Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:29

Hmm oke ik denk dat ik gewoon maar eens een proef les moet gaan nemen dan. :D
Heb er wel zin in. *\o/*

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:56

Wij gaan naar Feldberg :P
Zijn we 2 jaar geleden geweest in de meivakantie, en daar hebben we een appartement gehuurd dat direct aan een ski-piste ligt :D

Moet wel ski-schoenen op maat laten maken := Of nouja... goede schoenen vantevoren al huren xD
Mijn voeten zijn echt een ramp met ski-schoenen, vorige keer (2 jaar terug) heb ik bijna niet kunnen skiën omdat die dingen zo ongelofelijk knelden, en ze geen andere ski-schoenen hadden die niet knelden. Dit keer ga ik dus maatregelen treffen voor we op wintersport gaan xD
Laatst bijgewerkt door 1234 op 17-08-10 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:15

M'n broertje heeft vorig jaar ook z'n eigen schoenen gekregen van mn moeder, is toch wel prettiger dan huurschoenen. Maarre die maken ze niet op maat hoor voor zover k weet (tenzij je hele aparte voeten hebt natuurlijk). Je moet gewoon veel schoenen passen totdat je wat fijns hebt en eerlijk gezegd zou ik die niet in nederland kopen! In de wintersportgebieden hebben ze dr veel meer verstand van.
Maar t lijkt met niet echt nodig om schoenen te kopen als je pas voor t 2e jaar gaat :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:24

Haha ik heb al meerdere jaren geskied :P Alleen vorig jaar niet xD
Maar ik ga ze ook niet kopen :n Gewoon huren voor die periode. Maar ik wil wel zeker weten goed passende ski-schoenen hebben. Niet dat we dat nog moeten gaan regelen als we daar zijn, want als je dan niets vindt dat past, heb je een probleem!
Vorig jaar gingen we uiteindelijk halverwege de wintersportvakantie in DL opzoek naar schoenen, maar doordat het zo ontzettend veel pijn deed door die drukkingen van de andere ski-schoenen, kon ik niet meer goed voelen wat wel of niet goed zat.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:09

Ik ga ook weer naar Oostenrijk komende winter. Mijn ouders zullen er wrs een groot deel van de winter zitten, ik ga sowieso twee weken met kerst, en wie weet nog wat weken in het voorjaar.

Ik vond trouwens de overgang naar snowboarden erg meevallen. Ik kon wel al goed skiën, heb toen één dag snowboardles genomen (en kon drie dagen niet meer lopen van de spierpijn) zodat ik de basis theorie van het bochtjes draaien en remmen onder de knie had, toen terug naar Nederland. Daar een snowboard gekocht en het jaar daarop zelf wat gaan aanmodderen. Eerste dag was het weer even veel vallen en opstaan, maar na een weekje dagelijks oefenen kwam ik al heel redelijk naar beneden. Sindsdien gewoon blijven doen, naast skiën, en na een paar weken kwam ik toch al voorzichtig een zwarte piste naar beneden. Mijn zusje heeft een jaar later ook besloten te gaan boarden, die had er helemaal gevoel voor en kwam na een week al keurig naar beneden (het is niet eerlijk).

Ik denk dat het er ook wel vanaf hangt of je er gevoel voor hebt of niet. Bij mij op les zat er een meisje dat al voor het derde jaar in de beginnersgroep zat, ze had elke winter twee weken les gehad maar ze kreeg het gewoon níet onder de knie, het lukte gewoon niet. Die ging er dus ook maar mee stoppen. :(:) Terwijl anderen het zo onder de knie hebben, zoals mijn zusje. Ervaring met skiën helpt toch ook wel hoor.

