Nee, daarom heb ik dan ook een trolleykoffer (een harde en een 'stoffen' maar die kan wel ook in't ruim) bij me en een handtas. Moet ik alsnog inchecken, dan gaat uiteraard de trolleykoffer in't ruim en de tas in de cabine, dan moet je idd wel iets 'ruim-bestendigs' hebben.
Of 't zekere voor't onzekere nemen en idd gewoon bagage boeken, kun je gelijk ook een grotere koffer mee en dus veel souvenirs mee terug. Maar voor een weekendje vond ik dat niet nodig.
En idd.. ook toen waren er mensen met mega rugzakken en nog een kleinere ofzo.. dat ik ook dacht 'die past never nooit in de mal (Ryan air heeft zo'n metalen 'ding' staan waar de koffer in moet passen om als handbagage mee te mogen).
Denk idd dat het vooral een kwestie van willekeur is, per vliegveld zal het wel verschillen en misschien per periode ook, kan me voorstellen dat ze in de zomervakantie strenger zijn dan daar buiten (hoewel ik alle drie de keren wel in schoolvakanties vloog. februari, mei en juli)
Alsnog inchecken was volgens mij niks duurder dan wanneer je't vantevoren geboekt had hoor. Alleen als je over 't toegestane gewicht heen gaat, dan wordt 't ineens heel duur ja. Je moet dus niet twee stuks handbagage mee nemen en ook nog es een koffer al ingecheckt hebben.. dan wordt 't duur.
Ik had alleen maar dat kleine koffertje en meer niet, omdat 't om weekendvakanties ging. En dan was 'alsnog inchecken' niet duurder dan wanneer ik dat bij m'n internetboeking al gedaan had.