gewicht bagage...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:47

Wij zitten voor 3 weken meestal tussen de 20&23 kilo pp.. En dan weegt die handbagage
ook nog wel 5 kilo! :o Alleen toen we terug gingen uit thailand zaten we geloof op gemiddeld 24 kilo pp( zijn met zn 4è. ) Was bijna
bij betalen ( 215euro! ) gelukkig alles in ons handbagage mogen doen! ;)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:00

ikenindi schreef:
aatjuh12 schreef:
ik had vorig jaar een koffer van 30 kilo :o

nou ben ik dus heel benieuwd wat jij allemaal mee hebt genomen... echt, dat is ruim 4 keer zoveel!!!

haha wij gingen met een jongerenreis op vakantie op een camping.. beddengoed enzo zat inbegrepen.. maar moest wel handdoeken enzo meenemen.. en wat extra spulletjes die we met zijn alle hadden gekocht zaten ook allemaal in mijn koffer.. veel te veel paar schoenen.. en kleren voor 2 weken! heb niet hoeven wassen.. wij gingen ook iedere avond stappen enzo.. en ik wil altijd wel kunnen kiezen wat ik aan trek :o had ook wel een beetje spul bij me dat eigenlijk niet/nauwelijks is gebruikt :P

ikenindi

Re: gewicht bagage...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 12:24

mijn handbagage heb ik nog niet gewogen. neem mijn laptop mee, dus aan die 5 kilo ga ik ook wel komen als ik ook een boek en puzzelboekje meeneem. maar ik moet genoeg afleiding hebben in t vliegtuig, dus t MOET wel mee. Ik ben als de dood :P

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:28

voor thailand mag ik met first class ruim 48 kilo bagage meenemen(inclusief handbagage) en vorig jaar zat ik er echt net aan :o
Ik neem wel shampoo's mee, douchegel, haarlak, stijltang, 10 broeken en 12 shirtjes, laptop(4 kilo) 2 boeken, een paar cadeautjes, make up, 2 electrische tandenborstels ect. was voor 4 weken.. mn vader had maar 20 kilo bij zich..

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:29

Ik ging vorig jaar voor een half jaar op stage naar mallorca en mocht ook maar 20 kilo meenemen.. Pff dat was echt erg, dat is zoo weinig voor 6 maanden! Uiteindelijk op de terugreis ook nog dik moeten betalen voor het overgewicht..

Normaal kom ik toch wel zeker aan de 20 kilo, ook als ik gewoon een weekje op vakantie ga.. Wil altijd alle kleren meenemen, terwijl ik dan de helft niet aan heb natuurlijk :+

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 12:50

misschien scheelt het dat ik idd geen kleding mee neem `om er leuk uit te zien`. alleen voor het nuttige ;)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:04

Het gewicht van je bagage zit vaak al in de koffer die je meeneemt. Neem je een hardcase (zo'n kunstoffen) koffer mee, dan weegt die leeg al gauw 5 of 6 kilo! Dingen die al gauw veel gewicht opleveren zijn boeken, tijdschriften, schoenen, volle flessen shampoo e.d., winterkleding (lange broeken, dikke truien) en badhanddoeken.

Zo te zien kun jij heel makkelijk op reis met weinig kleding, waardoor je bagage zo licht is. Ideaal *D

De meeste mensen hebben een zware koffer omdat ze meerdere paar schoenen mee willen nemen en meerdere kledingstukken om uit te kunnen kiezen. (Dus meer kledingstukken mee, dan je eigenlijk per dag schoon aan zou kunnen trekken. Dus minimaal 8 truitjes/broeken/rokken voor een 7 daagse vakantie) ;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 18:34

hihi, ik heb nu wel door dat handbagage lastiger is. maar ik laat mijn laptop wel thuis denk ik, die weegt me te veel, en dan heb ik liever een boek mee... ik gebruik de laptop van mijn vriend daar wel ;)

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:43

Nou ben ik toch wel benieuwd waar de reis heen gaat O:)
Of lees ik daar overheen? :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:04

Ik ben vandaag van New York weer naar Brussel gevlogen en mijn koffer woog iets van een 18 kilo. Dat was voor de 2 weken die ik in Amerika ben geweest.

Wat er in zat? Toilet tas, heel veel kledij (shirtjes met mouwen, shirtjes zonder mouwen, dun vest, jurkjes, rokjes... voor iedere weersomstandigheid wel wat :+ ), extra leesboeken, een redelijk zwaar camerastatief en wat losse spullen die ik daar had gekocht.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 08:20

NW Amerika en ZW Canada.