedkoper en leuker kan.

Hoe wij het gepland hebben:

Stap 1: Lonely Planet gekocht en nog wat boekjes over Thailand
Stap 2: Opgeschreven wat we graag wilden zien en met de kaart van Thailand erbij uitgestippeld hoe we ongeveer wilden gaan reizen. Dus enkel route en plaatsen die we wilden aandoen.
Stap 3: Startpakket gekocht (= ticket met eerste overnachting en vervoer vanaf vliegveld)

En dat was het :D
De eerste dag in Bangkok zijn we naar het station gelopen (dit vind je allemaal in je Lonely Planet) om treinkaartjes te kopen voor de nachttrein naar Chang Mai. Want we wisten dus al dat we eerst naar het Noorden wilden gaan. Toen we uitstapten in Chang Mai hadden we in de Lonely Planet al wat namen van hotels/motels opgezocht. De eerste de beste Tuk Tuk bestuurder gevraagd om ons naar de eerste op ons lijstje te brengen. Kamer geboekt en ingecheckt :)
Ons motel had informatie over excursies, en zo vertrokken we de volgende dag al op jungletocht.

Na een aantal dagen wilden we richting het zuiden gaan reizen. Gevraagd bij de balie en hup er kwam een busje en zo vervolgden we onze reis.

Echt waar een kind kan de was doen en het is zó leuk en avontuurlijk!

Zo gaan (willen) wij het ook een beetje doen! We weten waar we heen willen en hoe we het gaan doen en dan regelen we het daar wel :D Heb er echt zo'n zin in!! :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:01

toch zou ik eerder voor binnenlandse vluchten gaan als je grote afstanden gaat afleggen :j

Niet iedereen ervaart de nacht treinen als prettig ;)
Nokair is een locale vliegmaatschappij. Online boeken moet je niet doen, dat is nl duurder dan ter plaatse boeken op het vliegveld zelf

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:05

Ik vond de nachttrein heel fijn, maar die hebben we maar 2 keer genomen. Richting Chang Mai en richting Trang. Toen we dus van Noord naar Zuid gingen zijn we langzaam naar beneden gereisd, steeds naar een andere plek. Niet me de trein dus maar met busjes enzo. Dat is ook nog een manier ;)

Maar als je minder tijd hebt dan denk ik dat een binnenlandse vlucht een goede optie is :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:29

wij vlogen van Bangkok naar Trang, vanaf daar met een taxi naar de kust naar Pak Bara en de boot naar Lipe :)
terug zijn we vanaf Pak Bara naar Krabi- Railey gegaan :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:29

ohhh en ikw eet nog een national park in de buurt van Bangkok wat zeer zeker de moeite waard is! ik zal even de naamopzoeken!

Khao Yai National Park, en dan Green Leaf guesthouse. Hun tour is erg leuk!

http://www.greenleaftour.com/index.html

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:02

Goed Hostel in Bangkok is de Lub-D, hebben ook een intern travelshopje waar je nog korting kan krijgen ook.
Het hostel is wel ietsjes duurder dan andere maar alles is brand schoon, prima bedden en service. Shampoo hangt al in de douche.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:02

Wij zijn ook van plan om de nachttrein te nemen van Bangkok naar Chiang Mai. Uiteindelijk gaan we dan daar in de buurt de grens over richting Laos om daar nog door te reizen en dan gaan we naar China.

Maar wij hadden op de planning ook nog staan Ko Samet, is dat wat? Ik heb in lonely planet gevonden dat het maar 2,5 uur is van Bangkok voor ongeveer 3 dollar. In Chiang Mai willen wij graag olifanten kijken en iets van een raft safari, heb ook al veel gevonden in Lonely Planet.

In Laos gaan wij the Gibbon Experience doen, dus dat is ook al heel avontuurlijk. Kan echt niet wachten!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:37

F_Orumster schreef:
kally schreef:
Als je ook een rondreis zou willen doen zou ik zeggen VLIEGEN want wij hebben een afschuwelijke ervaring gehad met de nachttrein!!

