Wat is fijn om mee te nemen in vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:53

Zidore schreef:
oh ik zie weer handige tips!!! thnx! (gaat direct ondergoed + bikini in handbagage doen en spullen over koffers verdelen!)

is wel vervelend als ze je beide koffers wegmaken ;) dat hadden wij toen... vandaar een setje kleding in de handbagage, al krijg je wel wat van de vliegmaatschappij ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:55

Nooit jou spullen in die koffer en iemand anders spullen in een anderre koffer doen, maar gelijkmatig verdelen.
Stel dat een koffer kwijt raakt, hebben wij gehad met mn zus dr spullen, die had letterlijk niks meer in Zuid Afrika..
En idd ondergoed, vestje en reserve shirtje in de handbagage, tijdschriften, puzzelboekje, flesje water, vochtinbrengende
creme en lipbalsem, haar elastiekje.

Nagelvijl mag niet? Hmm ze zijn niet zo precies, hier zijn regelmatig flesjes water erdoor gegaan en zelfs
injectienaalden voor mij :+ Zonder enige reactie doorgelopen.. Maar een passer of aardappelschilmesje hebben
ze wel opgemerkt, dus je kunt dat niet echt goed pijlen, ligt er gewoon aan of ze precies kijken.

Zidore

Re: Wat is fijn om mee te nemen in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 10:45

Tot nu toe heb ik dus dit lijstje voor m'n handbaggage:

- m'n MP3 speler
- nekkussen
- Oordopjes
- Oogmasker
- gezichtscreme (in klein potje)
- boekje
- klein zakje dropjes en kauwgom
- Zakdoekjes
- Leeg waterflesje
- Labello
- Camera
- Handcrème
- Lollies :P
- Puzzelboekje
- Anti bacteriengel
- Pen en boekje
- Horloge
- Bikini
- Ondergoed
- Reserve t-shirtje
- Haarelastiekje
- Mini tandenborstel + kleintje tandpasta
- sjawl

(we vliegen zondag naar egypte!)

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:47

neusspray

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 10:54

neusspray? dat gebruik ik nooit. waarvoor heb je dat in een vliegtuig nodig?? is dat voor tegen de druk?

ik zag net nog dit in de nieuwe action-folder Afbeelding dat lijkt me ook wel wat!

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:14

nou ik krijg altijd een verstopte neus in het vliegtuig... vandaar neusspray...

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:14

hoelang ga je eigenlijk vliegen?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:18

Themba schreef:
kotszakje!!! (in mijn geval dan)

Haha neem dan reispillen mee i.p.v. een kotszakje :P.
Ik heb altijd Valdispert bij en zware reistabletten want ik moet toch echt niet krijgen dat ik ziek word in het vliegtuig! Dan is dag 1 ( of de laatste dag) alweer compleet verpest.

Verder neem ik altijd tijdschriftjes, oordoppen, mp3 en mijn pil mee. Mocht er iets fout gaan heb ik die in elk geval in mijn handbagage zodat ik die gewoon kan nemen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:19

Plastic stopnaaldje mag dat ook niet?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:19

Zidore schreef:
http://www.premiumgids.nl/uploads/image ... et%202.jpg hier staat een naaisetje bij

lijkt me ook niet dat je met een naald terroristische aanslagen kan voeren..

Weldus, die van mij pakten ze ook af ;(, een gewoon vijltje voor je nagels ...

Maandverband of iets dergelijks?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 15:29

ik ga zo ongeveer 6 uur vliegen, maar ik vind het gewoon fijn om altijd te weten. of ik nu 2, 6 of 24 uur vlieg.

de ene maatschappij is heel soepel en daar mag je een vijl meenemen
de andere zijn echt zeuren (geven een ander doorzichtig zakje terwijl je al je vloeistoffen er al in hebt gedaan etc.) brussel vind ik persoonlijk heeeel erg.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 04:07

Zidore schreef:
neusspray? dat gebruik ik nooit. waarvoor heb je dat in een vliegtuig nodig?? is dat voor tegen de druk?

