Vliegtijden vakantie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vliegtijden vakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:04

Als je via een organisatie als Expedia pakketreizen boekt kan je ook zelf je vluchttijden kiezen. Zo doe ik het ook altijd :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:10

Dergelijke vliegtijden zijn idd vervelend, dan ben je gewoon een hele dag kwijt waar je wel voor hebt betaald.

leandrotje schreef:
je hebt echt mazzel als het andersom is, komt bijna niet voor!

Dat hebben wij dus gehad de laatste keer dat wij met het vliegtuig zijn gegaan.
We gingen van zondag tot zondag. Dus vervoer geregeld voor zondag naar het vliegveld en eigenlijk zouden ik de maandag weer gewoon gaan werken. Wel half/half over nagedacht om de maandag er ook nog bij te pakken om wat te rommelen maar nog niet gedaan.
En toen kregen we de tickets binnen. Vertrek heen zondag om 0.05u. Jawel, in de nacht van zaterdag op zondag. Vertrek retour zondag om 23.55u. En dat was alleen de tijd op het ticket. In werkelijkheid vertrokken we pas veel later (en dat was ook al lang bekend dat we zeker een uur vertraging zouden hebben), maar stond er 23.55u op het ticket omdat we anders nog een dag meer zouden moeten betalen.
Ik moest dus de maandag ook nog even vlug vrij regelen :=
Laatst bijgewerkt door Dorus op 22-07-10 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:11

Unwritten schreef:
Als je via een organisatie als Expedia pakketreizen boekt kan je ook zelf je vluchttijden kiezen. Zo doe ik het ook altijd :j

Ik heb nog nooit van Expedia gehoord := Wij hebben nu via Sunweb geboekt.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:12

Wij hebben dus gelijk geinformeerd naar de tijden en gaan daardoor 1 dag later dag gepland. Nu vliegen we half 6 in de ochtend heen. en alleen vroeg terug 10 uur ofzo.
maar t was dit of ook 2 dagen missen. Helaas gingen er echt geen late vluchten terug.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:13

MieLo schreef:
wij hadden dus ook zo'n pakket ;) zelf gaan wij naar kos (als er maar geen stakingen meer zijn := ) en wij hadden dus in dat opzicht nog geluk, maand geleden geboekt geloof ik.
Wel is altijd nog de vraag of je naast elkaar kan zitten, maar als je online incheckt kon je toch ook plaatsen kiezen?

Op de heenreis zaten wij naast elkaar, want dat konden we inderdaad kiezen met het online inchecken.
Maar op de terugreis zat ik mooi aan de linkerkant van het gangpad en hij aan rechterkant, want bij het inchecken in het buitenland voor de terugreis heb je niets te vertellen.

@Malissaa: Ik ben net een halve week terug van Kreta ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:14

Deesiej, tenzij je internet in je hotel hebt, ik check terug ook altijd online in..

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:15

@ Falona. Dus dan had je er eigelijk nog een dagje erbij?
Wij hebben er nu 2 minder, Balen!

@ ecyoj. Wij hebben maar afgewacht op de tickets. We kunnen er nu niks aan veranderen maar het is zo. Volgende keer doen wij het ook anders :D

@ Deesiej. Heb je dan geen last gehad van de stakingen? Wij zijn er bewust niet heen gegaan.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:16

ik ga 10 dagen weg.. Ik vlieg op 13 aug. om 5.55 uur en op 21 aug. om 23.55.. Ik mis dus 1 hele dag van mijn vakantie..

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:21

Eas_Mon schreef:
ik ga 10 dagen weg.. Ik vlieg op 13 aug. om 5.55 uur en op 21 aug. om 23.55.. Ik mis dus 1 hele dag van mijn vakantie..

Vervelend zeg, konden jullie ook niet kiezen wat je wou?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:24

Eas_Mon schreef:

hoezo? of moet je erg ver vliegen
je komt vroeg aan en gaat laat weg de laatste mis je niet

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:25

als je goed rekent is 13 - 21 augustus maar 9 dagen ecyoj ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:25

Malissaa schreef:
@ Falona. Dus dan had je er eigelijk nog een dagje erbij?
Wij hebben er nu 2 minder, Balen!

Zo ongeveer wel ja. Ipv zondag en zondag reizen hebben we beide zondagen in zijn geheel kunnen gebruiken. We ariveerden in ons hotel rond 6 uur 's ochtends en vertrokken twee weken later om een uur of 10 's avonds vanuit ons hotel.