En mijn persoonlijke ervaring is toch wel dat snowboarden makkelijker aan te leren is dan skiën. Ik ben met school op wintersport geweest en heb toen lesgegeven aan een beginnergroep skiërs en snowboarders. Na één week kwamen de eerste snowboarders al de zwarte piste af (zeer voorzichtig, dat wel) terwijl er van de skiërs zich één aan een rode piste had gewaagd. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:07

Dat zegt mss meer over het lef dan over de techniek? Je hebt nu eenmaal mensen die nergens bang voor zijn. Ik hoor helaas niet bij die laatste groep, mijn techniek is best oke, maar op een gegeven moment ben ik bang om de controle te verliezen en dan ga ik vallen. Heb eens geprobeerd of dat beter werd na wat bier, maar dat werd het niet, toen raakte ik bijna in paniek :')

Ik vond snowboarden wel makkelijk om de basis te leren dan skiën, maar wil je het echt mooi doen dan vind ik het wel moeilijker dan skiën.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:41

WillemYntJee schreef:
M'n broertje heeft vorig jaar ook z'n eigen schoenen gekregen van mn moeder, is toch wel prettiger dan huurschoenen. Maarre die maken ze niet op maat hoor voor zover k weet (tenzij je hele aparte voeten hebt natuurlijk). Je moet gewoon veel schoenen passen totdat je wat fijns hebt en eerlijk gezegd zou ik die niet in nederland kopen! In de wintersportgebieden hebben ze dr veel meer verstand van.
Maar t lijkt met niet echt nodig om schoenen te kopen als je pas voor t 2e jaar gaat :)

Hoezo niet?
Dat maakt toch niet uit dat kan iedereen toch voor zich zelf beslissen.
Ligt er maar net aan waar jeje geld aan wilt besteden.

Ik skie bijna nooit maar voor dat ik ga in feb en ik weet zeker of ik door ga met snowboaden of dat ik blijf skieen en ik vind iets leuks zit ik er ook over na tedenken om het voor me zelf aanteschaffen. :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:54

Uiteraard, maar de meeste mensen gaan maar 1 weekje in t jaar en om dan meteen als je pas 1 week geskied heb spul aan te schaffen zou ik persoonlijk never nooit doen :P Maar dat is dus niet t geval bij haar.

En t is natuurlijk makkelijker om schoenen aan te schaffen dan bijv. een board, schoenen neem je iets makkelijker mee :P

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:00

In principe is het als beginner makkelijker om te leren is skiën, maar als je verder komt is snowboarden veel makkelijker.

Ik geef dagelijks ski- en snowboardlessen en als ik een introductieles skiën of snowboarden moet geven, dan gaan de skiërs echt veel beter dan de snowboarders. Pas bij het 'betere werk' blijkt dat snowboarden veel makkelijker is.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:11

Ach, ik kocht na één dag snowboarden gelijk al een board en schoenen. Geen goedkope aankoop, maar ik wist gewoon dat ik er toch mee doorging, en omdat ik altijd zowiezo meerdere weken in Oostenrijk zit is het niet te doen om spul te huren.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:38

Weet iemand waar je goedkoop en leuk kan zitten in de kerst-ou en nieuw periode we zijn van plan om een week te gaan met 3 tot 6 pers... weet je wat laat me weten :-)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:06

Wij zitten bij http://www.feldberger-hof.de/
Dat schijnt goed betaalbaar te zijn!
Daarom hebben wij dat dit jaar ook geboekt :D
Maar wij gaan in februari, weet niet of het met kerst/oud-en nieuw ook nog vrij is, want het is vrij snel volgeboekt!
maar je zou kunnen kijken.
Daar zijn appartementen ook voor 6 personen! Ziet er erg mooi uit en ligt aan de ski/snowboard piste :D

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:37

thnx... jah dit word t 1e jaar haha.... 1 is ervaren en de rest s allemaal nog een puppy haha... we gaan sowieso met 3 pers en 6 moeten we ff kijken

maar tips zijn alijd welkom voor de huisjes/hotels enz...

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:01

Gister wezen skieen bij Snowworld en ja hoor ik ken het nog jeej. *\o/*

Nu hebben ze daarvoor natuurlijk een hele leuke winkel waar ze ook net 50% korting hadden. :=

Dat kon ik me neus niet voor bij laten gaan dus heb een nieuwe muts gekocht, nieuwe handschoenen, en skie schoenen!