Als je wel eens eerder gevlogen hebt weet je wel of je tegen de druk kan. Sommige mensen krijgen enorme (maar dan ook echt enorme) oorpijn tijdens het dalen van het vliegtuig, en als je pech hebt ook tijdens de vlucht. Als je dan van te voren die spray gebruikt is het een stuk minder pijnlijk. Maar de meeste mensen hebben nergens last van.
Maar voor verstopte neus zal het ook goed helpen.

Of ze streng zijn met innemen van spullen hangt van het land af, het vliegveld, of zelfs de ploeg die dienst heeft.
Mijn botte mini-vijl en stompe mini-schaartje werden 10x niet ingenomen.. en de 11de keer wel.
In Colombia wilde ze mijn zakje drop innemen... :+
In São Paulo mocht mijn gedroogde palmboombladeren-lamp niet als handbagage mee.. (zat geen lamp in, maar ze vonden de punten van de bladeren te "scherp". :P Zie het al in de krant: "Nederlande pleegt aanslag in vliegtuig met gedroogd palmboomblad. Hands up!"

Nog een algemene tip, als je laptop meegaat dan geldt die tas niet als "1 stuk handbagage". Ik heb zelf zo´n grote laptop-rugzak dus daar prop ik nog allemaal andere "handbagage" artikelen bij, de overige handbagage gaat in een kleine handbagage koffer.
Nooit problemen mee gehad, en ik vlieg zeer regelmatig. Zidore, op deze manier kan dat hele lijstje vast mee.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 04:18

Zidore schreef:
maakt niet uit, ik heb alles in een toilettasje zitten en neem het mee op elke vlucht. juist op korte vluchten lukt me een dutje doen vaak wel :Z :z

vestje is inderdaad wel handig! die gaat alvast in de tas ;-)

Sokken ik heb altijd koude voeten, of je moet business zitten, maar dan krijg je de klm sokken, en die zakken van je voeten, en die hebben ook zon heeerlijke blauwe kleur :Y)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 04:19

Zidore schreef:

ik zag net nog dit in de nieuwe action-folder Afbeelding dat lijkt me ook wel wat!

Een snuggy, oh die zijn hier ook altijd op de reclame, maar hopen dat je dan maar geen kennisen of vrienden tegen komt :(:)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:24

Nou ik heb net mijn inpaklijst gemaakt! Van zondag op maandag vliegen wij naar portugal. Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Het stomme is dat ik eerst hier mijn koffer in ga pakken en vervolgens naar vriendlief ga om er weer de helft uit te halen en in zijn koffer te doen. Hahaha gelukkig voor de laatste keer, straks wonen we samen!

Ik ben vandaag alleen verkouden wakker geworden dus moet zo nog ff het dorp hier in om iets te halen om me op de been te houden hahaha Ik ga niet ziek worden dat zweer ik!!!!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 04:48

lillytjuh schreef:
Nou ik heb net mijn inpaklijst gemaakt! Van zondag op maandag vliegen wij naar portugal. Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Het stomme is dat ik eerst hier mijn koffer in ga pakken en vervolgens naar vriendlief ga om er weer de helft uit te halen en in zijn koffer te doen. Hahaha gelukkig voor de laatste keer, straks wonen we samen!

Ik ben vandaag alleen verkouden wakker geworden dus moet zo nog ff het dorp hier in om iets te halen om me op de been te houden hahaha Ik ga niet ziek worden dat zweer ik!!!!

Heb je ook een neusspray gekocht? Dat lijkt me wel handig als je verkouden in het vliegtuig zit. (omdat je dan meer kans hebt op problemen met de luchtdruk.)

Dus Lilytjuh vliegt zondag naar Portugal, Zidore vliegt zondag naar Egypte, en ik vlieg zondag naar Colombia.
Allemaal met hetzelfde lijstje. :Y)
Goede reis!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:25

Hahaha wie weet treffen we elkaar zonder het te weten!
Die met kriebelhoest en lopende neus ben ik!

Tja ben apothekersassistente dus die neusspray was zo geregeld.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:09

lillytjuh schreef:
Hahaha wie weet treffen we elkaar zonder het te weten!

En? Iedereen veilig en met alle koffers aangekomen?
Miste er nog iets van het lijstje?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:23

ik ben er weer! het was top. had het hele lijstje mee genomen
en zat goed geinstalleerd met alle spulletjes. op de terugweg niet veel gebruikt. vlogens 's avonds dus de oordopjes, ooglap en dekentje waren toen wel in gebruik. had ook lollies mee, ook lekker om in het vliegtuig van te snoepen ;-)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:01

Zidore schreef:
ik ben er weer! het was top. had het hele lijstje mee genomen
en zat goed geinstalleerd met alle spulletjes. op de terugweg niet veel gebruikt. vlogens 's avonds dus de oordopjes, ooglap en dekentje waren toen wel in gebruik. had ook lollies mee, ook lekker om in het vliegtuig van te snoepen ;-)

Was zelf ook blij met het meegebrachte snoep want Gol was niet echt scheutig tijdens de voedertijd.
Wat ik nog vergeten was is een riem....
Als je wat meer souvenirs koopt dan er in je koffer past heb je kans dat de rits knapt, bijvoorbeeld op het moment dat ze je koffer in het vliegtuig gooien. Sinds mijn moeder dat had heb ik standaard een riem om mijn koffer. (en dan stug alsnog volproppen natuurlijk)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:27

Ook ik ben weer terug! Heb niets gemist in het vliegtuig (behalve het op tijd vertrekken ipv 2,5 uur later als dat de planning was hahahaha)
Super vakantie gehad!
Ik had hele grote GO FAST energydrink stickers op mijn koffer geplakt. Normaal komt mijn koffer altijd als laatste op de band, nu als eerste hahahaha
Heb het lijstje nu maar bewaard voor volgend jaar want dan gaan we weer terug!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 01:49

Een parachute

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 09:44

Nonnekuh schreef:
Een parachute
flauw!!
:D

die riem vind ik ook wel een hele slimme tip! Mijn koffer barst ook bijna uit elkaar als ik op vakantie ga, gek is wel dat op de terugweg ik hem vaak gewoon makkelijk dicht krijg ??

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:53

ik heb vaak ballerina's of hakken aan, dus neem altijd sokken mee. Lekker zitten, schoenen uit en sokken aan. Verders de genoemde handcreme, gezichtscreme, labello, snoepje, ipod, boekje en desinfecterende zeep-zonder-water. Ook nogwel eens een parfumtestertje, mocht er iets of iemand in de buurt heel erg stinken kan je dat onder je neus doen. Echt te erg, ik weet het :o

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 10:10

Ook goede tips Yess
Ik pas het lijstje aan!!!
Parfumproefmonster moet je wel in dat plastic zakje doen (vloeistof)
Ik doe trouwens alles al in een zakje voordat ik het vliegtuig in ga, dan heb je ook geen discussie (met *). Ik heb ook een deostick bij me, dan kun je je vlak voor het landen even opfrissen (en daardoor ook dat proefmonstertje gebruiken)
Ik neem ook altijd een pak kaarten mee (dan heb je altijd wat te doen!) en wat oude tijdschriften. Leuk om op de heenreis te lezen en ik laat ze meestal achter in het vliegtuig/hotel zodat ik ze niet mee terug hoef te zeulen (en dan heeft een ander er ook nog misschien wat aan). Ik heb ook een klein spiegeltje bij me (je weet maar nooit wie je tegenkomt).

Lijstje voor m'n handbaggage:

- m'n MP3 speler
- nekkussen
- Oordopjes
- Oogmasker
- gezichtscreme (in klein potje) *
- boekje
- klein zakje dropjes, lollies en kauwgom
- Zakdoekjes
- Leeg waterflesje
- Labello *
- Camera
- Handcrème *
- Puzzelboekje
- Anti bacteriengel/desinfecterende zeep-zonder-water *
- Pen en boekje
- Horloge
- Bikini
- Ondergoed
- Reserve t-shirtje
- Haarelastiekje
- Mini tandenborstel + kleintje tandpasta *
- sjawl
- sokken
- riem
- proefmonster parfum *
- spiegeltje
- tijdschriften
- pak speelkaarten
- deostick *

(voor degene die denken 'wat een waslijst' dit weegt allemaal heus niet meer dan 5 kilo hoor!! ik denk nog niet eens 1 kg, het past bij mij allemaal in een kleine handtas en nooit problemen mee gehad)