Ik vond de nachttrein zeer prima te doen, neem wel oordopjes en zo'n blindmaskertje mee.
Het toilet in de trein vond ik niet viezer dan van de ns en je kan ook gewoon je tanden poetsen.
Het geschommel slaapt juist heerlijk.

Dat zou misschien wel kunnen, maar niet als je bij de koppeldozen ligt en de trein had ook nog eens ruim drie uur vertraging, dan wordt het echt wel vervelend.

De vlucht van Chiang Mai met Thai Airways was wel erg prettig en dat voor 75 euro.

Ook hebben we gevlogen van Pattaya naar Phuket met Bangkok Airways en ook voor ong 75 euro, erg goed te doen.

Wat ook een mooie ervaring was, Tiger Kingdom....bij Chiang Mai en Flight of the Gibbon bij Pattaya.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:52

Tiger Kingdom is toch van de monnik?
Absoluut NIET doen!!!!
Hij heeft niet voor niets rechtszaken wegens dierenmishandeling aan zijn broek hangen, en Animal Planet heeft hun contract met hen verbroken ivm schenden van dierenwelzijnsrechten.
Ik kan je er heel wat over laten lezen en daar ga je ontzettend verdrietig van worden ;(

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:55

Nuage schreef:
Oké ja een vriend van ons is eerder dit jaar geweest en die heeft een foto van hem met een tijger op z'n schoot. Die tijger ligt op de grond en z'n kop ligt dus op zijn schoot. Nou is het heus een gave foto, maar die tijger heeft natuurlijk iets gekregen om zo te doen.. is geen zuivere koek iig.

Wij zijn bij Tiger Kingdom geweest en daar waren ze niet echt suf, ze waren lui maar dat zijn ze overdag en soms werden ze een beetje getriggert met een stok met een pluim eraan en werden ze behoorlijk aktief. Zijn dan net kleine katten ehhh maar dan groter.... erg gaaf. Voor ong 50 foto s hebben wij ong 8 a 9 euro betaald.
Ze zaten daar in behoorlijke verblijven en doen dit ong. twee jaar en dan gaan ze naar een ander terrein omdat ze dan niet meer te vertrouwen zijn. Je mocht ze alleen van achter benaderen en niet aan de kop en voorpoten zitten. Je wordt echt door de gids daar helemaal begeleid, wat je kunt doen.
Je gaat daar naar binnen met drie begeleiders en die houden alles goed in de gaten. Of het allemaal 100 % daar kom je nooit achter.
Wel is ons door meerdere gidsen verteld dat het bij de Tiger tempels (monnikken)bekend van tv niet meer zo om de tijgers gaat maar meer om geld. Ze vertelden dat ze veel geld vroegen voor een foto. En dat ze daar wel heel suffig zijn.
Deze ervaring was behoorlijk positief en de dieren zagen er goed uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:27

Tiger Kingdom is van dezelfde organisatie als de Tiger Temple (sterker nog, het is precies hetzelfde, alleen na de negatieve publiciteit heeft het een andere naam.)
De tijgers worden gedrogeerd, en er wordt in tijgers gehandeld. Daar zijn documenten van en het is toegegeven. Er zijn al een heel aantal tijgers "verdwenen", en andere tijgers hebben namen van de verdwenen tijgers gekregen zodat het bij de bezoekers niet opvalt. Het verhandelen van tijgers is streng verboden in Thailand.
De tijgers worden in toom gehouden door schoppen, slaan en door hun eigen urine op te vangen en het vervolgens over de tijger te gooien (daar is videomateriaal van.)
Verder moeten de tijgers op het heetste moment van de dag in de brandende zon zitten (gedrogeerd) en mogen ze niet de schaduw in. Ook mogen ze niet badderen (erg belangrijk) en hebben ze alleen betonnen kooien. Er zijn een aantal tijgers die als fokdieren worden gebruikt en aan de lopende band welpjes moeten krijgen. Ze vertonen ernstig stereotypisch gedrag en vallen zelfs gedrogeerd nog mensen aan, waardoor ze niet meer uit hun (veel te kleine) hokjes mogen komen.
Er zou een nieuw verblijf voor ze worden gebouwd, maar daar wordt al jaren mee geadverteerd, en in de tussentijd gaat het geld gewoon naar de oprichter (is ook bewijs van.)

