Beachmasters: hotel volgeboekt, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:29

Ik heb in een 4 sterren hotel met gemiddeld een 9.5 geslapen, nou ik vond het echt niet de meest fantastische vakantie ever. Terwijl we ook in een hotel geslapen hebben die gemiddeld maar een 7 had en dat vonden we wel helemaal geweldig.

_Nicky_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:35

Jullie hebben natuurlijk gelijk dat we ons niet op recensies moeten baseren! Maar toch schrikt het mij wel wat af. Uiteraard gaan we liever in een minder appartement op vakantie dan helemaal niet. Je maakt er tenslotte zelf wat van. :) Maar stel dat we dit appartement zouden nemen, is er dan een kans dat we wat geld terugkrijgen? Of kunnen we dat niet eisen?
Ik denk dat we eerst gaan proberen om een appartement te vinden dat ongeveer gelijkwaardig is aan hetgeen we eerst hadden.
Of zouden jullie gewoon het voorgestelde alternatief aannemen zonder hiervoor geld terug te willen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:41

ik zou beachmasters wijzen op het prijsverschil en de negatieve recenties en zeggen dat je er niet zomaar akkoord mee kan gaan. Zeker niet omdat het veel geld scheelt.

Meestal proberen reisorganisaties het gewoon, als er niemand klaagt vinden ze het allang best en zijn zij goedkoop uit, zodra je je mond opentrekt gaan ze aan de gang en komen ze alsnog met een acceptabel alternatief op de proppen. Ze moeten namelijk gelijkwaardig of beter aanbieden, wat ze nu hebben gedaan is minder en hoef je dus niet te accepteren.

Wat je evt kan afspreken (wel zwart op wit laten zetten) is dat jullie het verschil retour krijgen, daar heen gaan en mocht het niet bevallen ze binnen 24 uur een beter alternatief aanbiedenv ter plaatse.

bollebeer

Re: Beachmasters: hotel volgeboekt, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:15

In ben het helemaal eens met ingdh. Gewoon op je strepen gaan staan, dan is er ineens een stuk meer mogelijk.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:34

Vergeet niet dat ze altijd met iets gelijkwaardigs of beters moeten komen!!
Mocht er prijsverschil inzetten heb je zeker het recht om het gedeelte wat je al meer hebt betaald terug te vragen.

Wat komen ze er trouwens laat mee dat het hotel is overboekt?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:50

Daar komen ze zo laat mee omdat het hotel zo laat ermee komt bij Beachmasters ;-).

Sommige hoteliers hebben er een handje van om meer kamers in voorraad te geven bij de diverse touroperators waar ze een contract mee hebben dan dat ze feitelijk hebben.

Aangezien een hotelmanager het hotel koste wat het kost voor 100% gevuld wilt hebben, ze calculeren dan het risico op overboekingen in en gaan dan meestal kijken welke touroperator of welke klant de dupe hiervan wordt.

Overigens wordt dit bij luchtvaartmaatschappijen ook toegepast, aangezien ze vaak 'no shows' hebben en de desbetreffende stoel dus 2x kunnen verkopen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:53

Opzich heb je nog geluk dat je het van te voren hoort. Het komt vaak zat voor dat je aankomt in je hotel en dan blijkt er geen kamer voor je te zijn.....

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 17:24

Bedankt voor jullie meedenken! We hebben nu een e-mail verstuurd waarin we aangegeven hebben dat we toch een betere accomodatie wensen en dat we telefonisch contact willen :) (zelf bellen kon/mocht niet). Ik hoop echt dat ze nog iets vinden voor ons! :)

@Nathalie: ik hoorde vandaag dat we inderdaad zelfs blij mogen zijn dat we het op voorhand horen... Het komt regelmatig voor dat vakantiegangers het pas op bestemming zelf horen en dan zeker bij accomodaties voor studenten/jongeren.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:36

Wat slecht.. Maarja, zo een dingen gebeuren.

Wel zou ik er op staan dat beachmasters je iets vergelijkbaars aanbiedt of dat je een deel van je geld retour krijgt. Het zou te dol zijn als je hetzelfde moet betalen als dat je voor een duurde appartement zou moeten doen.

it kun je in mijn ogen dus ook echt terug eisen ! (weet niet hoe het juridisch in elkaar zit)

Als nederlander kun je niet echt op meer afgaan dan recensie's van andere bezoekers, je kan moeilijk overal even gaan kijken voor je gaat boeken. Dus met recencies, fotos en de website zal je het moeten doen en daarop je keuze basseren. Wel klopt het dat voornamelijk negatieve verhalen genoemd worden, maar ook juist positieve. De neutrale verhalen nemen de meeste geen moeite om te vertellen.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:23

Wat vervelend, ik zou in ieder geval als je naar dat hotel gaat het geld wat je eigenlijk te veel betaald terug vragen.

Ik was van de week ook gebeld door mijn reisbureau. Bij ons was de vlucht overboekt of iets, dus nu gaan we 2 dagen eerder en dus ook langer voor hetzelfde geld. In dit geval helemaal niet vervelend :D

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 22:17

Heee bokkers, het is goed afgelopen!! :D Deze avond kregen we een 2e alternatief en stúkken beter. Het appartement heeft een ster minder, maar kost wel meer en is dicht bij het centrum en strand en ziet er stukken beter uit :D (in hoeverre dat kan voor een jongerenreis :') ) Heel erg bedankt voor jullie meedenken! We zijn blij dat we voor optie 2 gegaan zijn, want dat betekent dat we maandag gewoon opstijgen! :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:23

Veel plezier!

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:15

Fijne vakantie!

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:47

Veel plezier! Fijn dat het goed is afgelopen.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:51

Super joh dat het goed is afgelopen.
Heel veel plezier, geniet ervan!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:01

Super! En nu ben ik wel benieuwd welk appartement het dan geworden is. :D

_Nicky_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:45

Het is appartement Antik geworden!

(nu niet zeggen dat het een slechte is ofzo he :+ want dan flip ik lichtelijk :D )

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:56