Vond me rekening niet al te leuk maar kan beter nu inslaan dan over een maand dat ik de hoofdprijs betaal toch? :D

Afbeelding

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:16

Leuk :D haha ja dat maak ik mezelf ook altijd wijs :Y)

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:53

:Y) Whaha ja echt he. :P

Maar ze zitten echt heerlijk. <3
Ik had ook nog super mooie skie's gezien...
Maar dat past niet in de auto als we naar oosterijk gaan...

Maar goed voorlopig hou ik het gewoon bij skieen.
En ik ga hier nog wel een curses volgen van een week gewoon omdat ik het leuk vind.
En misschien om nog wat bij teleren.

En dan in Oosterijk misschien leren snowboarden of hier ik weet het nog niet het blijft me aandacht trekken. :P

Maar aangezien ik uit de paarden ben wil ik hier wel mee door blijven gaan dus ik zie wel waar het schip strand. :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:16

Ik ga volgend jaar voor het eerst op wintersport, we gaan met een groep van 6, de andere hebben allemaal al wel ski ervaring.

Ik heb het al wel eens indoor gedaan, gewoon, hup de helling af, en dat ging redelijk :+ Maar nu voor het 'eggie' ga ik lekker in een klasje!

We gaan waarschijnlijk naar Oostenrijk, vanaf 5 februari.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:09

Ik las dat enkele van jullie in Flachau zijn geweest. Wij zitten erover te denken om daar heen te gaan. Maar hoe is het daar qua gebied en après ski?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:06

Mooie spulletjes, Melissa!
Pytje, Flachau is een mooi gebied, mooie brede pistes en weinig prikpaden. Wagrain zit aan de zuidhelling en vind ik ook leuk skiën, mits het koud genoeg is! In mijn beleving zit de piste niet in een dorpje, maar het is voor mij al weer heel wat jaartjes geleden :+

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:26

Dat klinkt goed! We willen de derde week van januari gaan.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:47

Ik ga in Mei naar Val Thorens, met Dutch Week. :D
Ging vorig jaar voor het eerst snowboarden en voor het eerst op zo'n vakantie. Helemaal geweldig vind ik het. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:50

Ga jij naar Valtho met Funky? Ik ga met Alp-adventures (Arno - exfunky)!

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:51

Pytje schreef:
Ik las dat enkele van jullie in Flachau zijn geweest. Wij zitten erover te denken om daar heen te gaan. Maar hoe is het daar qua gebied en après ski?

Kom er al 11 jaar met vakantie en vorig jaar heb ik er de hele winter gewerkt als skilerares en ik kan niet anders zeggen dan dat het echt een topgebied is :D . Het gebied zelf is echt een familiegebied, veel rode en blauwe pistes en tussendoor wat bospaadjes voor de liefhebbers. Daarnaast kun je ook afdalen in Wagrain en Moadörfl zonder een bus te nemen. Neem je wel een bus dan zit je aan de andere kant van Wagrain en kun je skiënd naar St. Johann en Alpendorf en zelfs Zauchensee is goed te bereiken per bus. Bovendien is je skipas in de halve provincie geldig en zo kun je dus als je wat meer uitdaging wil gemakkelijk terecht!

En tja qua apres-ski, GEWELDIG *D Elke dag is er overal wel een feestje de Dampfkessel moet je een keer hebben gezien, maar wat je absoluut niet mag overslaan is de Hofstadl, altijd veel Nederlanders en altijd één groot feest :):) Verder zijn er in het dorp nog een paar barretjes&pubs en een grotere uitgaansgelegenheid de Fire&Ice. Bovendien zijn er op de berg ook meerdere gezellige tentjes en schirmbarretjes waar je je tot in de avonduren prima kunt vermaken, dus ik zou zeggen doen! :D

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:16

Dat klinkt niet verkeerd! :) Denk dat we het dan daarheen gaan.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:47

Thanx Mootje :D

Weet iemand misschien hier een leuke site waar je snowboots kan kopen?
En dan bedoel ik niet die standaard maar een beetje hippe... :P
Dus niet deze modellen...
Maar net even iets anders met bond of iets in die geest. :D

Ik ben al heel google afgeweest geloof ik maar dacht misschien hebben jullie de goude tip. :P

Afbeelding