Zo kan ik nog veel meer opnoemen :) Het is ook verklaard door medewerkers, dierenartsen en bezoekers. De monnikken hebben ook een aantal dingen al toegegeven en de organisatie heeft al een aantal rechtzaken verloren :)

http://www.tigertempletruths.org/
Lees hier maar even :) Er staan ook filmpjes op van de mishandelingen, dus je bent gewaarschuwd.
en ga er aub niet naar toe. Op die manier steun je de mishandeling. Het lijkt zo leuk om "even" met een tijger op de foto te gaan, maar die dieren hebben er ernstig onder te lijden.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:47

We hebben van te voren gezocht en konden geen overeenkomst vinden tussen de Tempel en met Tiger kingdom in Chiang Mai.
Ook ligt Tiger tempel in de buurt van Kanchanaburi en dat is ver van Chiang Mai.
Op het internet idd veel misstanden te zien over De Tempel tijgers, het zou best kunnen dat je gelijk hebt, liever niet maar
ik kan de connectie niet vinden.
Hoop dat je wat Tiger Kingdom ongelijk hebt en dat de mensen idd Tiger tempel links laten liggen, maar mensen hebben wat leed
heel vaak oogkleppen op.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:15

Mmmm, goed. Daar gaan we in ieder geval nièt heen!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:59

Ik ben in Juli met mijn zusje geweest: Bangkok - Chiang Mai - Hua Hin.

In ieder geval 1 advies: Nu meteen een ticket boeken. Je hoeft niet te twijfelen, het is FANTASTISCH!!

Wij hadden hetzelfde als jullie (weinig ervaring), maar wilden absoluut niet met een busreis. Wij hebben in plaats van een kant en klaar pakket ervoor gekozen om alle hotels en transfers los te boeken en vooraf vast te leggen. Dit hebben we gedaan via BM Air. Daar was eigenlijk alles mogelijk en heel redelijk geprijsd (hoewel het zelf regelen in Thailand veeeel goedkoper is).
Onze activiteiten daar hebben we ter plaatse geboekt bij lokale bureautjes (zitten op elke hoek van de straat en in elk hotel, zeker in Chiang Mai) of zelf opgezocht aan de hand van de Lonely Planet.

Dus een beetje zekerheid en een beetje avontuur. Uiteindelijk hebben we wel gekozen voor middeklasse tot luxe hotels. Voor de prijs hoef je het niet te laten (wij gingen niet heel low budget).

Als ik het opnieuw zou doen, zou ik Bangkok voor het laatst bewaren. Thailand is al zo´n cultuurshock en Bangkok spant de kroon. Ik vond Chiang Mai geweldig. Rustig, maar genoeg te doen en heel veel excursies mogelijk.

De laatste paar dagen hebben we in een fantastisch resort in Hua Hin doorgebracht. De Eilanden hadden we geen tijd voor.

Overigens vond ik de nachttrein (Bangkok - Chiang Mai) prima, maar was ik blij dat we terug met het vliegtuig gingen. 1x was genoeg.
Nog 1 tip: GEEN ONTBIJT BESTELLEN in de nachttrein. Nog nooit zo iets smerigs voorgeschoteld gekregen!

Gut, ik kan hier wel twee pagina´s over vol schrijven. Als je dingen wilt weten moet je maar even pb-en. Ik had veel uitgezocht en het zit nog vers in het geheugen.

Mustdo´s:
-Grand Palace en Wat Po in Bangkok
-Chatuchak Weekend Markt in Bangkok (grootste markt ter wereld!)
-Bezoekje aan Khao San Road
-Een fietstocht (kan op veel plaatsen)
-Olifantrijden in Chiang Mai
-Nachtmarkt in Chiang Mai
-Massages, massages, massages, voet-, hoofd-, lichaam-, thais, you name it... elke dag!
-Vreselijk ontspannen onder een palmboom!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:01

Ik vond het ontbijt in de nachtrein wel okay. Mijn eten in de halfgare 747 van China Airlines was minder.

Chiang Mai's nachtmarkt is ontzettend leuk, die moet je niet missen. Wordt elk weekend gehouden. Die in Bangkok heb ik helaas gemist.

Koh san road vond ik niet echt bijzonder , was ook een markt en ben er over heen gegaan. Wat ik ook hoorde is dat de hostels nog wel eens erg vies kunnen zijn daar.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:18

Oh absoluut :j Het meest smerige hotel waar ik in geslapen heb was denk ik die op Koh San Road. Mijn backpack was overgenomen door een complete mierenkolonie...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:04

Wij slapen de eerste nacht(en) in Bangkok bij New Siam II. Oom en tante van mijn reisgenootje zijn daar in juli geweest en het is uitstekend bevallen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:01

Nuage schreef:
Oh absoluut :j Het meest smerige hotel waar ik in geslapen heb was denk ik die op Koh San Road. Mijn backpack was overgenomen door een complete mierenkolonie...

Dan zijn het gelukkig nog mieren, wel eens bedbugs gehad?
In canada had ik ze in een hostel, toen snel weg daar en alles gewassen. Ik was daar in sept en toen ik thuis kwam ging de rugzak in de schuur. Toen ik hem een paar weken voor ik naar Thailand ging naar binnen haalde werden de eitjes wakker denk ik. Mijn hele huis zat zo'n beetje onder. Alles in de was en de tas met alles reiniger ofzo gewassen onder de douche met alleen heet water.
Gelukkig waren ze toen wel uitgeroeid.

Misschien een klein flesje dettol meenemen voor mocht het je gebeuren, dan kun je alles goed wassen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:19

ik heb nog wel een tip!
ga niet moeilijk doen en zelf zitten wassen ;) de meeste guesthouses hebben een was service, kost geen drol en als je je kleding smorgen brengt heb je het dezelfde dag of de volgende ochtend gewassen en gestreken terug! (prijs is per kilo meestal ;) )

ik had een korte broek waar de knoop van af was gevallen, erg irritant, maar ach, je zag het niet zo heel erg. Wasserette in de plaats waar we eerst zaten zette geen nieuwe knopen aan. Tja, dan gewoon maar verder zonder knoop :+ kwam thuis wel weer.

En toen waren we in Bangkok. Broekje was inmiddels weer aardig vies geworden en had em naar de wasserette gebracht samen met een hele zooi andere kleding. Kregen we de kleding terug, zat er ineens een knoop aan!

Wij terug en vragen wie dat had gedaan, kwam er een meisje (jaar of 17 denk ik?) helemaal dr excuses aanbieden. We hebben dr maar een (voor thaise begrippen) flinke fooi gegeven :)

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:58

vlucht boeken, lonely planet kopen en gaan :D Het leukste is gewoon rondreizen, en dan op het moment zelf zien waar je zin in hebt. Ik ga vrijdag, vlieg vanaf Kuala lumpur waar ik 2 maanden heb gezeten voor studie. Ik ga alleen, lijkt me het geschikte land om inmijn eentje te beginnen. Heb er heel veel zin in :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:36

Aan de mensen die al zijn geweest: is er iets dat je ABSOLUUT mee moet nemen??