Wij hebben alleen tickets geboekt. Gaan morgen nog even kijken voor de eerste nacht in Bangkok en verder zien we het wel! Lonely planet mee en gaan!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nuage schreef:Ik denk dat Thailand wel echt een land is waar je het meeste van geniet als je rondreist. Daarbij is het ook nog eens een heel erg makkelijk land om zelf rond te reizen.
Als je het echt eng vindt kun je ook een georganiseerde tour boeken, maar dan betaal je echt een hoop geld voor iets wat goedkoper en leuker kan.
Hoe wij het gepland hebben:
Stap 1: Lonely Planet gekocht en nog wat boekjes over Thailand
Stap 2: Opgeschreven wat we graag wilden zien en met de kaart van Thailand erbij uitgestippeld hoe we ongeveer wilden gaan reizen. Dus enkel route en plaatsen die we wilden aandoen.
Stap 3: Startpakket gekocht (= ticket met eerste overnachting en vervoer vanaf vliegveld)
En dat was het
De eerste dag in Bangkok zijn we naar het station gelopen (dit vind je allemaal in je Lonely Planet) om treinkaartjes te kopen voor de nachttrein naar Chang Mai. Want we wisten dus al dat we eerst naar het Noorden wilden gaan. Toen we uitstapten in Chang Mai hadden we in de Lonely Planet al wat namen van hotels/motels opgezocht. De eerste de beste Tuk Tuk bestuurder gevraagd om ons naar de eerste op ons lijstje te brengen. Kamer geboekt en ingecheckt
Ons motel had informatie over excursies, en zo vertrokken we de volgende dag al op jungletocht.
Na een aantal dagen wilden we richting het zuiden gaan reizen. Gevraagd bij de balie en hup er kwam een busje en zo vervolgden we onze reis.
Echt waar een kind kan de was doen en het is zó leuk en avontuurlijk!
F_Orumster schreef:kally schreef:Als je ook een rondreis zou willen doen zou ik zeggen VLIEGEN want wij hebben een afschuwelijke ervaring gehad met de nachttrein!!
Ik vond de nachttrein zeer prima te doen, neem wel oordopjes en zo'n blindmaskertje mee.
Het toilet in de trein vond ik niet viezer dan van de ns en je kan ook gewoon je tanden poetsen.
Het geschommel slaapt juist heerlijk.
Nuage schreef:Oké ja een vriend van ons is eerder dit jaar geweest en die heeft een foto van hem met een tijger op z'n schoot. Die tijger ligt op de grond en z'n kop ligt dus op zijn schoot. Nou is het heus een gave foto, maar die tijger heeft natuurlijk iets gekregen om zo te doen.. is geen zuivere koek iig.
Nuage schreef:Oh absoluutHet meest smerige hotel waar ik in geslapen heb was denk ik die op Koh San Road. Mijn backpack was overgenomen door een complete mierenkolonie...