@TS: Jou plan van 'smorgens kijken wie er meegaat klinkt opzich leuk Ik ben soms nogal een eenling, dus ben niet altijd into-activiteiten Of er moeten al meer "wandelaars" tussenzitten.
LecyTinker
Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-10 20:32
@doerakje... qua meegaan zou dat geen probleem moeten zijn, maar qua hostel denk ik wel wat sneller. Ik weet dat de meeste goedkope hostels in dublin eigenlijk alleen kamers hebebn vanf de tweede verdieping. En sommige geen lift hebben. Dus dan zouden we of als collectief duurder moeten gaat zitten, of alleen jij. Maar voor nu zou dat even niet uit moeten maken. Denk lekker mee en mocht je aan het einde nog steeds mee willen dan kunnen we gaan zoeken naar een oplossing!
ik kan persoonlijk pas vanaf 12 september en dan liever de eerste week daarna nog niet (dan verhuis ik mijn paarden naar mijn moeder haar huis). Dus voor mij zou het het ook het beste zijn als we de laatste week zouden pakken of ergens oktober. @Siskeh. Ik denk dat we op die manier iedereen het naar zijn zin kunnen maken. De mensen die samen willen optrekken kunnen dat, de menden die er alleen op uit wille trekken hebben dan ook de gelegenheid. Ik zou het geweldig vinden op samen te ontbijten en avond eten te doen. elkaars gezelschap te hebben tijdens eten en bijkletsen en overdag vrij te zijn om lekker ierland op mijn manier te ervaren. Ik zou graag weer wat clifs willen zien en veel interactie met de ieren willen hebben. Maar het lijkt me ook leuk om op zijn minst 1 dag van de week met de hele groep wat leuks te gaan doen. Meiden dagje... Maar goed, dat zijn allemaal dingen die we dan kunnen bespreken of op voorhand... @Tamadine. Ierland heet net als ons zijn zomers en winters. Dus die maanden zijn daar ook zomer maanden. Maart is gaaf vanwege st-paddy´s dag (dublin is dan een en al groen)! Maar op zich is er het hele jaar door wel iets leuks te doen dan.
Mochten we dublin als basis kiezen dan wil ik deze keer absoluut The Book of kells zien in trinity college!
Emerald
Geplaatst: 03-07-10 23:00
Als je echt een onvergetelijke week wilt hebben, kun je deze site eens bekijken. Niet spotgoedkoop, maar dan heb je ook echt een avontuur!
Hahaha, daar kun je hier echt geen pijl op trekken hoor...............Meestal rond april/mei, maar dat was dit jaar ook anders. Je moet gewoon geluk hebben!
ik ben wel van een dagje shoppen, maar ook om cultuur te zien. daarbij heef tierland geweldig mooie geschiedenis verhalen (vooral middeleeuwen...zaaaalig!)
Het idee etc staat me ook zeker aan. Ik ga kijken of ik vrij kan regelen die periode. Ik zou dan kiezen voor de laatste week van september of eerste week van oktober. Als je weer verder in oktober gaat, ga je weer verder van de zomer af.
Enige wat ik heb is dat ik niet graag alleen in een vreemd land wil rond trekken om het zo maar te zeggen. Ik ozu het wel fijn vinden om in ieder geval elke dag met 1 iemand op te kunnen trekken...
als ik vrij wil regelen, moet ik een exacte datum hebben....
als ik weet of ik mee kan zal ik ook wel gaan zoeken naar iedeen van wat we kunnen gaan bekijken misschien is het andig om dan gewoon een lijst te maken van wat er te doen is, dun kunnen we tijdens het ontbijd besluiten wie wat wilt gaan doen...
LecyTinker
Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-10 08:40
persoonlijk wil ik er echt een vakantie van maken. Zou de eerste nacht zeker in avalon house willen zitten, dat is maar 10 minuten lopen van Temple bar af. Nou is temple bar wel erg touristisch, maar is toch wel erg leuk. Zit je niet zo ver van pennybridge af en trinity college. Marystreet is erg leuk om doorheen te lopen om winkeltjes te bekijken. (nou is het wel al weer erg lang geleden dat ik er geweest ben). Voor de rest is het niet zo ver lopen naar de DART en dan kan je die nemen naar BRAY en alle stops daartussen. Ligt allemaal net buiten Dublin en is waanzinnig mooi qua natuur. Maar van mij hoeven we niet in Dublin te blijven... Dus ik zou zeggen... Als iedereen eens los zou barsten wat er graag gezien en gedaan zou worden (snuffel op het internet) dan kunnen we misschien een datum prikken en kijken welke plekken in ierland hier het beste geschikt voor zijn. Persoonlijk hoopte ik van een vrijdag tot een zondag te gaan ( dus 4 weekend dagen en 5 weekdagen). MAAR nu ben ik er ook achter dat misschien we niet allemaal vanaf hetzelfde vliegveld zullen vliegen... Je hebt namelijk amsterdam , eindhoven en charleroi!
@Tamadine, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als jij graag hebt dat er altijd iemand bij je is, dan wordt daar gewoon voor gezorgd.