Maar ook dat heeft zijn nadelen. Wij hadden zoiets helemaal niet verwacht en hadden dus voor ergens op de zondagen vervoer van en naar schiphol geregeld. Wij moesten dus op het laatste moment alsnog vervoer regelen en nog een extra dag vrij pakken want als je om 6 uur 's ochtends thuis komt sta je niet fris en fruitig om half 9 weer op kantoor. En mijn man als vrachtwagenchauffeur zijnde zit dan om 6 uur 's ochtends verre van fris en fruitig achter het stuur.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:26

:o

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:27

@eas_mon: ik zou een klacht indienen bij het reisbureau en ofwel een andere vlucht ofwel een refund eisen.
Mijn persoonlijk zou dat dagje minder me niet veel uitmaken, maar dan wil ik er ook niet voor betalen!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:27

Naar turkije.. ik vlieg super op tijd, daar ben ik erg blij mee.. Maar ik zou de 22 terug komen. dan kom ik op 10 dagen uit. Alleen moet ik nu al de 21ste weg. want de terugkomst datum is 22 en kom 3.10 uur terug.. volgens de papieren..

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:28

Ik heb 7 juli geboekt, kan ik nu dan nog een klacht erover indienen?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:37

@Eas_Mon. Ik zou gewoon opbellen en kijken wat je er aan kan doen. Als je daarvoor te laat bent, heb je het nog wel geprobeert ;)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:52

Eas_Mon schreef:

Dit moet je in de gaten houden, dit klopt dus niet.
Dag 1 en dag laatste van je vakantie zijn altijd reisdagen dat klopt maar bij jou is dag een-na-laatste al je reisdag, dat zou niet mogen.

Op zich wel fijne vluchttijden voor de heenreis, dan kun je daar je dag verlies al goedmaken (als je niet helemaal geradbraakt bent van de reis)

Ik heb op een reisburo gewerkt en toerisme gestudeerd dus vraag maar raak!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:55

Wij hebben hele fijne vliegtijden. 3 uur in de middag heenvliegen, en laat in de avond weer terug :D

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 15:07

@nanette1. Dat zijn wat betere tijden ja!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:19

Ja, wij stappen ook op in Duitsland. Ik ook veel goedkoper....

Kun je de vliegtijden niet veranderen??

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 15:21

Wij hier gewoon in Amsterdam. Ik denk niet dat ze dat nu nog zullen veranderen want dat zit bij hun ook allemaal in hun schema.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:28

Wij gaan de eerste dag om 21.00 uur en terug om 23.45 uur. Dus de eerste dag missen we, maar de laatste dag hebben we dan wel weer :):)

We vliegen volgens mij ook met Transavia.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:35

Ik ben naar Rimini geweest en wij vlogen pas om 21.10 uur, maar terug vlogen we ook pas om 23.45 uur.. Tenminste, dat was de bedoeling, want bij beide vluchten hadden we 3 uur vertraging. :')
Was liever op die laatste dag gewoon 's ochtends vertrokken, want we moesten om 10 uur het appartement al uit en om dan pas 's avonds laat te vliegen.. Was ook niks, hele dag maar een beetje rondhangen en de tijd uitzitten. Gelukkig konden we wel de koffers ergens kwijt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:45

Owow, die vliegtijden :P. Altijd weer stressen hahaha.

Tot nu toe hebben we eigenlijk altijd pakketreizen geboekt (pas 2x hoor, verder met de auto en/of ruiterreis via time-out en dan boek je zowiezo je vlucht apart). Laatst naar lanzarote om 3 uur vliegen (aankomst lag rond half 8) en terug om 8 uur in de avond. Dus eigenlijk gewoon prima (helemaal gezien het weer dat we daar hadden die dagen hahaha).

Vorig jaar hadden we super tijden...totdat je vlak voordat je richting schiphol gaat nog even op teletext je tijden checkt.... 3 uur vertraging. Dat was balen zeg :j. Eerst zouden we om een uur of 12 daar aankomen..was nu pas 3/4 uur.

Voor de komende vakantie gelukkig ook zelf kunnen boeken (omdat we alleen een vlucht hoefde te boeken, acc was geregeld via vriendin (althans..dat hopen we :P) ). We vliegen om 7 uur in de ochtend en we zouden rond 10 uur in de avond weer richting huis komen. Kreeg ik laatst een mail van transavia (aarhhhh, nee toch) dat onze vliegtijden waren veranderd. Ik met dikke kriebels in mijn buik naar de tijden kijken..het zal toch niet vervroegd zijn he. Blijken we nu om 23.55 te vertrekken hahaha. Mooi zo :D