Ik heb echte wel 1 regel die ten alle tijde op gaat! (claim bij deze even de rol als moeder, hahahahaha) Samen uit is samen thuis. Niemand gaat in de avond er alleen op uit, in ieder geval zeker niet zonder te melden waar die naartoe gaat. IK ben tot nu toe altijd alleen naar ierland gegaan en vind het een vrij veilig land, maar als je met een groep gaat dan heb je toch een gevoel van voor elkaar te zorgen en denk dat niemand zit te wachten op het zorgen maken over een andere bokker die al weer twee dagen niets heeft laten horen en los gaat in de party scene. Houd je het niet uit bij de groep ( wat me sterk lijkt) dan is dat goed, maar dan zeg je dat en ga je alleen verder. Niet de hele groep zich zorgen laten maken omdat we je niet meer zien... Is iedereen het hier mee eens?
Sabin_e
Geplaatst: 04-07-10 08:50
Oeooeeh dat klinkt heel tof!! Hier even een "stipje", ik lees even mee
Afhankelijk van de datum wil ik ook mee. Verder ben ik heel vrijblijvend in wat we gaan doen. Het maakt me weinig uit. Maar ik ben wel into de activiteiten, cultuur en natuur
OEH leuk! Ierland staat al een tijdje op m'n lijstje en zo'n spontane boktmeeting en relatief goedkoop naar dat land trekt mij wel echt aan
(Als ik vlieg, kan ik ook vanuit Düsseldorf vliegen)
Ik heb een boek 1001 historische plekken die je gezien moet hebben. Daar staan een aantal kastelen en abdijen in die met de auto binnen een uur te rijden zijn vanaf dublin. Dus dan zouden we een auto kunnen huren (heb twee jaar in australie mijn Pajero gehad, dus kan prima links rijden) en die dingen kunnen gaan bezichtigen. Met een groep een auto huren is spot goedkoop! We zouden ook met een grote tent kunnen trekken, lekker simpel en lekker geodkoop, van historische plek naar historische plek... Wow, heb nu eigenlijk wel zin in alles, hahahhaha... Maar als we trekken dan zou het minder makkelijk zijn om een hele dag alleen te zijn. Dan zouen we wel 1 dag alleen kunnen inlassen... Hmmm, BOKKERS, brand eens los!!! Wat zijn jullie ideeen?
LecyTinker
Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-10 09:00
Voeg jezelf even toe aan het lijstje, dan is het overzichtelijk wie er allemaal eventueel mee zou willen.
Citaat:
IK GA MEEonder voorbehoud natuurlijk _______________________________________________
Ik begin 20 september terug met school, dus zou enkel daarvoor kunnen, of 6 weken erna... spijitig genoeg
siskeh
Geplaatst: 04-07-10 09:42
Citaat:
IK GA MEEonder voorbehoud natuurlijk _______________________________________________
LecyTinker (Barbara) Siskeh (Hillie)
De plannen klinken goed Als je een "gemengde" groep hebt(en die kans is natuurlijk groot) kan iedereen doen wat hij wil! (met een groepje)
Hoe groot "mag" de groep max?
Overigens heb ik helemaal geen "kennis" over ierland, weet alleen dat het bestemming nummer 1 voor mij zou zijn Maar das toch ook een goede motivatie En natuurlijk ga ik inlezen en meezoeken e.d
@[***], ik denk niet dat we precies aan een leeftijd moeten vasthouden, maar wel aan een mentaliteit. Eerlijk gezegd heb ik weinig zin om een hele week met een echt feestbeest in ierland te zitten. Ik houd wel van een feestje, maar ik ben er niet voor om er 1 grote zuip vakantie van te maken. Mij gaat het er puur om dat we elkaars gezelschap hebben om dingen te delen die we gezien en gedaan hebben en in de avond leuk bij elkaar te zitten en na te kletsen bij een kampvuurtje of in een leuk pub. Niet elke avond een nachtclub in en dan tot 12 uur in de ochtend in je nest blijven liggen. Dat kan in nederland ook! Een avondje doorzakken zie ik geen probleem in, maar om dat het doel te maken van de week, dat staat me tegen. Maar laten we zeker een 16+ regel handhaven denk ik, tenzij er mensen zijn die hem hoger of lager willen hebben.
@Siskeh, ik denk niet dat het uitmaakt hoe groot de groep is. Qua auto huren kunnen we er ook meer dan 1 huren. Zolang er bijvoorbeeld 4 per auto gaan, dan is een auto perfect te huren ( maar we delen de totaal prijs door het aantal personen dan. Dus niet dat als er 3 overblijven dat die dan met zn drieen een auto moeten huren. Mat zn allen uit, met zn allen thuis.) Het zou natuurlijk leuk zijn als we met meer dan 3 zouden zijn, vooral qua afwisseling. Hoe groter de groep hoe meer we kunnen opsplitsen en ieder zijn ding kan doen in gezelschap. Maar voor mij maakt het niet uit. Juist omdat we elkaar vrij laten denk ik dat de hoeveelheid niet uit zou maken!
LecyTinker
Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-10 10:55
EmptyWords schreef:
Citaat: